Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-05 20:35
Situatie:
tablet (zo'n 4 jaar oud) hangt (hing eigenlijk) permanent aan de muur, geplakt met zeer sterke lijm. Gebruik was om beelden van een camera te tonen.

Nu heeft het scherm gedeelte los gelaten en is op de grond gevallen (van zo'n 1,5 m. hoogte). De achterkant van de tablet is aan de muur blijven hangen.

De signaal kabel tussen scherm en achterkant lijkt gebroken te zijn.

Tablet heeft geen garantie etc meer.

Op de foto's de achterkant van de tablet (nog hangend aan de muur te zien), en achterkant van het scherm. Het scherm zelf (voorkant) heeft geen zichtbare schade.

Vraag:
1. Is het mogelijk/zinvol dit te laten repareren?
2. Waar moet ik qua kosten aan denken?

Ideën of tips zijn welkom.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hTO5p7cDLd_dFYU00TrRBL5_tTY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OjRNt4Je0jb6FvamuOPO3leL.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YolXp5MMWp77gONUFdmH-JHyEGA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8ms0sqRsg59FVKMpMjBafa2C.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-05 14:01

Croga

The Unreasonable Man

Om iets zinnigs te kunnen zeggen zijn toch echt betere fotos nodig.

Zoals ik het van deze fotos kan zien is de schermkabel niet gebroken maar uit zijn socket getrokken doordat de lijm los gelaten heeft. Ik verwacht dat dat laatste gebeurt is doordat het tablet in de zon hangt.

Als de flatcable nog heel is dan zou het redelijk te herstellen moeten zijn maar de root cause moet wel opgelost worden. Ergo: Dat ding kan daar niet blijven hangen anders zal keer op keer hetzelfde gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-05 08:45

heuveltje

KoelkastFilosoof

Is het scherm zelf nog heel ? Zo nee kun je het al direct afschrijven.

Zo ja, Het is op de foto niet duidelijk te zien. maar het scherm is verbonden met het chassis via die platte kabel die je ziet. Als de connector aan allebei de pritplaat zijde nog intact is, kom je mogelijk met het vervangen van dat lint/kabel , en het zaakje weer in elkaar lijmen. Maar daar een prijsopgave voor krijgen zul je echt langs zon reparatie shop zelf moeten wandelen.

Een 9 Inch Samsung tablet kost 150E nieuw. Ik weet niet hoe groot deze is ?

Ik zou de volgende iig beter bevestigen dan tegen een muur aan lijmen. Dat geeft dit soort problemen :P

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
scherm zelf is nog heel. De achterkant is inmiddels ook van de muur verwijderd en uiteraard gaan we een andere constructie bedenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:13
In de basis, zoek op een nieuw scherm voor je tablet wat die kost als je het zelf repareert of laat doen.
Leg die kosten, en het werk, tegenover de aanschafprijs van een nieuwe tablet.

Gezien de leeftijd van de tablet kun je ook nog meenemen dat software updates waarschijnlijk niet meer komen, en wat dat betekend voor de applicaties op de laptop of die stoppen te werken of niet op termijn.

Als een nieuw scherm 100 Euro is en een nieuwe tablet 125 Euro (bijvoorbeeld) uitvoering: Samsung Galaxy Tab A9, WiFi, 4GB ram, 64GB opslag Grijs
Dan zou ik gewoon voor een nieuwe gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pastafan
heb inmiddels een nieuwe gekocht.
Pagina: 1