Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theniles
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 05-03 20:43
Mijn vraag
Mobiel internet van Simpel valt steeds weg. Heb de mobiel in fabrieksinstellingen gezet, een andere simkaart in gedaan en valt soms ook weg.

Ik weet eigenlijk niet hoe ik kan uitsluiten of het nou de mobiel is of de provider. Er waren problemen in de regio utrecht deze week, maar het zou opgelost moeten zijn, terwijl ik er nog steeds last van heb. Wil liever niet een telefoon terugsturen, maar als dat moet, dan moet het maar.

Maar misschien heeft één van jullie hetzelfde probleem of een methode om het één en ander goed uit te sluiten (want aangezien hij het soms wel en soms niet doet), weet ik gewoon niet wat het is.

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je hebt een andere simkaart geprobeerd, maar was dat eentje van een ander netwerk, of niet? Heb je met die andere simkaart dezelfde problemen?

Heb je de mogelijkheid om je Simpel simkaart in een andere telefoon een poosje te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theniles
Ben ik nu even aan het proberen. Werktelefoon sim (Odido/Tmobile) geruild met Simpel.

Volgens mij zitten deze wel op hetzelfde netwerk. Ik zal even kijken of één van de twee nu weer wegvalt op korte termijn. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theniles
Het ligt denk ik aan de telefoon simkaart gewisseld. Maar weer de redmi die geen netwerk heeft.

Enig idee wat het probleem dan is? Hij is van november vorig jaar. En het is echt pas een week bezig dat hij af en toe weg valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
theniles schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 22:39:
Het ligt denk ik aan de telefoon simkaart gewisseld. Maar weer de redmi die geen netwerk heeft.

Enig idee wat het probleem dan is? Hij is van november vorig jaar. En het is echt pas een week bezig dat hij af en toe weg valt.
Lastig te zeggen. Valt het altijd op dezelfde plek weg? Met andere woorden, gaat het wel goed op een plek waar de ontvangst heel goed is?

Als je dat ook uitgesloten hebt zou ik toch denken dat het aan de telefoon ligt en voor een garantieclaim gaan.

[ Voor 10% gewijzigd door RoD op 05-07-2024 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theniles
Merci. Heb inderdaad een garantieclaim gedaan. Het is namelijk ook op verschillende plekken en eerder nog nooit voorgekomen. Ik vind het voornamelijk vreemd dat het opeens gebeurd zonder dat ik hem heb laten vallen of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerdeeg
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 05-08-2024
Ik had dit ook dat de verbinding weg viel het mobiele internet en het bellen.
Ik was meer niet dan wel bereikbaar.

Telefoon gereset na fabrieksinstellingen en nieuwe simkaart nada noppes het probleem bleef.

Oplossing: instelligen /mobiele netwerken/ klik op je simkaart/ Type voorkeursnetwerk/ zet een vinkje voor 2G/3G/4G en je bent van het probleem af.

Blijkbaar is de redmi note 12 pro 5G een nep 5G toestel die niet overweg kan met het 5G netwerk.
Pagina: 1