PC start niet meer op, fans draaien wel.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 92jeroen
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-09 23:41
Vorige week viel mijn PC uit het niets uit, zonder enige foutmelding. Hierna kon ik hem weer opstarten, maar het gebeurde opnieuw en opnieuw. Totdat alleen de fans nog wilde draaiden, zonder dat de PC wilde starten. Door de RAM sticks eruit en erin te steken strarte de PC nog op voor max 10 minuten, maar dat doet hij ook niet meer.

De PC start niet meer op, geen BIOS of enig beeld, wel draaien alle fans van de CPU en videokaart etc. Ik heb alle componenten er uit gehaald en opnieuw bevestigd. Ook heb ik een andere power supply geprobeerd, maar helaas was dat het ook niet. De PC geeft geen "beep" bij het opstarten, helaas zat er voorheen geen speaker in, dus ik weet niet of dat voorheen wel werkte.

Weet iemand wat de oorzaak hiervan zou kunnen zijn?

Bedankt voor de hulp.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat zijn de specificaties van je machine.

Test eens met een zo'n minimaal mogelijke setup. Heb je een IGP, gebruik die dan ipv je videokaart om uit te sluiten wat daar fout zit .

Bij dit soort dingen is het vaak een kwestie van hardware uitsluiten door te vervangen met andere hardware en kijken wat nog wel en wat niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 92jeroen
Bedankt voot je reactie. De PC heeft de volgende specs:

CPU: I7 7700 met IGPU
Moederbord: Gigabyte GA-H110M-S2H
RAM: 16 GB DDR4
GPU: GTX 1080

Ik heb de PC ook proberen op te starten zonder de videokaart. Ik ga er dan vanuit dat hij automatisch de IGPU wil gebruiken, maar dan start de PC ook niet op.

Helaas heb ik geen spare componenten om vanalles te proberen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Heb je de CMOS batterij al eens vervangen en/of de CMOS gereset? Zie handleiding van het moederbord.
Het bord geeft wel piepjes bij fouten, maar dan moet je wel een pc/case speaker connecten op de betreffende connector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 92jeroen
Dit heb ik ook geprobeerd, maar helaas nog hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:11

Barrycade

Through the...

Gezien met je geheugen er uit en er in het even werkt, heb je al met 1 reepje geprobeerd? En dan de andere?

[ Voor 7% gewijzigd door Barrycade op 06-07-2024 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 92jeroen
Dat heb ik ook al geprobeerd met beide repen, ook in de verschillende slots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:02
Tsja, dan blijven nu moederbord en CPU over, maar niemand zal je kunnen vertellen welk van de twee de oorzaak is. Het moederbord bevat meer componenten die met de tijd achteruit gaan (Heb CPU's eigenlijk nooit kapot zien gaan, die zijn vrijwel altijd DOA of blijven werken), dus dat zou dan de meest logische boosdoener zijn.
Pagina: 1