Afwerking kunststofkozijnen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkdk18
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 07-07-2024
Hallo,

Ik heb een tijdje terug kozijnen laten plaatsen en afgesproken dat ik zelf de afwerking binnen zou doen. Ik kom er niet helemaal uit wat de beste manier is om dit te doen, op internet zie ik niet echt voorbeelden met zo'n brede inkepen.
Iemand die iets soortgelijks heeft gedaan en tips heeft?

Groetjes,

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rLber4napH9rV-eagqsbqjOrAts=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jo820fQFy5CFeONMTmYndeZA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fVb6DmFnB-_B4dm-n-8PJAth4EA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MeAGj7N13y2HrPE9sJ1h2EBx.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:27
Daar heb je gewoon standaard afwerkkaders voor van kunstof. Volgens mij heet dat dagkantafwerking of iets dergelijks.

Onderstaand filmpje kan je het "slecht" zien, maar als je goed oplet snap je wat ik bedoel. Doe profielen zijn niet zo duur. Dealniettemin had ik het gewoon door de aannemer laten doen.

YouTube: Kunststof Kozijnen Plaatsen Afwerking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
dkdk18 schreef op zondag 7 juli 2024 @ 10:42:
Iemand die iets soortgelijks heeft gedaan en tips heeft?
Hoeklijst erop en stuccen?
Omdat het (voor stuccen) maar kleine oppervlakten zijn kun je dit zelf aardig strak krijgen.

Alternatief is afwerklatten en daarmee aftimmeren of een balk pakken en daar de achterkant uitfrezen, zodat je je eigen profiel maakt.
Maar je lijkt stelkozijnen te hebben die voorbij het kozijn steken, dat maakt afwerken een stukje lastiger. Ik heb hier ramen zonder stelkozijn, dan kun je direct op het kozijn aansluiten, naadje kit en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountaink
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 25-09 07:55
Ik heb een paar jaar terug dagkantafwerking gekocht bij NPI BV. Finidec MDF, kan je zelf je grootte plint en koplat selecteren. Strak er tegenaan met montagekit en afkitten (ging bij mij wel makkelijk omdat ik de nieuwe geïsoleerde muur netjes kon laten aansluiten nadat de kozijnen waren geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-09 14:25
Er zijn van die afwerklatten voor te krijgen die je erover kunt plaatsen en dan afkitten. Hoe je die in dit geval het beste moet plaatsen weet ik niet.

Maar was het dan zoveel goedkoper om de afwerking zelf te doen ? Mij lijkt dat de aannemer hier meer ervaring in heeft en het op de juiste manier af kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-09 10:45
De installateurs waren bij mij bijna net zo lang bezig met de afwerking als met het plaatsen van de kozijnen, of je het zelf ook zo strak gaat krijgen is maar de vraag, voor hen is het dagelijkse kost en toch kost het ook hen nog best veel tijd het netjes te doen. Maar je kan altijd bij de leverancier vragen of je de dagkantafwerking ook bij hen kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:21
Maar even wat anders, een stelkozijn van underlayment?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:28
No Hands schreef op zondag 7 juli 2024 @ 13:31:
Maar even wat anders, een stelkozijn van underlayment?
Zolang het 100% vochtvrij blijft de komende 10 jaar is er niks aan de hand toch? >:)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:06

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Waarom kies je er voor om het zelf te doen als je niet weet hoe? Had het dan gewoon door de aannemer af laten werken... Dat zal prijstechnisch geen probleem moeten zijn geweest.

Maargoed, bij mij zijn hier van die kunststof afwerkplinten gebruikt die je op maat kan zagen op zowel de lengte als breedte. En dan uiteraard nog afkitten.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkdk18
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 07-07-2024
Bedankt voor alle reacties. De aannemer rekende 900 euro voor twee ramen afwerken.. Mijn budget is wat beperkt, vandaar dat ik het zelf doe. Ik ben redelijk handig dus ik kom er uiteindelijk wel uit..

Ik denk dat ik het met twee latten ga doen, alleen moet ik even de juiste vinden die niet te dik of te groot zijn.. Morgen maar even naar de bouwmaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:55
Functioneel waarschijnlijk geen invloed maar waarom bij 1 raam het houtwerk aan de onderzijde uit 2 stukken bestaat, aan de zijkant wel doorloopt tot de hoeken maar bovenin weer niet.
En een kunstof stel profiel had beter geweest maar prijstechnisch ook duurder.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:33
Uitvullen met hout, stucplaatje erop, hoekprofielen erop en netjes stucen.
Pagina: 1