Toon posts:

Unreal Tournament Server - Dataverkeer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

Iemand enig idee hoeveel dataverkeer een gameserver gemiddeld genereerd. Het ligt er natuurlijk erg aan hoe druk deze is. Maar als je wat voorbeelden kan geven (drukte, en dataverkeer) kan ik er een beetje wijs uit worden.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Een beetje drukke (2 continue volle CS servers) server die ik ken, heeft een verkeer van 171GB in 420uur...

Verwijderd

Even kijken... al staat de netrate op 10000 dan is dat dus maximaal 10KB/s per player. 10 players op 1 server, 100 KB/s. In de praktijk komt het neer op 6 ~ 8 KB/s per player. Dus dit komt rond de 70 KB/s. Al duurt een war 1 uur. (70x60x60)/1024=246 MB per war.

Als clanserver zou je aan 20 GB/maand wel genoeg moeten hebben als je s'avonds 1 a 2 wars per dag speeld. Eenpublic server genereerd *veel* meer dataverkeer.

Btw dit is allemaal theoretish, ik heb nog geen ervaringen uit de praktijk.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 september 2001 11:30 schreef XeCtiC het volgende:
al staat de netrate op 10000 dan is dat dus maximaal 10KB/s per player. In de praktijk komt het neer op 6 ~ 8 KB/s per player.
Lijkt mij erg veel. Mensen kunnen toch nog wel via hun modem spelen? Een persoon met een 33k6 modem zou met 6~8 KB/s dus niet meer online kunnen gamen!
Als je uitgaat van een minimum van 33k6 dan zal het wel rond 4kb/s per speler worden.
Dat is dus (40x60x60/1024) = 140 MB voor een war van een uur met 10 mensen...
elke avond een war maakt dus 4 GB/maand

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Een aantal bekende publics (voor Assault, maar ze spelen ook andere gametypes volgens mij) zijn Demon (nl / uk) en Jolt (uk), je zou daar es kunnen informeren hoeveel dataverkeer er langskomt..

Hmm wacht, mijn broertje is hulp admin van de Demon NL server, es vragen of hij te weten kan komen hoeveel dataverkeer die server per maand doet.. Daar kom ik nog op terug..

Verwijderd

Op vrijdag 14 september 2001 10:29 schreef wizzy het volgende:

[..]

Lijkt mij erg veel. Mensen kunnen toch nog wel via hun modem spelen? Een persoon met een 33k6 modem zou met 6~8 KB/s dus niet meer online kunnen gamen!
Als je uitgaat van een minimum van 33k6 dan zal het wel rond 4kb/s per speler worden.
Dat is dus (40x60x60/1024) = 140 MB voor een war van een uur met 10 mensen...
elke avond een war maakt dus 4 GB/maand
Met clanwars die ik speel heeft iedereen toch wel kabel hoor! Je kan natuurlijk de netrate lager zetten van de server maar dan gaan de adsl'ers en kabelaars zeiken over hun lag.
Pagina: 1