MacBook Pro problemen bij opladen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FGJ
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 15-09 12:27
Morning tweakers!

Mijn MacBook Pro 14 inch 2023 M2 geeft sinds een tijdje problemen bij het werken met de laptop aan de adapter.

Sinds een tijdje merkte ik de volgende problemen bij het werken met de laptop aan de lichtnet adapter:

Touch pad reageert 'gek' en de muis springt over het scherm

Touch ID werkt niet.

Wat heb ik geprobeerd?

Ik ben al bij apple geweest, hardware is gecheckt, zou niks mee fout zijn.
Opgestart in de veilige modus --> geen verschil
MAC os opnieuw geïnstalleerd --> geen verschil.

Zodra ik de laptop aansluit aan een adapter van een iPad, werkt de touch pad wel, maar de Touch ID niet.

Zijn er tweakers met ervaring hiermee?

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:13
Je stelt specifiek lichtnet adapter. Als je zonder werkt, werkt alles wel?

Voel je een lichte spanning als je met je vinger heel lichtjes over de MacBook heen gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@FGJ Ik lees wat rare dingen hier.

Je bent bij Apple geweest en wat zeggen zij dan over het probleem als er niks met de hardware is? Heb je daar het probleem kunnen reproduceren?

Een iPad lader geeft veel te weinig stroom om een MacBook Pro op te laden dus waarom doe je dat dan ook op die manier?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FGJ
Pendora schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 12:28:
Je stelt specifiek lichtnet adapter. Als je zonder werkt, werkt alles wel?

Voel je een lichte spanning als je met je vinger heel lichtjes over de MacBook heen gaat?
Zodra ik de stekker los trek uit de MacBook, zijn alle problemen weg... en werkt het touchpad en Touch ID pad weer zoals het hoort.
Greatsword schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 12:28:

@FGJ Ik lees wat rare dingen hier.

Je bent bij Apple geweest en wat zeggen zij dan over het probleem als er niks met de hardware is? Heb je daar het probleem kunnen reproduceren?

Een iPad lader geeft veel te weinig stroom om een MacBook Pro op te laden dus waarom doe je dat dan ook op die manier?
Bij Apple hebben we het probleem niet kunnen reproduceren, zal je altijd zien...

De iPad oplader gebruikte ik om te checken of hij daarmee dezelfde kuren vertoont, en dat doet hij dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

FGJ schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 14:21:
[...]

Zodra ik de stekker los trek uit de MacBook, zijn alle problemen weg... en werkt het touchpad en Touch ID pad weer zoals het hoort.
[...]

Bij Apple hebben we het probleem niet kunnen reproduceren, zal je altijd zien...

De iPad oplader gebruikte ik om te checken of hij daarmee dezelfde kuren vertoont, en dat doet hij dus niet.
Heb je het probleem ook als je oplaad via 1 van de USB-C poorten ipv MagSafe? Ik laad zelf eigenlijk alleen via mijn monitor.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
FGJ schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 14:21:
[...]

[...]

Kun je de tweede vraag ook beantwoorden?

Ik heb dit in het verleden namelijk ook gehad. Ik heb toen een stekker met aarde van Apple gekocht en alle problemen waren weg. Later in een ander huis nooit de problemen gehad dus iets van de Macbook icm het stopcontact was niet goed.
Soms hielp het al om de adapter er andersom in te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:56
Ik zat ook aan problemen met aarding te denken... Ik kan er geen specifiek antwoord bij leveren maar een adapter omdraaien, een ander stopcontact, een andere adapter met aarde, wellicht dat zoiets een oplossing kan bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
Blijf het ook altijd heel raar vinden dat Apple de Euro standaard stekker meelevert terwijl de adapter zelf een aardepin heeft. Dat is die ronde metalen pin.

De stekker met aarde is deze: https://www.apple.com/nl/...03ddecae61ce538d71563c688

Let op met alternatieven. Die hebben niet altijd de aardepin ook al lijkt het soms wel zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FGJ
Pendora schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 15:31:
[...]

Kun je de tweede vraag ook beantwoorden?

Ik heb dit in het verleden namelijk ook gehad. Ik heb toen een stekker met aarde van Apple gekocht en alle problemen waren weg. Later in een ander huis nooit de problemen gehad dus iets van de Macbook icm het stopcontact was niet goed.
Soms hielp het al om de adapter er andersom in te doen.
Helaas geen spanning te voelen als ik over de laptop veeg oid.

Ik zal de tip van de aarde aansluiting eens proberen, volgens mij heb ik ergens nog een verleng kabel voor op de adapter, welke een aarde heeft.
Pagina: 1