Lets build Open Source based Decentralized Autonomous Cloud?

Pagina: 1
Acties:
  • 239 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burningman42
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 07-07-2024
Hi!

[first of all: dit is een bericht vanuit altruisme motief] Ik ben al 4jr niet meer in de rat race betrokken.

Aanleiding
Tweakers volg ik al sinds zijn oprichting. Een carriere van 21jr, net als vele van jullie. Plots onderbroken door serieuze inzichten over mijzelf, onze maatschappij en de fragility. In het nieuws spreken ze van een Europa dat te afhankelijk is van buiten, Data Centers, AI, Startups, etc. Overgeleverd dus aan de grillen van grote partijen van buiten.

In a Nuttshell
4jr ben ik in de weer geweest met allerlei processen. Hoe verder dan. Wat precies. Haalbaar? Daar zijn wat project definities uit voortgekomen. De meest in het oog springend 'Universal Web'. Een opensource based DePIN infrastructuur project (building blocks) waar Crypto, AI, Cloud, Services via Metered contributions self-sustainable (gedragen door lokale bijdragers) infra bied aan communities. Zie het als een Auxiliary/Basic network, voor wanneer het internet zware storingen ervaart of censuur. Decentralized Autonomous Cloud voor regulier gebruik. Een community powered chat uitrollen waar alleen de lokale mensen chatlogs delen? You got it. Alles open-source. De building blocks zijn er allemaal en in hoog kwalitatieve staat.

Ik doe dit dus meer missiegedreven, de maatschappij een alternatief bieden voor Cloud. Your safe space. En lijntjes naar buiten Proxies. More controlled traffic, goed voor content creators ook. en er is al veel werk verzet in de studie en definitie fase.

Als dit eenvoudig genoeg aangeboden wordt in CLI vorm. (instance your community cloud in 15 minutes).
Is de drempel laag te starten qua werk en skills een eigen community cloud neer te zetten. Via smart-city oplossingen als public wifi snel dekking realiseren, etcetera. Op deze manier zullen veel mensen in cities, villages en outside area's hun leven kunnen voortzetten zonder onderbrekening en beinvloeding vanuit het centrale netwerk.

The callout
Community Powered Cloud dus. Hoe doe je dat met een community van tweakers? Een opzet:
knip (projecten te vinden onder kopje Essential Projects).

Ik kijk uit naar jullie vragen, opmerkingen en eventuele idee'en en bijdrages.

[ Voor 9% gewijzigd door Outerspace op 07-07-2024 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:30

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dit valt onder reclameren, daar doen we niet aan.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Dit topic is gesloten.