Strom valt uit & lichten flikkeren op de accu

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethrea
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-08-2024

Sethrea

Iron Maiden groupie
Topicstarter
Ik heb de laatste tijd problemen met mijn batterij. De stroom wordt volledig uitgeschakeld ondanks dat de indicator vlak daarvoor 3/5 aangeeft. Vervolgens knipperen de lampjes 1 en 2 op de accu-indicator een aantal minuten achter elkaar.

Bij aansluiting op een laadkabel geeft de accu direct 3/5 capaciteit aan en wordt opgeladen.

Heeft iemand enig idee wat voor foutcode dit is? Deze codes staan ​​niet in mijn handleiding en in geen enkele handleiding die ik online heb kunnen vinden.

Het artikelnummer van de batterij is 29111556. De accu is 2 jaar oud (dus net buiten garantie) en was origineel met mijn e-bike aangeleverd.

(Excuseer mij voor mijn gebrekkige Nederlands, ik doe mijn best!)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Ik had een soortgelijk probleem met mijn batterij (Bosch PowerPack 400). Ik heb geprobeerd om het op te lossen door wat extra stroom toe te voegen met een specifieke voeding. Uiteindelijk moest ik de batterij laten repareren en werden er enkele cellen vervangen. Helaas ging het printplaatje een paar dagen later kapot, wat me meer dan €400 heeft gekost. Het uitlezen van de foutcode was niet mogelijk vanwege de beperkte toegang tot de Bosch-software, die meestal alleen beschikbaar is voor professionele fietsenmakers. Je kunt overwegen om je batterij op te sturen of af te geven voor reparatie en dan pas beslissen of je het wilt laten maken.

[ Voor 25% gewijzigd door LadyVodka op 08-07-2024 18:47 ]