AutoCAD LT vraagje (newbie)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een hele erge autocAD newbie en wou iets proberen:

Ik heb ergens een voor/achter/linker/rechter aanzicht van. Allemaal plat.
Kan ik nu op een of ander manier die dingen in een 3D-view draaien, zodat ze als het ware rechtop staan??
Het zijn nl aanzichten van een huis, waar ik een (streepjes op "ee" :) 3D huis van wil maken. Het dak moet ik dan nog zelf tekenen, maar dat komt wel goed...

Of is dit op een andere mnanier te doen?? Door een kubus te maken, en dan de zijden te "texturen" met mijn aanzichten????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
AutoCAD LT = AutoCAD - 3D.

Dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat je verkeerde dingen denkt...

AU! :(

Maar ik kan dingen wel in 3D zien, en ook 3D lijnen trekken...

Hoewel ze op die autocad-site het over "the ultimate 2D design system" hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gebruik autocad 2000 voor ultimate 3D ervaringen.. in autocad 14 mot het ook kunnen in light denk ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AutoCAD LT is inderdaad AutoCAD waar de 3d zooi uitgesloopt is.

Maarruh, doe je het niet een klein beetje auzum ?? Normaal gesproken zet je een ontwerp op in 3d, om vervolgens de (2d-) aanzichten door acad te laten generen !
(ikke = werktuigbouwer, dus het kan zijn dat de bouwkunde-jongens (m/v) hier anders over denken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je niet bij de jongens van autodesk zijn. Er zijn wel programma's die dat wel kunnen. maar autocad kan dat (nog) niet. Lt is inderdaad een uitgeklede versie.
Ook autocad is geen 3d tekenpakket maar ze noemen dat 2 en een half D. Dus eigenlijk kun je alleen maar in verschillende hoogtes tekenen.
Gewoon een ander tekenpakket zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ook autocad is geen 3d tekenpakket
Hmm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AutoCAD is vanaf versie 14 wel degelijk te gebruiken als een echt 3d-pakket. Nog niet zo gebruiksvriendelijk/ uitgebreid als bv Solid edge, maar daar zit ook een enorm verschil in prijs tussen.

bdw 2œD is voldoende om een huis in "3D" neer te zetten, zolang je maar geen puntdak wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

ik heb nog niet met LT gewerkt (wel met 2.7, 10, 12, 12win, 13, 13win, 14 & 2000 :))
3D zal wel niet gaan...

als je R14 of 2000 installeerd ben je van het probleem af....

Join TeamBVD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je iets nou echt mooi in 3D wilt tekenen gebruik dan 3D modelling-(schrijf je dat zo?)-tekenprogramma, zoals StudioMax ofzo; Ik weet natuurlijk niet waarvoor je die tekening wilt gebruiken, maar Autocad is puur bedoeld om een technische tekening te maken, terwijl je met StudioMax een betere indruk van het gebouw kunt geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoef alleen maar een bouwtekening te hebben. Het was voor een tekenoopdracht op sgool. Die kerel zei: bedenk zelf een leuke opdracht, en voer um uit. Dus ik ZutoCAD gescoord ergens, inclusief een huis wat iemand had getekend (in 2D, prutser...).

Ik dus alles wat ik nie koel vond veranderen, kan ik nie eens een mooi 3D beeld ervan krijgen :(
Dus nu maar zonder 3D-shit ingeleverd....
Pagina: 1