Ik heb een simpel thuisnetwerk wat altijd prima functioneerde.
Recent heb ik mijn router vervangen voor een ander exemplaar en sindsdien vind ik niet alle IP's meer terug in mijn netwerk.
Ik had een Ubiquiti EdgeRouter X en deze is vervangen door een Unifi Gateway Lite.
Al contact gehad met Unifi Support en die geven aan dat er mogelijk een "Loop" aanwezig is in mijn netwerk.
Op dit moment weet ik niet goed hoe ik erachter kom welk apparaat voor een loop zorgt of wat ik kan doen om dit te fixxen.
Iemand hier tips?
Mijn netwerk:
Modem (Ziggo SmartWifi Modem(Sagemcom))
|
Unifi Gateway Lite
|
Switch01 (TP-Link TL-SG108PE)(8 poorten hieronder uitgeschreven)
Switch02 (TP-Link TL-SG108PE)(8 poorten hieronder uitgeschreven)
...
Ik heb beide switches en de gateway al eens een factory reset gegeven in de hoop dat het hieraan lag maar dit deed niets.
Als ik in Unifi Network kijk zie bijvoorbeeld dat mijn beide switches & de zonnepanelen omvormer offline zijn maar als ik dan naar het IP ga dan kan ik er wel gewoon inkomen, oftwel alles is online.
Kan het komen doordat een Switch in een switch is geplugd?
Normaliter zou dit moeten werken maar wellicht heb ik een setting gemist?
...
Recent heb ik mijn router vervangen voor een ander exemplaar en sindsdien vind ik niet alle IP's meer terug in mijn netwerk.
Ik had een Ubiquiti EdgeRouter X en deze is vervangen door een Unifi Gateway Lite.
Al contact gehad met Unifi Support en die geven aan dat er mogelijk een "Loop" aanwezig is in mijn netwerk.
Op dit moment weet ik niet goed hoe ik erachter kom welk apparaat voor een loop zorgt of wat ik kan doen om dit te fixxen.
Iemand hier tips?
Mijn netwerk:
Modem (Ziggo SmartWifi Modem(Sagemcom))
|
Unifi Gateway Lite
|
Switch01 (TP-Link TL-SG108PE)(8 poorten hieronder uitgeschreven)
- Unifi Access Point U6+
- Unifi Access Point UAP AC Lite
- Unifi Access Point UAP AC Lite
- DesktopPC
- HomeAssistent op RaspberryPi
- Switch02 (TP-Link TL-SG108PE)
- Unifi Gateway Lite
Switch02 (TP-Link TL-SG108PE)(8 poorten hieronder uitgeschreven)
- Unifi Cloud Key Gen2+
- Omvormer Zonnepanelen
- SynologyDS218+
- Philips Hue Bridge
- Switch01
...
Ik heb beide switches en de gateway al eens een factory reset gegeven in de hoop dat het hieraan lag maar dit deed niets.
Als ik in Unifi Network kijk zie bijvoorbeeld dat mijn beide switches & de zonnepanelen omvormer offline zijn maar als ik dan naar het IP ga dan kan ik er wel gewoon inkomen, oftwel alles is online.
Kan het komen doordat een Switch in een switch is geplugd?
Normaliter zou dit moeten werken maar wellicht heb ik een setting gemist?
...
Enschede | 6720wp JinkoSolar 16x420 Z 47°