Ik ben van plan mijn schuur te isoleren vanwege schimmel en ik ben van plan die ruimte te gebruiken om een keukenkast op te slaan. het heeft een bakstenen muur. Moet ik twee ventilatoren installeren voor de inlaat- en uitlaatluchtstroom?
Vraag
Alle reacties
Je aanname is niet juist.
Schimmel is een ventilatie-issue
Geen isolatie issue.
Boverndien , een schuur heeft geen goede/ geisoleerde vloer en neemt vocht uit de omgeving op.
Schimmel is een ventilatie-issue
Geen isolatie issue.
Boverndien , een schuur heeft geen goede/ geisoleerde vloer en neemt vocht uit de omgeving op.
gewaarwordingshorizon
Ik heb hier:
- muren geïmpregneerd
- onderste rand en vloer met epoxy gedaan
- de ventilatie spleten vervangen door gewoon een baksteen eruit te halen aan beide kanten van de schuur
- muren geïmpregneerd
- onderste rand en vloer met epoxy gedaan
- de ventilatie spleten vervangen door gewoon een baksteen eruit te halen aan beide kanten van de schuur
Schimmel komt niet door "niet isoleren". Juist door niet ventileren.igix schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 13:03:
Ik ben van plan mijn schuur te isoleren vanwege schimmel
Natuurlijke ventilatie is makkelijker. Genoeg en goede natuurlijke ventilatie zou voldoende moeten zijn om "schimmel" tegen te gaan. Dus op de juiste plaatsen voldoende roosters aanbrengen en je hebt goede natuurlijke ventilatie.igix schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 13:03:
Moet ik twee ventilatoren installeren voor de inlaat- en uitlaatluchtstroom?
De vraag is: Zit er nu al schimmel?
Wat is er mis met 2 ventilatieroosters tegenover elkaar? En dan liefst eentje laat en eentje hoog, zodat je wat trek krijgt.igix schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 13:03:
Ik ben van plan mijn schuur te isoleren vanwege schimmel en ik ben van plan die ruimte te gebruiken om een keukenkast op te slaan. het heeft een bakstenen muur. Moet ik twee ventilatoren installeren voor de inlaat- en uitlaatluchtstroom?
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
nu heb ik geen ventilatierooster. het verdient dus de voorkeur om er één hoog en één laag te plaatsen. begrepen
Pagina: 1