Acties:
  • 0 Henk 'm!

• londemanmp
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:33
Goedemiddag,

sinds een dag of wat is mijn NFC er ineens mee opgehouden.

via een betaal terminal kan ik niet meer betalen, ook via de automatisering via opdrachten in IOS is er ook geen NFC tag meer te scannen.

ik heb de iPhone al opnieuw opgestart, apps verwijderd en opnieuw geactiveerd maar mocht niet baten.

Ik lees hier en daar dat het de rechter boven antenne zou kunnen zijn, maar lees ook dat het een moederbord probleem kan zijn.

Toestel is niet gevallen of wat dan ook en wordt keurig gebruikt.

iemand anders dit probleem al eens gehad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:26
Volgens mij kan Apple Support op afstand met behulp van de app je toestel een diagnose geven wat er fout is. Het zou zelfs nog softwarematig kunnen zijn.

Stel het is de antenne. Het kan zijn dat de soldeer van de antenne losgelaten heeft, dit kan ook in je broekzak gebeurt zijn door heel veel schokjes met lopen in de loop der tijd. Dat hoeft niet door een valpartij gebeurt te zijn, en dat jij hem niet hebt laten vallen betekent niet dat een huisgenoot of visite het niet per ongeluk van tafel glopen heeft of iets dergelijks. Theoretisch is dat overigens wel te achterhalen met forensisch onderzoek wat de oorzaak was als je veel geld wil uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:13
Zelf ook gehad met een iPhone 12. Alles geprobeerd en uitgezocht maar zelf het niet kunnen vinden.
Ik had nog garantie waardoor de retailer het moederbord heeft vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• londemanmp
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:33
Inmiddels met een paar keer drukken op boven gedeelte scherm het probleem opgelost.

Scherm veert niet mee, of iets in die richting.

Verwacht een klein schroefje wat los zit ( wat iets vast moet )

[ Voor 14% gewijzigd door londemanmp op 10-07-2024 17:25 ]