Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-06 14:40
Iik heb sinds kort het 4k pakket van KPN     maar soms krijg ik storing als ik voor een 4k  zender kies  ( 691 tm 694 )

Nu is mijn Arris Vip 5202  op mijn Yamaha Rx -v6a  aangesloten op HDMI 1   ( die ondersteund 4k ) 

Maar als ik in de gebruiksaanwijzing  van de Yamaha kijk zie ik 3 keuzes voor de instelling  van 4  K  ( mode 1 , 2 of 3 ) 

Bij de modes staan:  8 bits , 10 bits en 12 bits  opties

Welke instelling moet ik nu kiezen voor de VIP 5202  Box

P.s Ik heb inmiddels een artikel gevonden waarin staat dat de tv uitzendingen en blu ray weergave 8 bits is Dus kan ik volgens mij kiezen voor Mode 1 bij de 4K instelling

[ Voor 15% gewijzigd door Hansw1 op 05-07-2024 17:54 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Hansw1 aangezien dit in weze niks te maken heeft met de provider, maar meer met TV instellingen, verhuis ik je topic even richting het hoekje waar we experts hebben op dat gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Hansw1 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 13:20:
Nu is mijn Arris Vip 5202  op mijn Yamaha Rx -v6a  aangesloten op HDMI 1   ( die ondersteund 4k ) 
Mijns inziens ben je in de verkeerde volgorde aan het trouble shooten. Als je aan het trouble shooten bent wil je zo veel mogelijk devices uitsluiten. Oftewel Yamaha tussen de KPN en TV vandaan halen om te zien of de storing dan weg is. Zo niet weet je dat het niet aan de Yamaha ligt maar mogelijk aan de KPN box (of TV).

Waarbij de term "storing" in deze wel erg globaal is. Wat ervaar je? Valt een geheel zender weg? Artifacts? Mogelijk heeft jouw storing niet eens te maken met een instelling op de Yamaha.

[ Voor 18% gewijzigd door FeaR op 05-07-2024 20:41 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-06 14:40
Toen ik de Arris in huis kreeg heb ik deze rechtstreeks aangesloten op mijn Tv om de ontvangst te testen .
Dit werkte uitstekend de ontvangst is prima Maar ik kwam erachter dat het extra pakket voor 4k zenders niet was geactiveerd ( die kreeg ik er gratis bij van Xs4all ) .Toen dit pakket was geactiveerd kon ik de 4k zenders ontvangen. Hierna heb ik de aansluiting gewijzigd omdat ik het praktisch vindt om alle devices via mijn Av receiver ( Yamaha Rx v6a ) te laten lopen .
Omdat ik hiervoor geen 4 k had heb ik nooit naar de instellingen van de Yamaha gekeken voor 4 k
Ik liep toen tegen de bovengenoemde instelling aan in het menu van de Yamaha maar het was mij geheel niet duidelijk welke instelling ik moet kiezen om problemen te voorkomen door een foutieve instelling
Ik ben toen gang zoeken op internet totdat ik een artikel las waar in staat dat de Tv zenders met 8 bits werken