XBOX X vs PS5 keuze

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 9600G
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 11-03 16:58
Hallo,

ik hoop hier ik in het juiste forum post zoniet graag correctie!
Misschien is deze vraag al eerder voorgekomen maar vind niet direct recente posts hierover.

Ik speel namelijk jaren op een PC en tot voor kort is er interesse voor een console.
Wie kan mij zeggen waar ik het best mee uitkom XBOX of PS5

Momenteel speel in D4 op PC maar wil wel graag eens switchen tussen een shooter, actie rpg avontuur ect...
Single player kan maar wil eerder multiplayer spelen.

Welke keuze maak jij en waarom?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:50
Ik kom toch wel veel topics tegen met deze vraag als ik gewoon de zoekfunctie gebruij, maargoed.

Als je al een pc hebt is er 0 reden om een Xbox te nemen. Alles is daarvan ook op pc te spelen. Als je op de bank wil spelen met een controller, sluit je pc aan op tv en koop een controller.

Aangezien je eerder multiplayer wil spelen zie ik ook weinig nut om een PlayStation te kopen. PlayStation blinkt juist uit in zijn singleplayer games. Bijna alle multiplayer games die de moeite waard zijn speel je ook op pc/Xbox.

Wil je gewoon graag een console, kies dan voor PlayStation. Heb je alle Xbox games die je op je pc kan spelen en ook de toppers van PlayStation kan je dan uitproberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:16
Waarom wil je een console? Volgens mij zijn alle Xbox games ook beschikbaar op PC en ook Sony brengt steeds meer games uit op PC. De multiplayer games tegenwoordig vaak ook gelijktijdig met de console release.

Op console ben je voor multiplayer ook nog extra kosten kwijt omdat je een abonnement nodig hebt om online te kunnen spelen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:48
waarom wil je een console? ik lees dat je een pc hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 9600G
Daan0s schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 11:27:
Ik kom toch wel veel topics tegen met deze vraag als ik gewoon de zoekfunctie gebruij, maargoed.

Als je al een pc hebt is er 0 reden om een Xbox te nemen. Alles is daarvan ook op pc te spelen. Als je op de bank wil spelen met een controller, sluit je pc aan op tv en koop een controller.

Aangezien je eerder multiplayer wil spelen zie ik ook weinig nut om een PlayStation te kopen. PlayStation blinkt juist uit in zijn singleplayer games. Bijna alle multiplayer games die de moeite waard zijn speel je ook op pc/Xbox.

Wil je gewoon graag een console, kies dan voor PlayStation. Heb je alle Xbox games die je op je pc kan spelen en ook de toppers van PlayStation kan je dan uitproberen.
In eerste instantie heb ik 0 ervaring met consoles. De interesse is er om eventueel te gamen en eens niet vanop de desk. Ik heb momenteel 1 game op de pc en vergeten te zeggen dat misschien de vrouw eveneens eens wil spelen. In hoofdzaak gebruik ik de pc ook voor andere doeleinden daarom dacht ik misschien te veranderen naar console.
Raem schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 11:28:
Waarom wil je een console? Volgens mij zijn alle Xbox games ook beschikbaar op PC en ook Sony brengt steeds meer games uit op PC. De multiplayer games tegenwoordig vaak ook gelijktijdig met de console release.

Op console ben je voor multiplayer ook nog extra kosten kwijt omdat je een abonnement nodig hebt om online te kunnen spelen.
Ik heb totaal geen overzicht welke games er zijn voor de consoles die ook werken op pc.
Dus de gedachte is opgekomen en overweeg nu eens een console maar daar heb ik geen kijk op!
Kol Nedra schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 12:17:
waarom wil je een console? ik lees dat je een pc hebt...
ja omdat er goesting is om wat anders te gaan doen dan met klavier en muis te spelen.
De PC aansluiten op TV is geen optie...
Suggesties welkom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-03 19:58
"De PC aansluiten op TV is geen optie..."
Waarom niet als ik mag vragen?

Dat is namelijk DE ideale manier om te gamen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:28

On_E

Housemusic

Xbox met Gamepass, veel games zijn ‘play anywhere’ dus mocht je vrouw iets anders willen gaan doen kun jij op de PC verder spelen. Diablo 4 is ook inbegrepen bij Gamepass dus die hoef je dan niet nogmaals te kopen.

Zou in ieder geval even goed kijken naar de (komende) exclusieve XBox en PS5 games ook, misschien zit er wel heel veel bij de PS5 waar je enthousiast van wordt. Qua performance e.d. is het volgens mij om het even tussen de Series X en PS5.

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 13:36
Zou met name kijken naar de console exclusive games en aan de hand daarvan je keuze maken. Voor mij wint sowieso de PS5 controller t.o.v. de Xbox.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 9600G
James Pond schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 15:55:
"De PC aansluiten op TV is geen optie..."
Waarom niet als ik mag vragen?

Dat is namelijk DE ideale manier om te gamen.
Misschien wel maar PC en TV afstand is niet ideaal....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:46

Dhrax

Prog Lord

Tegenwoordig komen alle PS5 titels ook naar de PC. Buiten God of War kan ik ook niks verzinnen waarom je voor een PS5 zou moeten gaan. Het is een extreem groot en log apparaat en bovendien erg luid. De Xbox is fluister stil, ik hoor die van mij echt nooit.

Ik ben ook een PC gamer pur sang en heb de Xbox voor de leuk erbij. In combinatie met GamePass echt ideaal, boven gamen en later op de avond beneden onderuit op de bank lekker verder.

Xbox is echt een no brainer voor je imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 9600G
On_E schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 15:57:
Xbox met Gamepass, veel games zijn ‘play anywhere’ dus mocht je vrouw iets anders willen gaan doen kun jij op de PC verder spelen. Diablo 4 is ook inbegrepen bij Gamepass dus die hoef je dan niet nogmaals te kopen.

Zou in ieder geval even goed kijken naar de (komende) exclusieve XBox en PS5 games ook, misschien zit er wel heel veel bij de PS5 waar je enthousiast van wordt. Qua performance e.d. is het volgens mij om het even tussen de Series X en PS5.
Zal wat filmpjes bekijken van welke games mij intereseren....dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
9600G schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 20:32:
[...]

Moonlight?

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 9600G
Dhrax schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 20:35:
Tegenwoordig komen alle PS5 titels ook naar de PC. Buiten God of War kan ik ook niks verzinnen waarom je voor een PS5 zou moeten gaan. Het is een extreem groot en log apparaat en bovendien erg luid. De Xbox is fluister stil, ik hoor die van mij echt nooit.

Ik ben ook een PC gamer pur sang en heb de Xbox voor de leuk erbij. In combinatie met GamePass echt ideaal, boven gamen en later op de avond beneden onderuit op de bank lekker verder.

ok bedankt! Wat youtube bekijken nu...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 22:50
Dhrax schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 20:35:

Zo'n topic schreeuwt natuurlijk om dit soort discussies maar dat de PlayStation luid is, is echt wel totale onzin. Met opstarten hoor je hem even en daarna gewoon stil.

Zoals je ziet is het puur kwestie van smaak en voorkeur, want ik zou niet snappen waarom je 2 apparaten(pc en Xbox) zou hebben die exact dezelfde games kunnen spelen.

En ja veel PlayStation games komen ook naar pc tegenwoordig maar wel pas een jaar later, vooral de grote blockbusters.

[ Voor 6% gewijzigd door Daan0s op 06-07-2024 08:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:11
Naast eerder genoemde God of War heeft playstation natuurlijk ook Horizon, Ratchet and Clank, Last of Us, Spiderman, Uncharted en Gran Turismo (maar Xbox natuurlijk Forza).

Ik heb voor xbox gekozen vanwege gamepass, ook gezien het feit dat je vrij makkelijk 3 jaar goedkoop gamepass premium kan aanschaffen (zeg voor 150 euro, dus 50 euro per jaar), en ook spelletjes op eneba/g2a/kinguin voor bijv. de regio argentinie of turkije kan kopen. Vooral als je niet per se de allernieuwste games in de eerste maanden wilt spelen (ik ben een offline gamer, dus ik kan makkeijk een jaar wachten want ben niet afhankelijk van andere spelers), dan kun je heel goedkoop games scoren. Denk aan Resident Evil 7 Gold voor 5 euro of zo. Uiteindelijk zal steam nog goedkoper zijn, maar je kan vrij goedkoop gamen op de XBOX als je oplet en niet te veel FOMO hebt :)

Weet niet hoe dat met playstation zit, die hebben ook een hele uitgebreide abo service (playstation plus premium), maar weet niet of het goedkoper kan dan die 152 euro per jaar, en of je digitale keys voor een andere regio mag kopen.

Verder, behalve die exlusives van PS en de verschillen tussen gamepass/playstation+ premium, denk ik dat het voor je gameervaring bijna niets uitmaakt of je op een PS of XBOX zit te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:27
Als je een goede pc hebt heb je geen xbox nodig, al die xbox games kan je spelen op je pc. Wil je toch genieten van beste triple AAA games ga dan voor een PS5.

En meer dan 95% van platform games draait beter op de PS5 deze gen. Ook al is de xsx een krachtigere console. Maar dat merk je zelf niks van als je ze niet beide hebt :)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• verityn
  • Registratie: Mei 2017
  • Niet online
Bij de grootste verschillen hoort ook zeker de controller (sticks staan anders, ps5 heeft betere rumble en adaptive triggers + Motion controls) en de quick resume functie die enkel Xbox heeft en echt wel een grote meerwaarde biedt.
Het uitbreiden van opslagruimte gebeurt op een andere manier bij de twee consoles en op PS5 is het wat goedkoper (en kan je de SSD achteraf recupereren voor PC als je wil. Xbox heeft een eigen en gesloten systeem)
Het is allemaal wikken en wegen want ze liggen dicht bij elkaar.
Misschien ook wel belangrijk te vermelden dat Sony nog steeds blijft inzetten op exclusives terwijl Xbox de laatste maanden meer en meer signalen geeft dit los te zullen laten. Ze kunnen waarschijnlijk niet anders omdat Xbox moeite heeft om een groter deel van de markt in te nemen, laat staan PlayStation in te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 9600G
In feite zou je even beide consoles naast mekaar moeten hebben met alle opties.
Soms uit reply's neig je gemakkelijk naar een bepaalde console terwijl een andere reply je volledig doet uitkijken naar de andere console.
Maar goed we gaan er wel uit geraken.
Ik blijf de commentaren nog lezen en een beslissing komt er wel en misschien ook voor de nieuwe lezers die er eveneens aan uit geraken...
Zal eens moeten kijken misschien in het Aalsterse...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Heb je ook een Steamdeck overwogen? Deze kun je ook aan een TV koppelen net als een console, maar ook los gebruiken. En de prijs is vergelijkbaar met een PS5 of Xbox X.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blatenja
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:26
Qua beleving zou ik een PlayStation 5 kopen. De first parties van Sony zijn gewoon een stuk beter dan die van Microsoft. Daarnaast is de DualSense-controller ook beter. De Xbox voelt qua interface, qua hardware etc. meer aan als een PC met een wat gemodificeerde Windows-UI. Een PlayStation 5 voelt wat mij betreft meer aan als een console; Alles voelt wat intenser en custom-made aan. Daarnaast is de line-up ook gewoon beter, alhoewel Microsoft wel veel belangrijke uitgevers heeft overgekocht dus het is nog even de vraag hoe dat uitpakt. Daarnaast zou ik mij ook aanpassen op wat je vrienden hebben, als je ook online aan de gang wilt. Ik was vroeger altijd die-hard PC'er, maar sinds ik een PlayStation console heb ben ik echt omgetoverd tot een console-gamer. Ik heb ooit een Xbox One gehad, ik heb 'm bijna niet aangeraakt. De PS4 had ook altijd mijn voorkeur. Dus wat mij betreft zou ik kiezen voor een PS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:41
blatenja schreef op zondag 7 juli 2024 @ 12:43:
Qua beleving zou ik een PlayStation 5 kopen. De first parties van Sony zijn gewoon een stuk beter dan die van Microsoft. Daarnaast is de DualSense-controller ook beter. De Xbox voelt qua interface, qua hardware etc. meer aan als een PC met een wat gemodificeerde Windows-UI. Een PlayStation 5 voelt wat mij betreft meer aan als een console; Alles voelt wat intenser en custom-made aan. Daarnaast is de line-up ook gewoon beter, alhoewel Microsoft wel veel belangrijke uitgevers heeft overgekocht dus het is nog even de vraag hoe dat uitpakt. Daarnaast zou ik mij ook aanpassen op wat je vrienden hebben, als je ook online aan de gang wilt. Ik was vroeger altijd die-hard PC'er, maar sinds ik een PlayStation console heb ben ik echt omgetoverd tot een console-gamer. Ik heb ooit een Xbox One gehad, ik heb 'm bijna niet aangeraakt. De PS4 had ook altijd mijn voorkeur. Dus wat mij betreft zou ik kiezen voor een PS.
Precies andersom bij mij. Ook die hard PC fan en nu console fan maar dan Xbox met gamepass. Controller van Xbox ligt mij veel beter dan de PS5 (persoonlijk). Geen dongles nodig voor head sets en direct een mooi gevulde library met game pass.

“But in the end is doesn’t even matter” zowel de PS5 en Xbox zijn mooie consoles. Gewoon beide proberen bij een vriend of in sommige winkels. Heb je een voorkeur voor bepaalde games? Dan wordt het alleen makkelijker om te kiezen. Spider-Man, grand tourismo, last of us, god of war, Horizon… ga voor de PS5. Star field, Diablo 4, Forza, Gears of War, Halo ga voor Xbox. “You can’t have it all”…tenzij je beide consoles haalt 😅

[ Voor 6% gewijzigd door Galvatron op 07-07-2024 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 9600G
Denk dat ik nu ga uitzoeken welke van beide game pass of de ps5 abo het interessantste is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:11
Voor gamepass kun je https://gamepassport.net gebruiken. Die bevat alle gamepass-spellen, maar ook naar category (racer, shooter, rpg, ...) en bevat voor veel spellen ook metacritic-scores enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:31

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik heb een game PC (gekocht in 2023), Xbox Series X (2020), PlayStation 5 (2021) en Nintendo Switch (2017). De Xbox speel ik echt nooit meer op nu ik een game PC heb. De Series X zou je kunnen zien als een lichtgewicht PC. De PlayStation 5 voegt alleen wat toe omdat ze bepaalde exclusives hebben die geen of een slechte PC poort hebben. Wil je echt iets anders dan de ervaring op je PC zou ik voor een Nintendo Switch gaan (of even wachten op de opvolger die als het goed is begin volgend jaar uitkomt). Of voor een Steamdeck als je de PC ervaring onderweg wilt hebben.

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-05 14:49
Ik heb beide consoles. Altijd een PS gamer geweest, maar ik wilde ook graag gebruik maken van gamepass en al het moois wat Xbox te bieden heeft. Persoonlijk vind ik de Microsoft exclusives tegenvallen als je kijkt naar de kwaliteit die Sony heeft op de Playstation. Ook een Halo, een Gears of war en de laatste Hellblade vond ik niet best. Gamepass is op zich leuk, maar heel veel games speel ik er niet op. Ik heb ook PS+ Extra en daar geldt voor mij hetzelfde voor. Ik heb daar langlopende abo's op, maar die ga ik beiden niet verlengen denk ik.

Het blijft heel erg persoonlijk, maar voor mij is de PS5 de leukere console. De controller vind ik ook een stuk fijner in gebruik. Het grootste voordeel van de Series X is quick resume. De Series X slaat de laatste (vijf ofzo) games op in het geheugen en daar kun je zeer snel tussen schakelen zonder progressie kwijt te zijn en te hoeven laden. Echt een fijne feature.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-05 10:41
Zou zelf ook voor PS5 gaan, puur alleen al om de goede exclusieve single player games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Nou, het antwoord is al een paar keer gegeven natuurlijk, maar met een goede PC heb je eigenlijk geen Xbox of PlayStation meer nodig.

Alles van de Xbox komt op de PC en een hoop van Sony komt steeds meer naar de PC, wel wat later, maar goed, dat is alleen een probleem als je per se vooraan wilt zitten. Ik heb dat persoonlijk niet meer.

Ik hoef als Mac-gebruiker geen Windows-computer in huis en heb daarom altijd consoles gehad. Maar nu alles meer naar elkaar toe trekt dan ooit, verwacht ik wel dat dit mijn laatste console-generatie is. Een Xbox Series X2 of PlayStation 6 komt er hier niet meer, dan zou ik zeker voor een gaming-PC gaan (in een console-achtig kastje dan wel).

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 08-07-2024 15:57 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
9600G schreef op maandag 8 juli 2024 @ 08:47:
Denk dat ik nu ga uitzoeken welke van beide game pass of de ps5 abo het interessantste is.
Er is bijzonder weinig interessants aan PS+. Dat zeg ik als ex PS bezitter.
Sinds de PS4 dagen is het alleen maar achteruit gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James Pond
9600G schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 20:32:
[...]

Wat ik persoonlijk heb gedaan (maar dat kan per huishouden soms wel en soms niet)

is mijn PC naast de tv gezet, en via HDMI erop aan heb gesloten.
Ja ik heb een bakbeest, maar je kan ook (zoals mijn neven) miniform pc's halen/in elkaar zetten.

Vervolgens met een usb hub onder de bank mn kb/m en controller aangesloten. 9/10x pak ik alleen de controller, maar als ik ff wil browser kan dat ook prima.

Je kan het jezelf nog makkelijker maken door alles draadloos aan te sluiten.

Maar het is puur een optie, ik vind het persoonlijk erg goed werken en alles draait beter dan wat dan ook op een ps5/xbox series x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 9600G
sewer schreef op maandag 8 juli 2024 @ 09:06:
Voor gamepass kun je https://gamepassport.net gebruiken. Die bevat alle gamepass-spellen, maar ook naar category (racer, shooter, rpg, ...) en bevat voor veel spellen ook metacritic-scores enzo.
netjes...en interessant om eens in te zoeken wat mij interesseert
Mog schreef op maandag 8 juli 2024 @ 09:13:
Ik heb een game PC (gekocht in 2023), Xbox Series X (2020), PlayStation 5 (2021) en Nintendo Switch (2017). De Xbox speel ik echt nooit meer op nu ik een game PC heb. De Series X zou je kunnen zien als een lichtgewicht PC. De PlayStation 5 voegt alleen wat toe omdat ze bepaalde exclusives hebben die geen of een slechte PC poort hebben. Wil je echt iets anders dan de ervaring op je PC zou ik voor een Nintendo Switch gaan (of even wachten op de opvolger die als het goed is begin volgend jaar uitkomt). Of voor een Steamdeck als je de PC ervaring onderweg wilt hebben.
PC heb ik maar gebruik deze ook voor andere doeleinden!
Switch heeft de vrouw maar heb ik eens een tijdje op gespeeld en das niet mijn ding.
PS5 maakt nog kans maar ik ben de games aan het bekijken.
Als iemand ook zo'k linkje kan posten wat er is voor PS5 zoals hierboven zou leuk zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:16
9600G schreef op maandag 8 juli 2024 @ 18:16:
[...]

netjes...en interessant om eens in te zoeken wat mij interesseert

[...]

PC heb ik maar gebruik deze ook voor andere doeleinden!
Switch heeft de vrouw maar heb ik eens een tijdje op gespeeld en das niet mijn ding.
PS5 maakt nog kans maar ik ben de games aan het bekijken.
Als iemand ook zo'k linkje kan posten wat er is voor PS5 zoals hierboven zou leuk zijn...
https://www.gamika.me/#

Dit zijn de games die in het PS+ Extra / Premium abonnement zitten.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-05 15:32
De vraag is toch gewoon waar TS naar op zoek is? Moet de console een verlengde van de PC zijn, dan is de Xbox verstandiger. Gaat het om de beleving van een console gericht op games die niet op de PC uitkomen, dan zou ik voor de PS5 gaan.

Ik heb beide hier staan. De hardware van de Xbox vind ik superieur (design, koeling, quick resume (!), snappy gevoel van het OS). Ook de controller layout, maar dat is denk ik persoonlijk. De rumble van de PS5 is wel gedetailleerder dan die van de Xbox. De adaptive triggers van de PS5 vind ik eerder irritant dan dat ze wat toevoegen. Exclusives kan ik kort over zijn; die zijn op de PS5 gewoon echt beter momenteel.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:00

v8power67

Psn: Mausosaurus

Xbox met gamepass als je graag de games van Microsoft en zn studios wil spelen. Wat er tegenwoordig echt wel veel zijn.
Cod bv zit vanaf dit jaar ook meteen erin.
Plus je hebt een hoop andere games erbij maar zoals met ps plus hebbrn deze vaak een eind datum.

Ps5 voor hun exclusieve games maar die komen niet meteen in hun ps plus extra/premium sommige komen na een flinke tijd erop maar niet allemaal.

Het is nogal persoonlijk Natuurlijk wat je smaak in games is. Ik ben meer van de sony games.

Heb nu een ps5 en heb de xbox series x ook tijdje gehad. Maar voor mij was de xbox geen meerwaarde. Ging erg snel stof happen. Vond hem qua user interface ook niet echt fijn. En soms best omslachtig.

Maar ze doen wel weer veel mooie features. Zoals backwards compatibility, ook hebben ze dingen als fps boost die sommige oudere games hogere framerates liet lopen. Daar zijn ze wel goed mee dit soort dingen. Maar vond het niet genoeg om de xbox te houden. Nu zou ik ook eerder een pc bouwen voor de xbox games dan een xbox kopen.

Dus ja succes met je keuze. Beide goede consoles, beide hun eigen voor en nadelen.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sipje
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 08-04 16:39
Ik kan best begrijpen dat je naast een PC een console zou willen hebben.

Ik heb zelf een xbox met gamepass en heb een tweede xbox, zodat we in de woonkamer lekker met een aantal mensen (vooral ik met de kids) multiplayer kunnen spelen. Voordeel van gamepass is dan dat je dat met 1 abo op 2 Xboxen kunt gebruiken.

Vroeger waren er veel vette single player en couch co-op games op de xbox. Helaas is dat behoorlijk veranderd en mis ik nu echt wel een aantal games die ik graag zou spelen. Dat is ook de reden dat ik een aantal jaar geleden een PS4 heb gekocht. Ik vond echter de bediening/het menu niet fijn en ook de teksten veel te klein, die kon ik niet lezen (ouder worden zuigt) en PSN werkte toen niet goed (was gratis, je krijgt waar je voor betaalt). Het bracht mij niet wat ik wilde en ik heb hem binnen een maand weer verkocht. Toch kriebelt het af en toe, zeker toen GoW uit kwam. Ik mis de goede verhaallijnen van een goede single player (ik speel vooral FPS). Ik neem aan dat PS inmiddels beter is geworden (vooral betrouwbaarder online)

Ik denk dus vooral dat het af hangt van het soort spellen dat je speelt. Wil je vette exclusives, dan is playstation denk ik beter voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 21-03 13:23
Dat de ps5 geen geluid maakt is echt onzin, dit is het geluid wat ik duidelijk hoor ook van 2.5m afstand. Behoorlijk irritant maar niks aan te doen, het is het resonerende geluid van de fan die tegen de chassis aanzit.

https://vm.tiktok.com/ZIJn3Jmrm/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-05 10:09
rutgergron schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 10:12:
Dat de ps5 geen geluid maakt is echt onzin, dit is het geluid wat ik duidelijk hoor ook van 2.5m afstand. Behoorlijk irritant maar niks aan te doen, het is het resonerende geluid van de fan die tegen de chassis aanzit.

Kan je filmpje niet kijken maar heb hier 2 PS5's en geen problemen met geluid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:00

v8power67

Psn: Mausosaurus

rutgergron schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 10:12:

Ik zat vroeger ong 1 meter ervan af. En hoorde hem alleen met een disc lezen, of als het heel erg warm werd binnen.
Broertje zat altijd op iets van 50 cm ervanaf en melde hetzelfde.
Misschien hebben wij geluk maar zijn beide launch modellen.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 06-04 17:21
Hier ook geen problemen met geluid. Is tijdens het gamen niet hoorbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
v8power67 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 20:53:
[...]

Ik zat vroeger ong 1 meter ervan af. En hoorde hem alleen met een disc lezen, of als het heel erg warm werd binnen.
Broertje zat altijd op iets van 50 cm ervanaf en melde hetzelfde.
Misschien hebben wij geluk maar zijn beide launch modellen.
In de commentaren onder die tiktok video zijn het ook vooral mensen die het niet herkennen. De positie/plaatsing maakt ook een behoorlijk verschil. Als je PS5 verticaal plaatst komt er makkelijker stof in waardoor de ventilator meer lawaai kan maken als je m niet regelmatig stofzuigt.

• no_way_today
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:09
Heb een game pc, maar wil ook gezellig beneden kunne gamen en daarom een Xbox X. En ik wilde Starfield spelen, later in ‘25 hoop ik op de nieuwe fable. De Xbox is op 4K net wat mooier vond ik. Ontloopt elkaar niet.

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:29
Ik heb de XSX maar gebruik het amper. Ben al jaren PS gebruiker en deze generatie kwamen wat Xdoos only games uit, dus maar gekocht.

Maar de UI en UX… echt om te huilen. Ik snap het, Windows, maar dit is gewoon kansloos. Ook de controller is niet fijn, zeker vergeleken met de PS5 controller. Die van de Xbox voelt heel plastic, knoppen indrukken zorgt voor een goedkoop plastic geluid. In vind de assymetrische houding niet fijn, maar dat is voornamelijk persoonlijke voorkeur.

Nu maar wachten tot mijn kinderen op de XSX willen spelen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:47
Ik ben juist alle consoles aan t verkopen :).

Wat vond ik fijn aan ps5:
- Sommige exclusives (persoonlijk voorkeur), alhoewel nu ook echt veel op de PC beschikbaar is.

Wat vond ik fijn aan xbox:
- Userinterface (vind die van playstation zo onlogisch en raar).
- Controller (snap mensen niet die de ps5 controller zo fijn vinden of meer kwaliteit vinden uitstralen).
- Gamepass
- Play anywhere titels (1x aanschaffen en zowel op PC als Xbox kunnen spelen).
- Ik kan zonder consequenties (zoals een ban) mijn xbox op Turkije zetten en met mijn turkse CC goedkoop titels aanschaffen.

Maar ook op termijn gaat bij mij de xbox eruit vanwege duurder worden van gamepass + onnodig voor online te betalen. Dus ben nu langzaam goede aanbiedingen aan t bij houden om een mooie mini game pc met een hippe design uiterlijk samen te stellen voor de woonkamer.

Xbox 360 vs ps3 = was xbox 360 de grote winnaar.
Xbox one vs ps4 = was ps4 de grote winnaar.
XSX vs ps5 = vind ik persoonlijk echt gelijkwaardig zijn. Playstation iets sterker vanwege game aanbod maar Microsoft spant zich deze generatie wel harder in.

• Timothy3000
Orangelights23 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 19:56:
Ik heb de XSX maar gebruik het amper. Ben al jaren PS gebruiker en deze generatie kwamen wat Xdoos only games uit, dus maar gekocht.

Maar de UI en UX… echt om te huilen. Ik snap het, Windows, maar dit is gewoon kansloos. Ook de controller is niet fijn, zeker vergeleken met de PS5 controller. Die van de Xbox voelt heel plastic, knoppen indrukken zorgt voor een goedkoop plastic geluid. In vind de assymetrische houding niet fijn, maar dat is voornamelijk persoonlijke voorkeur.

Nu maar wachten tot mijn kinderen op de XSX willen spelen :P
Ik vind zowel de UI (overzichtelijker) als de controller prettiger bij Xbox dan bij PS5. Mooie bijkomstigheid is dat de Xbox controller uren meegaat en de Dualsense max negen uur oid.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-05 15:32
Timothy3000 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 20:44:
[...]

Ik vind zowel de UI (overzichtelijker) als de controller prettiger bij Xbox dan bij PS5. Mooie bijkomstigheid is dat de Xbox controller uren meegaat en de Dualsense max negen uur oid.
Ik vind de PS5 controller nog wel aardig mbt ‘uithoudingsvermogen’, voor mijn gevoel (een stuk) beter dan die van de PS4. De Xbox is op dit vlak natuurlijk wel onovertroffen als je er (goed betaalbare) oplaadbare batterijen in stopt, dan kun je er voor je gevoel bijna eindeloos mee gamen. Lekker ‘vlezig’ gewicht krijgt de controller dan trouwens ook.

De kritiek op het goedkope ‘geluid’ van de Xbox controller snap ik overigens wel. Dat is sinds de intro van de Xbox One al zo, ik snap niet zo goed waarom ze dat niet veranderen. Buiten dat vind ik het een top controller.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1925548

Voor mij is de keus heel makkelijk, top games is waar ik het voor doe.
The Last of Us
Uncharted
Spider-Man
Astro Bot
God of War
Etc.
Geen exclusive op Xbox wat in de buurt komt van bovenstaande naar mijn mening.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:24
9600G schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 11:05:
Hallo,

ik hoop hier ik in het juiste forum post zoniet graag correctie!
Misschien is deze vraag al eerder voorgekomen maar vind niet direct recente posts hierover.

Ik speel namelijk jaren op een PC en tot voor kort is er interesse voor een console.
Wie kan mij zeggen waar ik het best mee uitkom XBOX of PS5

Momenteel speel in D4 op PC maar wil wel graag eens switchen tussen een shooter, actie rpg avontuur ect...
Single player kan maar wil eerder multiplayer spelen.

Welke keuze maak jij en waarom?
Ik ben voor Gamepass ultimate gegaan. Daarbij krijg je op je pc circa 500 games en daar zitten echt leuke games tussen. Daarnaast een Xbox voor 'erbij', eerst een Xbox One S en tegenwoordig een Xbox Series X. Je games zoals Forza Horizon kun je op je pc spelen en vervolgens start je hem een dag later op de Xbox op. Je savegame wordt gewoon gedownload en je kunt verder spelen.

[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 21-09-2024 22:36 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Anoniem: 1925548 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 21:57:
Voor mij is de keus heel makkelijk, top games is waar ik het voor doe.
The Last of Us
Uncharted
Spider-Man
Astro Bot
God of War
Etc.
Geen exclusive op Xbox wat in de buurt komt van bovenstaande naar mijn mening.
Maar dan kun je voor het gros van bovenstaande games ook nog voor een PS4 gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1925548

Timothy3000 schreef op zondag 22 september 2024 @ 08:42:
[...]

Maar dan kun je voor het gros van bovenstaande games ook nog voor een PS4 gaan.
Die staat niet in de titel van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21:52
Enige voordeel van Series X is dat er best veel oude games in 60fps/auto-HDR speelbaar zijn.Dat is de enige reden dat ik hem nog gebruik.

Deus Ex Mankind Divided: Pas nog in 60fps gespeeld op Series X.Deze Cyberpunk achtige game raad ik iedereen aan.Persoonlijk vind ik hem zelfs beter.

PC gaming doe ik niet dus de PS5 op moment de console waar ik het meest op speel.Speel ook het liefst SP games.

[ Voor 22% gewijzigd door jori040 op 22-09-2024 16:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BroWohsEdis
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-01 22:53

BroWohsEdis

George Orwell was right.

Elke Xbox exclusive is op PC en elk PS5 spel wat de moeite is kan je ook op PC doen. Als je gewoon verschillende games wilt spelen zou ik voor een xbox gaan.

[ Voor 30% gewijzigd door BroWohsEdis op 22-09-2024 16:46 ]

"So that's how democracy dies, with a thunderous applause"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Timothy3000 schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 20:44:
[...]

Negen uur voor de Dualsense is heel netjes.Of game jij meer dan negen uur aan een stuk ?
Xbox Play & Charge oplaadkit[Microsoft] Deze viel mij zwaar tegen.Gewone batterijen is eigenlijk geen optie.

Verder voelen de knoppen op de Xbox controller een beetje cheap.De UI vind ik verschrikkelijk.

Toch een positief puntje: Het ontwerp van de Series X console vind ik veel mooier/beter dan de PS5.
En hij is rustiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
jori040 schreef op zondag 22 september 2024 @ 21:28:
[...]
Xbox Play & Charge oplaadkit[Microsoft] Deze viel mij zwaar tegen.Gewone batterijen is eigenlijk geen optie.
In welke zin? Ik vind die echt super relaxt. Je kunt er na het laden ook echt vele uren mee vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Timothy3000 schreef op zondag 22 september 2024 @ 22:25:
[...]

In welke zin? Ik vind die echt super relaxt. Je kunt er na het laden ook echt vele uren mee vooruit.
Paar uur en hij is leeg.Ik dacht van laat ik die van Microsoft zelf kopen dan heb ik zeker een goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
jori040 schreef op zondag 22 september 2024 @ 22:29:
[...]

Paar uur en hij is leeg.Ik dacht van laat ik die van Microsoft zelf kopen dan heb ik zeker een goede.
Dan heb je een defecte gekocht want dat hoort niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
Timothy3000 schreef op zondag 22 september 2024 @ 22:33:
[...]

Dan heb je een defecte gekocht want dat hoort niet.
Een uurtje of zes en dan is hij ver leeg.Heb met mijn stomme kop de bon te snel weg gegooid.
Pagina: 1