Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry70
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-01 16:15
Ben nog aan het oriënteren voor een ereader, heb altijd een Sony ereader gehad, hiermee kan ik mijn hele verzameling lezen, hij is klein en langzaam dus wil nu naar een andere kijken met meerdere mogelijkheden. Mijn vraag is kan ik al mijn epub bestanden lezen met oa een Kobo reader? ik stel deze vraag omdat je bij Kobo boeken kunt kopen en ik weet niet of ze vreemde epubs accepteren, misschien is dit nooit een probleem ik hoor het graag, vele dingen kan ik zelf nog uitzoeken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsel_NL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:09
uitvoering: Kobo Clara BW Zwart

Zie: bestandsformaten. Kobo's zijn in mijn ervaring top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry70
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-01 16:15
Robsel_NL schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 16:33:
uitvoering: Kobo Clara BW Zwart

Zie: bestandsformaten. Kobo's zijn in mijn ervaring top.
ik bedoel kan ik ook vreemde epubs handmatig er op zetten, dus die niet via Kobo gedownload zijn in hun shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 13:02
henry70 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 16:41:
[...]

ik bedoel kan ik ook vreemde epubs handmatig er op zetten, dus die niet via Kobo gedownload zijn in hun shop.
Zoek gewoon even zelf..

https://help.kobo.com/hc/...eader-using-your-computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:05

B64

Ja dat kan. De Kobo bookshop (en het Kobo-abbo bij Bol.com) zijn extra 'klantenbinders' maar die kun je prima negeren. Iedere epub en ander ondersteund bestandsformaat kun je op de Kobo readers zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:19
Ja, elke ereader ondersteunt epub wel, zeker als er geen DRM beveiliging op zit. Stel je boeken zijn wel beveiligd met Adobe DRM, zul je je nieuwe ereader met Adobe moeten autoriseren. Kobo is dan een populaire keuze, Pocketbook een goed alternatief. Beide werken ook met de Online bibliotheek.

Je kunt tegenwoordig zelfs DRM vrij epub bestanden op een Kindle krijgen:
nieuws: Amazon Kindle-e-readers krijgen eind 2022 ondersteuning voor EPUB-bes...
Hier een lijstje ondersteunde bestandstypes onderaan de pagina:
https://www.amazon.nl/gp/...l?nodeId=G5WYD9SAF7PGXRNA
Echter door gebrek aan DRM ondersteuning werkt dit niet voor bibliotheek boeken.

Gezien je een boeken collectie hebt zou je die ook nog met een tool als Calibte kunnen beheren. Mocht een boek toch problemen geven op een nieuw apparaat kun je in Calibre het formaat omzetten.
Pagina: 1