Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark22
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-02 22:22
Na het gebruiken van een Fitbit Versa 1 wil ik upgraden naar een betere smartwatch / fitnesstracker. Ik hoor graag jullie advies, want het ene merk heeft betere sensoren en software dan andere. Sommige functies die ik in de pricewatch invoer komen niet altijd terug in de specificaties (bijv. bloeddruk), is dit een bug?

Eisen
- ingebouwde GPS
- nauwkeurige sensor voor snelheid, stappen, hartslag, bloedzuurstof en slaapkwaliteit.
- geen specifiek telefoonmerk nodig voor bepaalde functies
- budget ~€175
- in januari 2022 of later uitgebracht
- bestand tegen regen
- contactloos betalen is een pluspunt, maar geen eis

Ik ga 'm alleen gebruiken bij sporten en slapen; bellen, whatsappen en muziek luisteren niet.

Deze vijf zijn voor mij het meest interessant

Google Pixel Watch LTE
Fitbit Charge 6
Xiaomi Smart Band 8 Pro
Amazfit Bip 5
Amazfit GTR Mini

Qua prijs zijn er grote verschillen, maar hoe merkbaar is dit in de praktijk? En hoe is de software van Amazfit en Xiaomi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:51
Pricewatch fouten kun je onder het betreffende artikel doorgeven met bron erbij.
Let wel op dat sommige goedkopere fabrikanten meerdere modellen hebben die hetzelfde heten maar anders zijn per markt en toch via grijze import hier komen. Check dus altijd de eigenschappen zoals opgegeven door de winkel en wat je koopt of de verwachting klopt in de werkelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vadecium
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:07
Ik zou de modellen of soortgelijke bekijken bij; https://m.youtube.com/@TheQuantifiedScientist/ . Altijd duidelijke overzichten tussen de verschillen sensor gebied. Maar ik gebruik er zelf nog niet 1, dus verder geen ervaring.

[ Voor 16% gewijzigd door Vadecium op 07-07-2024 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouterkaas
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-05 19:50
Wat je beschrijft past heel erg bij de Garmin die ik heb. Met jouw budget is die nieuwe Forerunner 165 misschien wel een interessante om te overwegen? Ik heb geen ervaring met de andere merken die je noemt, maar ik ben erg tevreden over Garmin, qua functionaliteit en accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark22
Die Garmin 165 zit ruim boven de 200 euro, dan moet er ergens een leuke actie zijn om binnen budget te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JGWL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07:47
Als je bij ING zit kost de Forerunner 165 slechts 195 euro met rentepunten (€230 voor de music edition).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:49

HaterFrame

Well... Poo came out!

Garmin Instinct 1 niet wat voor je dan?

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark22
Die is 300 euro, bijna 2x hoger dan m'n budget.

Wat is jullie mening over de opties die ik noemde? Bij m'n Fitbit Versa 1 erger ik me vooral aan de software (onoverzichtelijk, verbinden gaat slecht), dus dat is wel belangrijk.

Een watch uit 2022 is ook prima trouwens, dus misschien helpt dat.

[ Voor 13% gewijzigd door Mark22 op 15-07-2024 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:49

HaterFrame

Well... Poo came out!

Mark22 schreef op zondag 14 juli 2024 @ 23:59:
Die is 300 euro, bijna 2x hoger dan m'n budget.

Wat is jullie mening over de opties die ik noemde? Bij m'n Fitbit Versa 1 erger ik me vooral aan de software (onoverzichtelijk, verbinden gaat slecht), dus dat is wel belangrijk.

Een watch uit 2022 is ook prima trouwens, dus misschien helpt dat.
Goed zoeken en je vind de 1 voor rond de 180,- en de instinct 2 bij Amazon voor 200 (refurb)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 04:39
Best Buy Guide: Smartwatch Best Buy Guide - Beste smartwatches voor sport

Deze al gezien?
Er is ook een allround bbg, maar deze leek me meer toepasselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aarthodo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-05 16:33
Alleen voor sporten en slapen is nog wel algemeen. Hardlopen met data als bijv. grond contact tijd of fitness in een zweethok met gewicht en herhalingen?

Slapen wordt behoorlijk goed gemeten door Fitbit. Ook als je je rusthartslag, nachtelijk ademhalingsritme en hrv wilt meten werkt een charge 6 goed. Ook Ecg kan gemeten worden, evenals een melding voor onregelmatige hartslag.
Stappenteller en automatische registratie van sporten vind ik belangrijk, niks knoppen drukken of rommelen met swipen op je scherm, gewoon gaan lopen,alleen bandje wat strakker om de hartslagmeting goed te krijgen.

Ze zijn goedkoop op marktplaats te krijgen, en dan is het ook geen ramp als er iets kapot gaat bij intensief gebruik. Je volgende koppel je in no time aan je bestaande account en weer door. Voor 5 tientjes heb je een reserve klaar liggen....

Garmin is ook een ecosysteem. Kan veel, maar slaapmeting is minder juist. Voor hardlopen kun je deze koppelen met een stryd sensor, waardoor je op vermogen kan lopen, dat is echt een stap vooruit.
Pagina: 1