Welke interne stroom kabel heb ik nodig voor mijn RTX 4070 S

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ammun
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-10-2024
Hallo, ik heb onlangs via hier een tweede hands rtx 4070 super gekocht, echter ben ik er net achter gekomen dat de kabels er niet bij zitten.

Ik heb wat zitten rond zoeken welke kabels in nog had, maar ik heb geen passende kunnen vinden.

Als ik het goed begrijp is het een 16pin kabel maar ik ben hier niet goed genoeg in thuis om de juiste kabel te vinden om te kopen. En ik hoop dat ik de we hands psu (Cooler Master V850 SFX Gold) die ik speciaal hiervoor heb aangeschaft wel compatible is überhaupt.

Kan iemand mij helpen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cl2GtBJge0OGYGLYsYK3x2MDZ_I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/URSLDTmpDRwNYrZu4zAKF3bj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6KbssKkfDo-Nhb5mYhUbSrpfrNA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ujip8JexZjdUUWjFw7unD4BU.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via Ammun op 06-07-2024 16:53)

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Het lijkt erop dat deze de netste oplossing is: https://www.coolermaster....apter-cable/?tab=overview, de type-1 zou als ik het goed zie zo snel voor jou de geschikte zijn (maar dubbelcheck even). Ik weet niet of je 3 8-pins aansluitingen bij je voeding vrij hebt.

Alternatief is een adapter zoals die bij de GPU is meegeleverd, zouden er genoeg van moeten zijn met alle mensen die hem gratis krijgen en niet gebruiken, maar geen idee welke steekwoorden ik moet gebruiken op V&A om ze te vinden :P .

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Ammun schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 16:20:
Hallo, ik heb onlangs via hier een tweede hands rtx 4070 super gekocht, echter ben ik er net achter gekomen dat de kabels er niet bij zitten.
Dat klopt want die komen bij je voeding, niet een videokaart. Die zijn namelijk specifiek per voeding.
En ik hoop dat ik de we hands psu (Cooler Master V850 SFX Gold) die ik speciaal hiervoor heb aangeschaft wel compatible is überhaupt.
Jawel, dus nog even goed zoeken naar je kabels :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ammun
br00ky schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 16:27:
[...]

Dat klopt want die komen bij je voeding, niet een videokaart. Die zijn namelijk specifiek per voeding.

[...]

Jawel, dus nog even goed zoeken naar je kabels :).
Er staat op de doos van de kaart dat er iig een adapter bij zou moeten zitten, die kan ik helaas ook niet vinden.

Verder kan ik echt geen kabel vinden die op de kaart past.

Zou je me de goede kant op kunnen wijzen wat ik precies nodig heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Het verloopstekkertje komt wel bij de videokaart, en niet bij de voeding. En die heeft hij nodig, want als ik hem snel in de PW op zoek, heeft zijn voeding geen 12+4 pins connector meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:31
Bij de videokaart krijg je inderdaad altijd een 12vhpwr naar 1/2/3/4 8pin verloopstukje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ammun
Sissors schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 16:33:
Het verloopstekkertje komt wel bij de videokaart, en niet bij de voeding. En die heeft hij nodig, want als ik hem snel in de PW op zoek, heeft zijn voeding geen 12+4 pins connector meegeleverd.
Dit lijkt het te zijn idd. Ik kan de adapter ook niet vinden.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Het lijkt erop dat deze de netste oplossing is: https://www.coolermaster....apter-cable/?tab=overview, de type-1 zou als ik het goed zie zo snel voor jou de geschikte zijn (maar dubbelcheck even). Ik weet niet of je 3 8-pins aansluitingen bij je voeding vrij hebt.

Alternatief is een adapter zoals die bij de GPU is meegeleverd, zouden er genoeg van moeten zijn met alle mensen die hem gratis krijgen en niet gebruiken, maar geen idee welke steekwoorden ik moet gebruiken op V&A om ze te vinden :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ammun
Sissors schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 16:51:

Ik ga eens zoeken naar de adapter.

Wat houdt type 1 precies in? Ik zie op een van de 8pin stekkers type 4 staan.

Deze geeft twee 8pin stekkers, zou deze ok zijn?

http://azerty.nl/product/...urce=tweakers.net&utm_med

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Als je op die pagina naarbeneden scrollt zie je type-1 en type-2 staan, afhankelijk van de voeding die je hebt. Ze zijn gewoon bij webshops hier te krijgen.

En die link: Mogelijk werkt het, mogelijk explodeert alles (niet doen dus). Die gaat rechtstreeks in de voeding, en die kant is niet gestandaardiseerd. Als je zo'n soort adapter hebt: https://www.walmart.com/i...Pin-to-2x-8Pin/5251282105, dan maakt het merk weinig uit (alleen koop niet van Aliexpress). Maar male-male is het netste, maar dan moet je wel eentje specifiek voor jouw voeding hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ammun
Sissors schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 17:01:
Als je op die pagina naarbeneden scrollt zie je type-1 en type-2 staan, afhankelijk van de voeding die je hebt. Ze zijn gewoon bij webshops hier te krijgen.

En die link: Mogelijk werkt het, mogelijk explodeert alles (niet doen dus). Die gaat rechtstreeks in de voeding, en die kant is niet gestandaardiseerd. Als je zo'n soort adapter hebt: https://www.walmart.com/i...Pin-to-2x-8Pin/5251282105, dan maakt het merk weinig uit (alleen koop niet van Aliexpress). Maar male-male is het netste, maar dan moet je wel eentje specifiek voor jouw voeding hebben.
Die van cooler Master gaat toch ook direct in de voeding als ik het goed zie?

Ik denk dat ik drie 8pin poorten over heb. Moet alleen nog mn mb op de voeding aansluiten in het plaatje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:28

Thomg

Aww yiss

Dat is deze
uitvoering: Cooler Master 12VHPWR Adapter Cable - Type 1 - 90 graden Zwart

Vind het wel niet netjes van de verkoper, die kosten zou ik wel verhalen tenzij je een reden hebt dat niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ammun
Thomg schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 17:30:
Dat is deze

Vind het wel niet netjes van de verkoper, die kosten zou ik wel verhalen tenzij je een reden hebt dat niet te doen.
Dankje. Ja vind het ook niet netjes, heb hem een bericht gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Ammun schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 17:08:
[...]

Die van cooler Master gaat toch ook direct in de voeding als ik het goed zie?

Ik denk dat ik drie 8pin poorten over heb. Moet alleen nog mn mb op de voeding aansluiten in het plaatje.
Ja die van cooler master gaat ook direct in de voeding, maar die is gemaakt speciaal voor die voedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ammun
Sissors schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 17:33:
[...]

Ja die van cooler master gaat ook direct in de voeding, maar die is gemaakt speciaal voor die voedingen.
Ah ok begrijp het dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ammun
Thomg schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 17:30:
Dat is deze

Hij nam mijn kritiek niet in dankbaarheid af. Rip mijn beoordeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:28

Thomg

Aww yiss

Tsja, dat kan gebeuren bij 2e hands. Dit is eigenlijk gewoon ongelukkig omdat je niet wist dat je deze nodig had en pas na aanschaf hier achter komt. Verder kan ik nog wel mijn mening geven, maar dat gaat lastig zonder alle context. Plus, dat gaat je niet helpen.

Zie dat dan maar als een wijze les. Ik hoop dat je de factuur voor garantie en een goede korting hebt gekregen waar je die kabel mee kan spekken.
Pagina: 1