Koptelefoons koppelen aan elkaar?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilDunphy
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 13-07-2024
Binnenkort staat een rit naar Frankrijk op de planning. Met drie kinderen op de achterbank. Vorig jaar was dat een makkie, met 1 tablet waar ze met zn drieën naar keken. Dat we 10 uur lang zelf mee luisterden naar Peppa Pig achtig geschreeuw, namen we op de koop toe.

Dit jaar wil ik kijken of ik drie koptelefoons kan kopen, waarmee ze allemaal geluid kunnen ontvangen. Die koptelefoons zijn sowieso al welkom in ons huis, nu ze steeds vaker elkaar overtreffen qua geluid.

Maar.. ik heb geen idee of zoiets bestaat. Koptelefoons die aan elkaar gekoppeld kunnen worden. En dan drie stuks..
Ik lees op internet soms over je koptelefoon aan 2 apparaten koppelen, maar andersom (2 koptelefoons aan 1 apparaat) lees ik niets over. Laat staan 3. Behalve ooit 1 set kinderkoptelefoons die met snoertjes te koppelen waren, maar niet pasten op het (blijkbaar grote) hoofd van mijn kinderen.

Is wat ik wil uberhaupt mogelijk?

Budget is ca. 80 euro per koptelefoon.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Bedraad of draadloos? Want eerste pak je gewoon twee 3.5mm splitters erbij en ben je klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:40

Umbrah

The Incredible MapMan

Draadloos gaat dit erg lastig worden, ik zal in dit scenario gewoon voor een bekabelde oplossing gaan, met een mooie Y-splitter :).

Voor bluetooth zijn er wel wat "rebroadcasters" te vinden, maar eigenlijk is dat altijd drama. Latency, compatibiliteit (alleen voice/comm codecs), en twijfelachtige kwaliteit: bluetooth is point-to-point, en dat maakt het voor splitten ongeschikt.

Er zijn wel wat bluetooth naar 3,5mm modules te koop, mocht je device geen valide 3,5mm out hebben, kun je vanaf daar weer splitten. An-sich wil je denk ik sowieso wel bekabeld echter, tenzij je iets van een Ioniq 5 of EV6 rijdt, of met heel veel dongles/splitters gaat werken, is bij draadloos stroom een issue ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:47

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Je hebt wel dual pairing maar tripple (of meer) ben ik nog niet tegengekomen.
voorbeeld: https://www.amazon.nl/UGR...iosplitter/dp/B0CJY56XG3/

Vroeger had je van die IR koptelefoons, die hadden een vrij slechte audio kwaliteit maar je kon, zolang je direct zicht had op de zender, wel onbeperkt aantal koptelefoons op koppelen.
Ik weet niet welke techniek ze gebruiken bij zo'n silent disco maar het moet wel bestaan dus.

Oh, kom toevallig dit tegen, dat zou moeten werken: https://www.amazon.nl/-/e...e-Listening/dp/B08KH9SZDP

[ Voor 51% gewijzigd door DukeBox op 07-07-2024 17:52 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilDunphy
Oh de bekabelde oplossing had ik niet eens aan gedacht, omdat de tablet geen 3,5mm uitgang heeft. Maar ik zou dan zo'n bluetooth naar 3,5mm verloop kunnen kopen en daar dan weer twee splitters op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

PhilDunphy schreef op zondag 7 juli 2024 @ 17:54:
Oh de bekabelde oplossing had ik niet eens aan gedacht, omdat de tablet geen 3,5mm uitgang heeft. Maar ik zou dan zo'n bluetooth naar 3,5mm verloop kunnen kopen en daar dan weer twee splitters op?
Heeft de tablet wel USB-C? Dan zou je een USB-C naar 3.5mm dongle (evt. gesplitst met USB-C zodat je tegelijk kunt opladen), en dan op die 3.5m weer een splitter.
Met een kleine USB-hub en een paar van deze heb je dan heel makkelijk meerdere draadloze koptelefoons, maar bedraad zou je aan een passieve 3.5mm splitter genoeg hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

PhilDunphy schreef op zondag 7 juli 2024 @ 17:54:
Maar ik zou dan zo'n bluetooth naar 3,5mm verloop kunnen kopen en daar dan weer twee splitters op?
Dat kan maar houd er rekening mee dat als de koptelefoons niet gelijk zijn, er verschil kan zijn in volume en dat zonder eigen volume regeling niet op te lossen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoasteR87
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-05 20:23
Misschien iets raars wat ik nu roep, maar hoe doen ze dat dan bij die silent disco's? Dat is ook allemaal wireless en ook maar 1 bron neem ik aan?

Misschien moet je het in die hoek zoeken?

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Umbrah
  • Laatst online: 00:40

Umbrah

The Incredible MapMan

RoasteR87 schreef op zondag 7 juli 2024 @ 17:57:
Misschien iets raars wat ik nu roep, maar hoe doen ze dat dan bij die silent disco's? Dat is ook allemaal wireless en ook maar 1 bron neem ik aan?

Misschien moet je het in die hoek zoeken?
Dat is geen bluetooth, maar een custom 800-2400mhz oplossing net zoals je bij monitor mics ziet.

Dongles, en duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilDunphy
Oon schreef op zondag 7 juli 2024 @ 17:56:
[...]

Heeft de tablet wel USB-C? Dan zou je een USB-C naar 3.5mm dongle (evt. gesplitst met USB-C zodat je tegelijk kunt opladen), en dan op die 3.5m weer een splitter.
Met een kleine USB-hub en een paar van deze heb je dan heel makkelijk meerdere draadloze koptelefoons, maar bedraad zou je aan een passieve 3.5mm splitter genoeg hebben.
Ja het is een Samsung Galaxy Tab volgens mij, met usb C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

PhilDunphy schreef op zondag 7 juli 2024 @ 18:03:
[...]

Ja het is een Samsung Galaxy Tab volgens mij, met usb C.
Wij hebben een paar van die kinderkoptelefoons die gewoon over 3.5mm werken, die zijn ideaal. Geen batterijen om op te laden, kabels zijn lang genoeg maar niet zo lang dat er extra kabel over blijft. Geluid kan hard genoeg dat je het in een drukke auto kunt horen, maar er zit een limiet op hoe hard ze kunnen zodat je nooit gehoorbeschadiging kan veroorzaken.
Ik zou je aanraden om die dan een paar te kopen, en een USB-C naar USB-C + 3.5mm koppelstuk (zodat tablet kan laden). Op de 3.5mm sluit je dan gewoon een passieve 3.5mm splitter aan, die kun je evt. nog meerdere aan elkaar verbinden.

Zou het allemaal wel een keer goed testen, want niet alle verloopstukken werken met iedere tablet (dan krijg je bijv. dat hij niet wil opladen, of dat het geluid heel zacht is) en sommige verloopstukken krijgen het voor elkaar om bijv. links en rechts om te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:00
Alpine had/heeft DVD spelers met 5 koptelefoons. Misschien kan je zoiets nog voor een prikkie vinden. DVD gedeelte gooi je ergens onder je stoel of in de kofferbak, daar sluit je de AUX in aan op de tablet (via USB-C of BT ontvangertje)

Kan je dat niet vinden dan kan je route bewandelen met USB-C op tablet en spotgoedkope splittertjes en headsets.

Deze kan je ook weer allemaal van Bluetooth transmitters voorzien en 1 Bluetooth receiver, maar dan wordt wel een soort inspector gadget koffer met modules, voeding en splitters en ongetwijfeld elk uur een koptelefoon die leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
DukeBox schreef op zondag 7 juli 2024 @ 17:56:
[...]

Dat kan maar houd er rekening mee dat als de koptelefoons niet gelijk zijn, er verschil kan zijn in volume en dat zonder eigen volume regeling niet op te lossen is.
Maar eigen volume regeling snoertjes koop je ook voor €3 erbij ;) . Echter gezien TS nog koptelefoons moet kopen kan hij gewoon drie dezelfde kopen. Alsnog valide punt natuurlijk in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Sissors schreef op zondag 7 juli 2024 @ 18:17:
Maar eigen volume regeling snoertjes koop je ook voor €3 erbij ;) .
Een beetje afhankelijk hoe de regeling werkt is het zo dat de regeling van de een ook invloed heeft op het volume van de ander, met name als de splitter geen interne weerstand heeft. Je hebt dan overigens ook kans op dat de weerstand zo laag wordt dat de 'versterker' stuk kan gaan (al is dat meer iets van vroeger denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

DukeBox schreef op zondag 7 juli 2024 @ 19:33:
[...]

Een beetje afhankelijk hoe de regeling werkt is het zo dat de regeling van de een ook invloed heeft op het volume van de ander, met name als de splitter geen interne weerstand heeft. Je hebt dan overigens ook kans op dat de weerstand zo laag wordt dat de 'versterker' stuk kan gaan (al is dat meer iets van vroeger denk ik).
Dat is evt. weer op te lossen met een actieve splitter, zoiets als deze kan gewoon 4x vol volume leveren maar heeft wel weer een eigen voeding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
LilGadgets Connect+: Deze kinderkoptelefoons zijn ontworpen om aan elkaar te worden gekoppeld. Ze hebben een ingebouwde splitter, waardoor je meerdere koptelefoons aan elkaar kunt koppelen.
Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/81uqZDeaWKL._AC_SX679_.jpg
https://www.amazon.nl/Lil...rt-Kinderen/dp/B08DQHBSCB

Niet zelf bedacht, komt van ChatGPT ;) Deze stelde ook nog bluetooth-splitters voor zoals:
1Mii B03Pro of de Avantree Oasis Plus:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Dit is de nette oplossing:
https://www.bax-shop.nl/h...reo-koptelefoonversterker

voeding 12V, dat kun je vast wel ergens uit de auto wegplukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:44

Cheezus

Luiaard

https://www.pogsheadphones.nl/products/pogs-draadloos-groen POGS kun je aan elkaar koppelen en zijn degelijke headsets voor kinderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09-05 18:58
Cheesy schreef op maandag 8 juli 2024 @ 10:15:
LilGadgets Connect+: Deze kinderkoptelefoons zijn ontworpen om aan elkaar te worden gekoppeld. Ze hebben een ingebouwde splitter, waardoor je meerdere koptelefoons aan elkaar kunt koppelen.
[Afbeelding]
https://www.amazon.nl/Lil...rt-Kinderen/dp/B08DQHBSCB

Niet zelf bedacht, komt van ChatGPT ;) Deze stelde ook nog bluetooth-splitters voor zoals:
1Mii B03Pro of de Avantree Oasis Plus:
Lijkt mij een perfecte oplossing.
Bedraad -> Dus geen gedoe met opladen en/of connecties.
Gericht op kids -> Zit een volume limiter op. (Lijkt mij een stuk beter dan een (studio)koptelefoon versterker)
Geen splitter -> Dus maar 1 kabel uit de tablet, en geen 3 kabels die alle kanten op moet.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Maar dat laatste betekend dat als één kind hem af doet, de rest er last van kan hebben. Terwijl als je drie losse draadjes vanaf de tablet hebt, ze allemaal hun eigen draadje hebben.
DukeBox schreef op zondag 7 juli 2024 @ 19:33:
[...]

Ik zou vermoeden dat die dingen een serie weerstand erbij plaatsen, dan heeft dat weinig impact op andere. Is het een parallel weerstand dan wel inderdaad, maar lijkt mij twijfelachtige manier van volume regelen :)
Pagina: 1