Hoi Tweakers,
Ik heb de volgende offerte gekregen van 1komma5 via VEH collectieve inkoop.
3649 euro voor:
6 - DMEGC 445WP Glas-Glas Bifacial N-Type
6 - Enphase IQ8AC Micro omvormer
1 - Enphase Envoy-S + IQ-relay 1 fase
1 - Montagemateriaal - Van der Valk
1 - Installatie
1 - Serviceplan
Met het volgende leg plan.
/f/image/q4uURiPwK4L5ANrSJaABnh2G.png?f=fotoalbum_large)
Het idee van 2 dakvlakken is zodat ik gedurende hele dag stroom opwekt en toekomstbestendiger mocht saldering er komende jaren dan toch echt eraf gaan. Zon komt in zomer namelijk om 5 uur al op in de achtertuin. Suncalc:
/f/image/2xuVExynHf8iZYV7utjEk8jf.png?f=fotoalbum_large)
Helling van het dak is 34~35 graden volgens 3dbag viewer.
Verder is de verwachte opbrengst elk jaar 2403 kwh volgens 1komma5 met huidige leg plan.
Nu de vraag:
Wat handiger zou zijn 50/50 verdeling zoals in huidige plan of toch 1 paneel naar voren halen zodat aan de straat kant 4 panelen liggen en 2 panelen in de achtertuin. Reden is dat ik twijfel is dat verwacht als ik paneel naar voren haal heb ik aan einde van de dag iets meer opbrengst de tijd waarin verwacht ik meer stroom te verbruiken (thuis van werk, koken etc).
Ook omdat de zon eenmaal sterker is overdag. Waardoor de totale opbrengst ook verwacht hoger te zijn met zelfde aantal panelen. Klopt deze theorie?
Ik heb de volgende offerte gekregen van 1komma5 via VEH collectieve inkoop.
3649 euro voor:
6 - DMEGC 445WP Glas-Glas Bifacial N-Type
6 - Enphase IQ8AC Micro omvormer
1 - Enphase Envoy-S + IQ-relay 1 fase
1 - Montagemateriaal - Van der Valk
1 - Installatie
1 - Serviceplan
Met het volgende leg plan.
/f/image/q4uURiPwK4L5ANrSJaABnh2G.png?f=fotoalbum_large)
Het idee van 2 dakvlakken is zodat ik gedurende hele dag stroom opwekt en toekomstbestendiger mocht saldering er komende jaren dan toch echt eraf gaan. Zon komt in zomer namelijk om 5 uur al op in de achtertuin. Suncalc:
/f/image/2xuVExynHf8iZYV7utjEk8jf.png?f=fotoalbum_large)
Helling van het dak is 34~35 graden volgens 3dbag viewer.
Verder is de verwachte opbrengst elk jaar 2403 kwh volgens 1komma5 met huidige leg plan.
Nu de vraag:
Wat handiger zou zijn 50/50 verdeling zoals in huidige plan of toch 1 paneel naar voren halen zodat aan de straat kant 4 panelen liggen en 2 panelen in de achtertuin. Reden is dat ik twijfel is dat verwacht als ik paneel naar voren haal heb ik aan einde van de dag iets meer opbrengst de tijd waarin verwacht ik meer stroom te verbruiken (thuis van werk, koken etc).
Ook omdat de zon eenmaal sterker is overdag. Waardoor de totale opbrengst ook verwacht hoger te zijn met zelfde aantal panelen. Klopt deze theorie?