Gyazo mag wel een flinke upgrade krijgen(?)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukdr98
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 02-07 17:52
Hallo mensen,

Sinds zoveel jaar ben ik een grote Gyazo fan en vind ik het een hele knusse en fijne omgeving voor je screenshots, waar je tegenwoordig met Pro hele video's kan neerzetten. (Correct me if im wrong als het al langer is, ik gebruik het pas net)

Nu zat ik er vandaag ook weer doorheen te spitten en zie ik eigenlijk dat het wel flink op de schop mag. Ik zie vooral eigenlijk alleen een lijst met foto's en wat functies aan de zijkant en voor de rest nog veel beperking.

Ik heb het gevoel dat er nog veel meer in zit. Ik merk ook aan mezelf dat ik meer functie en omgeving wil. Meer personalization, alsof je een beetje in je eigen dagboek zit. Misschien kunnen ze wat inspiratie halen van Google Photos?

Ik heb zelfs het gevoel dat ze een beetje achterlopen aangezien er de laatste 4 jaar niks is veranderd, dat zou je toch wel een beetje vermoeden met alles wat veranderd hedendaags.

Kunnen ze niet een stapje verder gaan dan alleen screen en (video)shots? Of past niet dit echt bij een organisatie als Gyazo.

Ik dacht dit vind ik nou een interessant onderwerp om te bespreken, iets wat je niet alledaags bespreekt.

[ Voor 8% gewijzigd door luukdr98 op 07-07-2024 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wij, hoewel ik wellicht niet voor heel GoT kan spreken, zijn niet het product development team van Gyazo dus ik denk niet dat wij heel veel voor je kunnen betekenen. Het is een commercieel bedrijf dus vanuit de community kun je ook weinig anders betekenen dan feedback te geven. Het zou mij echter verbazen als ze op dit forum meelezen. Ik zou, als ik jou was, gewoon je feedback direct via hun contactformulier achterlaten.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Gyazo is gewoon rotzooi, die zijn bekend geworden omdat ze een makkelijk te gebruiken tool hadden met flink wat advertenties van zichzelf eromheen en geen directe link opties, en hebben nooit echt vernieuwd.

Gewoon naar een betere optie overstappen. Voor screenshots is dat ShareX overstappen. Als je op MacOS zit is CleanShotX het dichtstbijzijnde alternatief.
Als je Gyazo gebruikt voor het hosten van foto's kun je zelf PhotoPrism of gewoon NextCloud hosten, maar eigenlijk iedere cloud host heeft wel vergelijkbare opties.

Als een tool achterloopt moet je eerste gedachte niet zijn dat de tool moet vernieuwen, maar dat je een beter alternatief moet zoeken. Tegenwoordig is dataportabiliteit een gegeven; je kunt altijd een GDPR verzoek indienen om je volledige databestand te downloaden en overstappen naar een andere oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Off-topic: volgens mij gaat gdpr alleen over persoonsgegevens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
SVMartin schreef op zondag 7 juli 2024 @ 19:11:
Off-topic: volgens mij gaat gdpr alleen over persoonsgegevens?
offtopic:
Volgens mij gaat het over alle persoonlijke gegevens dat het bedrijf van je heeft. Dus ook de screenshots en zo.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron