Op één acculading naar ZuidFrankrijk type Mini in afbeelding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HawkFire76
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-09 13:36
Hoi @Yero,

Leuk dat je een afbeelding van een Mini gebruikt om te laten zien hoe de auto's van tegenwoordig zijn gegroeid.
Is het alleen niet een beetje misleidend om een Mini Cooper 3 deurs uit 1990 te vergelijken met een Mini Cooper 5 deurs van tegenwoordig? De nieuwste Mini Cooper 3 deurs lijkt mij meer geschikt voor deze vergelijken. Of zelfs de Mini Cooper 3 deurs Hatchback Electric omdat het artikel gaat over EV's.

Of was dit een bewuste keuze?

https://tweakers.net/revi...ech-en-auto-obesitas.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yero
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:58

Yero

Reviewer
Dat was niet geheel een-bewuste keuze (vooral knoeien met de vergelijker). Maar niet alleen zijn auto's veel groter en zwaarder geworden, ook is er duidelijke shift geweest van minder 3-deurs en meer 5-deurs modellen. Veel auto's die vroeger ook als 3-deurs leverbaar waren, zoals de Ford Fiesta en Volkswagen Polo, zijn dat nu niet meer. De Mini inderdaad nog wel, dus in die zin is het geen 100% ideaal voorbeeld. Dat is sowieso lastig als je modellen van nu met modellen van +-30-50 jaar vergelijkt, omdat er van alles is veranderd. Oorspronkelijk had ik het beeld van pagina 2 op pagina 1 staat omdat dit nog duidelijker het verschil aangeeft. Het had ook met de 3-deurs versie van de Mini gekund inderdaad. Dat scheelt, maar de 3-deurs Mini Electric is slechts 15 centimeter korter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawkFire76
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-09 13:36
Ik snap je punt dat het vergelijken moeilijker is, als er minder 3 deurs varianten worden gemaakt dan vroeger.
Had je de Fiesta of Polo gekozen dan klopt de vergelijking beter want dan heeft de fabrikant ervoor gekozen om geen kleinere modellen te leveren.

Je had er ook voor kunnen kiezen om de vergelijking te maken met de grootste Mini die vroeger niet gemaakt werd (Mini Countryman (Electric)). En hiermee te laten zien dat fabrikanten inspelen op de markt voor grotere auto's.

Maar nu heb je in mijn ogen net een verkeerd voorbeeld gepakt omdat Mini nog wel het 3 deurs model maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afrit13
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-09 00:09
De huidige mini is toch ook helemaal geen doorontwikkeling van de originele Mini?

Vergelijk dan gewoon de Golf 1 met de nieuwste Golf. Maar ja, dan valt het beeld een beetje tegen....

Afbeeldingslocatie: https://assets.autoweek.nl/m/au3ya1hby4ae_800.jpg