Wat verwacht je van ons?[i]
ik heb een pc uit 2016, werkt nog goed. heb videokaart en geheugen in 2019 vervangen. mijn idee is om enkel de intel processor vervangen door een nieuwe die tpm 2.0 ondersteunt en die iets krachtiger is zodat ik weer 3 jaar door kan. MSI zegt dat het moederbord tpm 2.0 ondersteunt. Is mijn idee haalbaar? Of zie ik iets over het hoofd? Moet ventilator ook worden vervangen? Ik vind het echt een zonde om een nieuwe te kopen als de rest nog prima werkt, ook voor het milieu. Als onderdelen uitvallen is dat pech, maar draai geregeld backups dus daar geen zorgen over.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Windows 11 kunnen draaien, Call of Duty: Black Ops 6 kunnen draaien. Nog drie jaar pc kunnen gebruiken
Wat mag het systeem gaan kosten?
200 EUR
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
alles zie lijst:
Intel(R) Core(TM) i5-6500 CPU @ 3.20GHz Skylake - 1151 chipset (heb ik nu, moet er dus uit)
Cooler Master CM 690 III
Cooler Master Hyper 412S
MSI Z170A PC MATE
SSD Crucial BX200 240GB
HDD 1000 GB Sata III Harde schijf
550 Watt Corsair voeding
nvidia gtx 1660 6 gb gddr5 - 2019
corsair ddr4 2x8 - 2019
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel gezien het moederbord, bijv i5 7500 of sneller
Hartelijk dank voor meedenken!
ik heb een pc uit 2016, werkt nog goed. heb videokaart en geheugen in 2019 vervangen. mijn idee is om enkel de intel processor vervangen door een nieuwe die tpm 2.0 ondersteunt en die iets krachtiger is zodat ik weer 3 jaar door kan. MSI zegt dat het moederbord tpm 2.0 ondersteunt. Is mijn idee haalbaar? Of zie ik iets over het hoofd? Moet ventilator ook worden vervangen? Ik vind het echt een zonde om een nieuwe te kopen als de rest nog prima werkt, ook voor het milieu. Als onderdelen uitvallen is dat pech, maar draai geregeld backups dus daar geen zorgen over.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Windows 11 kunnen draaien, Call of Duty: Black Ops 6 kunnen draaien. Nog drie jaar pc kunnen gebruiken
Wat mag het systeem gaan kosten?
200 EUR
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
alles zie lijst:
Intel(R) Core(TM) i5-6500 CPU @ 3.20GHz Skylake - 1151 chipset (heb ik nu, moet er dus uit)
Cooler Master CM 690 III
Cooler Master Hyper 412S
MSI Z170A PC MATE
SSD Crucial BX200 240GB
HDD 1000 GB Sata III Harde schijf
550 Watt Corsair voeding
nvidia gtx 1660 6 gb gddr5 - 2019
corsair ddr4 2x8 - 2019
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel gezien het moederbord, bijv i5 7500 of sneller
Hartelijk dank voor meedenken!