Advies gevraagd m.b.t leaseauto.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:12
Hoi Medetweakers,

Ik ben in een situatie terechtgekomen waarin ik graag advies van jullie wil.

Hieronder zal ik uitleggen wat er ongeveer speelt. Ik werk al 3 jaar bij een detacheringsbedrijf dat valt onder een moederbedrijf. Wij zijn de seniorentak en daarnaast is er ook nog een Bedrijf=J (junioren). Voor het gemak noem ik de detachering waar ik voor werk Bedrijf=S (senioren).

Toen ik hier in dienst kwam, hadden wij ons eigen management. Ongeveer anderhalf jaar geleden heeft Bedrijf=J een nieuwe directeur in dienst genomen. Hij heeft geprobeerd om Bedrijf=S te fuseren met Bedrijf=J. Gelukkig is dat uitgelopen op een flop (want wij weigerden onder de naam van Bedrijf=J te werken), maar ons hele management is natuurlijk weg. Al onze zaken worden nu behandeld door het management van Bedrijf=J. Denk hierbij aan uren, salaris, leaseauto en overige zaken. Dus Bedrijf=S bestaat alleen nog als naam.

Vorig jaar rond maart mocht ik een nieuwe leaseauto uitkiezen. Na een grove schatting hebben we besloten om een pakket te kiezen met 30.000 km op jaarbasis. Er werd mij verteld dat het altijd mogelijk is om het pakket te verhogen mocht het blijken niet genoeg te zijn, dus daar hoefde ik mij niet druk over te maken. Nadat alle zaken waren geregeld, heb ik de leaseovereenkomst ontvangen waarin stond dat ik jaarlijks 10.000 km privé mocht rijden. Dit heb ik natuurlijk aangekaart, maar kreeg als antwoord dat ik mij hier niet druk om moest maken. Het was alleen opgenomen voor het geval dat er misbruik zou worden gemaakt (bijv. jaarlijks meerdere keren op vakantie). Dus uiteindelijk heb ik de leaseovereenkomst getekend en de leaseauto in ontvangst genomen.