Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster75
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-05 10:44
Goedemiddag,

sinds een aantal maanden heb ik bij het afspelen van video's op mijn LG OLED C8 (2018) last van ondertitels die dubbel (boven of over elkaar) worden weergegeven of blijven hangen nadat de zin is uitgesproken. Eerder was dit niet het geval en werkte dit prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XBeCSvoUoI7dIYLHNBFLxVpYRc4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DH1lUS5yr7RQNM7Rkw80wHAE.jpg?f=fotoalbum_large

De videos zijn ook niet voorzien van ingebakken subs, wel zitten er soms subs in de mkv container. Het maakt ook niets uit wanneer ik deze verwijder en vervolgens een los srt of ssa bestand in dezelfde map zet. Wanneer ik de subs uitzet op de tv zijn er geen subs te zien, wanneer ik deze aanzet dan heb ik dubbele of hangende subs.

Het probleem doet zich zowel voor wanneer ik van mijn NAS stream of simpelweg vanaf een usbstick aangesloten op de tv. Ik heb ook de ondertitelfunctie bij de Toegankelijkheid opties uitgezet en zelfs de TV naar fabrieksinstellingen hersteld. Beide zonder resultaat.

Heeft iemand op Tweakers enig idee?

[ Voor 17% gewijzigd door Danster75 op 06-07-2024 13:21 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danster75
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-05 10:44
OPGELOST:

Middels het programma ColorControl heb ik een rebootcommando kunnen sturen waarna alles weer normaal werkt.

Link

[ Voor 24% gewijzigd door Danster75 op 09-07-2024 09:26 ]