geen geluid dv6 laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert.V.
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 08-07-2024
Mijn vraag
...Geen geluid HP laptop dv6 6105SD

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
windows 10
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...meerdere updates maar reageert continue dat de luidsprekers etc. niet zijn aangesloten, maar de zelfdiagnose zegt dat alles in het audiocircuit functioneert.

[ Voor 5% gewijzigd door Bert.V. op 07-07-2024 14:20 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Geef eens wat meer info. Welke specs hebben we het over? Wat heb je geupdate? Heb je je drivers geherinstalleerd? Werkt het wel als je externe speakers aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert.V.
Beste, bedankt voor je reactie,

Is al een oudje, en ondersteuning van HP is hier niet meer aanwezig. Externe speakers aansluiten is niet mogelijk. Gedacht nog aan een mogelijke printbreuk of slechte soldeerverbinding, maar krijg apparaat niet fatsoenlijk open. Laptop is nooit van zijn plaats geweest en is nooit gevallen. Herkent géén in en/of uitvoer apparaten; rood vinkje bij luidsprekersymbool. Aangesloten microfoon en koptelefoon worden niet herkend, en luidsprekerschakelaar op toetsenbord reageert ook niet. Laptop geeft aan dat alles functioneert, maar zegt geen luidsprekers/hoofdtelefoon//microfoon te zien; en er is ook nooit "geknoeid" met deze aansluitingen en zijn sporadisch aangesloten geweest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Bert.V. schreef op zondag 7 juli 2024 @ 14:59:
Externe speakers aansluiten is niet mogelijk.
. Aangesloten microfoon en koptelefoon worden niet
Dus speakers aansluiten is niet mogelijk, maar je hebt ze wel aangesloten?

Kijk eens in je device manager wat daar staat? Zijn de drives goed geinstalleerd of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert.V.
Deze laptop heeft ingebouwde speakers, laatste driverupdates gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Nogmaals, wat staat er in je device manager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert.V.
Dat de beste stuurprogramma's zijn geïnstalleerd en apparaat maar behoren functioneert, en zoals gemeld, dat de laptop geen aangesloten luidsprekers ziet!

[ Voor 28% gewijzigd door Bert.V. op 07-07-2024 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Welke geluidschip staat daar en welke driver heb je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert.V.
AMD High Definition Audio Device en daarvan de laatste driver update (naam wordt niet vermeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:30
Al even een koptelefoon/externe luidsprekers aangesloten als test?

Kijk ook bij optionele windows update opties of er extra drivers beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert.V.
Hij ziet/herkent geen aangesloten koptelefoon of luidspreker, alleen héél in de verte (met koptelefoon), een lichte bromtoon hoorbaar, maar dat is miniem en niet regelbaar, (en daarvoor moet je wel heel goede oren hebben, en die heb ik gelukkig :) ) instellingen voor mastervolume e.d. reageren ook niet; (rood vinkje bij het luidsprekersymbool).
Zie ook eerdere uitleg van mij hierboven.

[ Voor 4% gewijzigd door Bert.V. op 07-07-2024 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Het klinkt als defect.
Probeer het eens met een live linux distro. Dan kun je softwareissues uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:30
Bert.V. schreef op zondag 7 juli 2024 @ 17:46:
AMD High Definition Audio Device en daarvan de laatste driver update (naam wordt niet vermeld).
Dat is de driver voor HDMI audio output.
Voor de normale audio output moet er als als het goed is een IDT High-Definition (HD) Audio Driver geïnstalleerd worden.
Staat er bij apparaatbeheer nog een audio of ander apparaat met ontbrekende drivers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bert.V.
Heeft altijd met deze drivers gewerkt, en van de een op andere dag was er geen geluid meer, heb niets veranderd of op internet gezeten toen; en er is ook geen ander apparaat met ontbrekende drivers.
Deze laptop is 12 jaar oud, en je hoort dat je zo'n ding maar een paar jaar (5)? meegaat er dat er dan wat mankementen kunnen optreden en mogelijk vervangen moet worden.
Ik laat het jammer genoeg even hier bij want ik heb een nieuw exemplaar besteld; ik kan dan op mijn gemak proberen deze weer nieuw leven in te blazen en weer contact met U op te nemen

Iedereen wordt vriendelijk bedankt voor de tips en adviezen,, uw reacties waren nuttig.maar gaven hier nu geen soelaas. :'(

Bert
Pagina: 1