Overzetten reservecopy naar nieuwe iCloud

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesOUD
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 05-07-2024
Mijn vraag
.
Mijn zoon zijn telefoon is vannacht gestolen in Amsterdam. Nu zat hij van kleinst af aan op mijn ICloud ID, met de nodige problemen. Het voordeel was wel dat ik zijn telefoon heel makkelijk kon blokkeren/wissen. Hij gaat vandaag een nieuwe Iphone kopen. Nu willen we deze nieuwe Iphone wel gelijk inrichten met een eigen nieuw ICloud ID.

Nu is mijn vraag of hij een reservecopy die in mijn ICloud ID staat over kan zetten naar een nieuwe ICloud ID?

en als dat kan, hoe dan?!

Relevante software en hardware die ik gebruik
...het oude toestel was een Iphone 15 met de laatste IOS en hij gaat weer een Iphone 15 kopen

.Alvast dank voor meedenken!
Kees

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:36
Hier al geprobeerd: https://support.apple.com/contact ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesOUD
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 05-07-2024
ja maar daar word ik niet veel wijzer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

Apple iD bedoel je vast.

https://discussions.apple.com/thread/254518211?sortBy=best
"Transferring icloud backup to new apple id".

Dit 'raakt' je vraag wel maar bereid je maar wel voor op:

- Het gaat bewerkelijk worden
- Je gaat en hoop van "jouw" gegevens naar zijn nieuwe apple id overzetten (dat krijg je onherroepelijk door een apple id te delen). Is afhankelijk van hoe je de instellingen in icloud nu hebt staan.

Mijn vraag is waarom je dit per se zou willen?
Gaat het bijv. om aangekochte apps? Dan zou ik sowieso naar "delen met gezin' gaan kijken en voor hem "gewoon" een nieuw/ leeg apple id aanmaken, die gebruik laten maken van 'delen met gezin' zodat aangekochte apps niet opnieuw aangeschaft hoeven worden.

Wellicht is de tip van @Archer_VC10 nog beter; als het goed is kun je voor apple id vragen altijd contact met apple support opnemen, los van garantie op een toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:00

nelizmastr

Goed wies kapot

In principe is een iCloud back-up gebonden aan één account. Je kunt alleen een offline back-up terugzetten die je naar een computer maakt. Als hij zijn eigen iCloud account of Apple ID gebruikt kun je daar geen data naartoe herstellen vanuit een andere.

Je kunt wellicht de backup van zijn oude toestel terugzetten naar de nieuwe en dan overstappen op een eigen Apple ID. Dan is de data voortaan uniek van hem.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:36
KeesOUD schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 11:25:
ja maar daar word ik niet veel wijzer....
Dus je hebt met ze gebeld en ze kunnen je niet helpen? Dat betwijfel ik... ;)
Mijn ervaring met de Apple helpdesk is juist dat ze erg goed op de hoogte zijn van de mogelijkheden en je erg goed kunnen helpen, juist met dit soort zaken. Dus laten we het nog eens proberen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EHM8Zh4tb036ofrfxsMFFUjd_YQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gu4UHyiKAXwBqC5yYbMn6mkj.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
KeesOUD schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 10:54:
Mijn vraag
.
Mijn zoon zijn telefoon is vannacht gestolen in Amsterdam. Nu zat hij van kleinst af aan op mijn ICloud ID, met de nodige problemen. Het voordeel was wel dat ik zijn telefoon heel makkelijk kon blokkeren/wissen. Hij gaat vandaag een nieuwe Iphone kopen. Nu willen we deze nieuwe Iphone wel gelijk inrichten met een eigen nieuw ICloud ID.

Nu is mijn vraag of hij een reservecopy die in mijn ICloud ID staat over kan zetten naar een nieuwe ICloud ID?

en als dat kan, hoe dan?!

Relevante software en hardware die ik gebruik
...het oude toestel was een Iphone 15 met de laatste IOS en hij gaat weer een Iphone 15 kopen

.Alvast dank voor meedenken!
Kees
Een iCloud backup van een iCloud account naar een andere overzetten kan niet, hoef je Apple niet voor te bellen.

Wat wel kan is de optie die hierboven al genoemd wordt. Dus de iCloud backup van zijn toestel restoren uit jouw eigen account maar op het nieuw aangeschafte toestel, daarna uitloggen en een nieuw Apple account aanmaken en daarmee verder gaan.

Eventueel kan je die in de zelfde iCloud familie opnemen zodat je sommige aankopen kunt delen en ouderlijk toezicht kunt toepassen.

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 05-07-2024 12:41 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Pagina: 1