Opstelling met ultrawide curved monitor

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTig
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 19-02 20:25
Goedenavond,

Ik heb niet zozeer een desktop koopadvies maar het is wel koopadvies gerelateerd dus ik wist niet 100% zeker waar dit topic te starten. Als het de verkeerde plek is, excuses!

Ik ben op zoek naar een nieuwe opstelling om zowel privé (Mac) als met een werklaptop op 2 monitoren te werken.

Mijn huidige opstelling:Privé heb ik een Imac en voor werk een Dell Latitude 5310. Naast mijn Imac heb ik een extra scherm staan die ik met een HDMI-switch zowel met de Imac als de Dell laptop kan gebruiken. Ik vind het alleen wat onhandig op mijn bureau staan dat ik dan de laptop in een standaard voor mijn Imac heb staan en dan de externe monitor + laptop voor werk moet gebruiken.

Ik zat nu te denken aan de volgende opstelling maar ik kom er niet helemaal uit of dit gaat werken. Ik dacht mijn Imac in te ruilen voor een Mac Mini en die aan te sluiten op een (curved) ultrawide monitor. En dan met een switch die ook te gebruiken voor mijn werklaptop.  

Ik heb er niet zoveel verstand van en ik als ik op google zoek raak ik alleen maar meer verward. Maar ik heb bij mijn gewenste opstelling de volgende vragen:

1) Kan de Dell op een ultrawide monitor? Ik kom er niet uit met de specificaties
2) Kan de Imac op een ultrawide monitor? En zit er dan nog een beperking op hoe groot deze ultrawide mag zijn?
3) Wat voor soort switch zal ik dan moeten gebruiken?
4) Welke monitor zou ik hiervoor dan kunnen gebruiken?
5) Werkt dit dus ook allemaal in combinatie met elkaar?

Alvast veel dank!
Groet,

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09:16
Zowel je Dell laptop als de Mac Mini hebben een USB-c poort met video uitgang. Als je dan een monitor koopt met een USB-c video in aansluiting en eventueel een USB hub voor je toetsenbord, muis, etc ben je er. Bv Philips 5000-serie 34B1U5600CH/00 Zwart

[ Voor 17% gewijzigd door martyw op 06-07-2024 23:59 ]