NLZiet, blokkeer hinderende elementen met Ublock. TIP

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Subigo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-07 18:10
Hey,

Wij kijken al een tijd tv via NLZiet. HTPC onder de TV, de TV fungeert als monitor.
Bevalt prima, enige waar ik mij verschrikkelijk aan erger is het menu dat van rechts het scherm in komt schuiven met daarin wat er momenteel op andere zenders is :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4cR1jKShvN3CUBJLNTh2R6dZ80g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IMaEcDcMsU8kjppbjURxEhIs.jpg?f=fotoalbum_large

en nog veel irritanter, zodra je de muis beweegt, dimt het hele scherm.

Ik kon hierover niets vinden op internet, alleen een post op reddit over dimmend scherm van youtube.

Met hulp van deze post en een beetje puzzelen kwam ik tot het volgende :

app.nlziet.nl##.e3kLp > div
app.nlziet.nl##.jkqmOJ.sc-ksXGtu:style(opacity: 0 !important)
app.nlziet.nl##.gmPnHu.sc-dEsUz:style(opacity: 0 !important)
app.nlziet.nl##.fmNvvJ.sc-kNnbXp:style(opacity: 0 !important)

Bovenstaande kun je toevoegen aan je "mijn filters" van Ublock Origin.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bAOBztHslWSzTAYwUp5XcVptnv8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/K8bQA08jn6g29MSQXzHMRzV4.png?f=fotoalbum_large

De eerste regel blokkeert het menu rechts onder. De overige 3 blokkeren de overlay die het scherm dimt.
Post het hier maar in het geval er iemand anders ook last van heeft en het ook wil blokkeren.

Groet,

Subi.

Edit : Nogal beschamende spelfout in de titel. Kan een mod dat aanpassen ? 8)7

[ Voor 2% gewijzigd door Subigo op 07-07-2024 00:28 . Reden: spelfout ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ik heb geen NLZiet maar het zou me wel flink storen (dat dimmen nog niet zoveel, dat gaat vanzelf weer weg), dus +1

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb ook geen NLziet maar ik herken het wel van NPOStart. Wat een waardeloze UI/UX designers hebben ze daar. :X Anyway, die selectors die jij daar gebruikt zien er behoorlijk random uit en ik vrees dat die niet lang stand gaan houden, als ze al niet uniek per gebruiker zijn.

offtopic:
Voor die titel kun je zelf een TR aanmaken.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subigo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-07 18:10
Room42 schreef op zondag 7 juli 2024 @ 01:26:
Anyway, die selectors die jij daar gebruikt zien er behoorlijk random uit en ik vrees dat die niet lang stand gaan houden, als ze al niet uniek per gebruiker zijn.

offtopic:
Voor die titel kun je zelf een TR aanmaken.
Het zijn inderdaad nogal random selectors. Ik had al een paar weken geleden ook al eens een poging gedaan om het te blocken en toen heetten ze ook al zo. Ik heb dus goede hoop.
Heb niet de beschikking over een extra NLZiet account maar ik zie niet zo goed in waarom het per account anders zou zijn.

Dank voor de tip van de TR. Heb hem aangemaakt.