Hallo beste mensen, Ik ben al lang op zoek naar een antwoord op deze vraag:
Ik heb 2 computers:
Computer 1:
win me
2 netwerkkaarten eentje met utp kabel naar de kabelmodem (realtek 10/100)
en eentje (10 mbit) met een croos kabel naar de andere comp
Computer 2:
win 98
een netwerkkaart (10 mbit)
Ik heb het netwerk opgezet met microsoft internet delen het werkt prima maar ik kan geen audio gesprek voeren met MSN. Komt dit omdat beide computers van buiten af gezien hetzelfde Ip hebben. Of komt dit omdat microsoft internet delen op het NAT principe werkt en nu een maal geen point to point verbinding kan maken wat voor MSN nodig is??? (of is dit niet zo?)
Als ik het delen uitzet kan het gewoon weer wel in een keer
Moet ik een hub kopen? Of kunnen dit soort dingen niet zonder proxyserver of router. Ik snap het niet.
Ik heb 2 computers:
Computer 1:
win me
2 netwerkkaarten eentje met utp kabel naar de kabelmodem (realtek 10/100)
en eentje (10 mbit) met een croos kabel naar de andere comp
Computer 2:
win 98
een netwerkkaart (10 mbit)
Ik heb het netwerk opgezet met microsoft internet delen het werkt prima maar ik kan geen audio gesprek voeren met MSN. Komt dit omdat beide computers van buiten af gezien hetzelfde Ip hebben. Of komt dit omdat microsoft internet delen op het NAT principe werkt en nu een maal geen point to point verbinding kan maken wat voor MSN nodig is??? (of is dit niet zo?)
Als ik het delen uitzet kan het gewoon weer wel in een keer
Moet ik een hub kopen? Of kunnen dit soort dingen niet zonder proxyserver of router. Ik snap het niet.
Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM