Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkbullet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 11:22
Goedenavond,

Ik werk al geruime tijd binnen de procesindustrie en heb aangegeven dat ik wel graag Vapro B wil halen. Het bedrijf staat hier positief tegenover en wil mij dit wel aanbieden. Voorwaarde is wel dat ik een intrede toets maak.

Ik heb vorig jaar mijn MBO 4 opleiding gehaald, maar in een totaal anders richting dan Vapro. Zijn er mensen op tweakers die pas geleden deze toets hebben gemaakt en iets van inzicht kunnen geven wat ik kan verwachten? Ik heb op school nooit wis/natuur en scheikunde gehad en maak me zorgen dat dit mij de das om gaat doen.

Fijne avond en weekend.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online
Darkbullet schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 18:16:
Goedenavond,

Ik werk al geruime tijd binnen de procesindustrie en heb aangegeven dat ik wel graag Vapro B wil halen. Het bedrijf staat hier positief tegenover en wil mij dit wel aanbieden. Voorwaarde is wel dat ik een intrede toets maak.

Ik heb vorig jaar mijn MBO 4 opleiding gehaald, maar in een totaal anders richting dan Vapro. Zijn er mensen op tweakers die pas geleden deze toets hebben gemaakt en iets van inzicht kunnen geven wat ik kan verwachten? Ik heb op school nooit wis/natuur en scheikunde gehad en maak me zorgen dat dit mij de das om gaat doen.

Fijne avond en weekend.
Hey sorry voor het late bericht, ik zag toevallig dit topic voorbij komen.

Heb ongeveer een jaar geleden mijn Vapro B afgerond, destijds ook een intrede toets gemaakt.

De toets zelf was niet heel lastig, je krijgt over diverse onderdelen wat instapvragen. (Natuurkunde/Scheikunde/techniek/aandrijvingen etc)

De toets geeft een globaal inzicht welk niveau je kunt gaan doen. (Vapro A, B, C, etc.)

Ik vond de opleiding opzich goed te doen, je gaat er wel wat vrije tijd voor moeten inleveren.

En nog een tip: zorg dat je met je praktijk opdrachten bijblijft, dat scheelt echt enorm.

Ik had door de corona periode op een gegeven moment een behoorlijke achterstand opgebouwd tussen theorie/praktijk en heb echt 3 maanden flink moeten knallen om dat bij te werken.

Heel veel succes en als je nog vragen hebt dan mag je ze altijd stellen!

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkbullet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 11:22
Hey,

dank voor je terugkoppeling! ik heb de intrede toets gehaald en ben vorige week gestart met de opleiding. Vooralsnog is het prima te doen en ook de opzet van de opleiding is op het eerste oog prima.

Bedankt voor het aanbod!

Fijne dag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrambozenTaart
  • Registratie: Maart 2024
  • Niet online
Darkbullet schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 13:46:
Hey,

dank voor je terugkoppeling! ik heb de intrede toets gehaald en ben vorige week gestart met de opleiding. Vooralsnog is het prima te doen en ook de opzet van de opleiding is op het eerste oog prima.

Bedankt voor het aanbod!

Fijne dag :)
Fijn om te horen, succes gewenst met je opleiding! d:)b

A man who fears suffering is already suffering from what he fears.