hp7200 brander doet niet goed :? :(

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• KillerB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 20:18
De laatste paar cd;s die ik gebrand heb zijn nogal mislukt. Eerst had ik een divx gebrand en aan het einde van de cd zegt ie dat ie mislukt is en dan kan ik wel gewoon de cd lezen :? . de divx film speelt zelfs prima af.
Alleen nou brand ik net weer een divx en nou gooi ik terwijl ik aan het branden ben me prullebak leeg en knalt die cd eruit met de melding dat ie weer mislukt is :(:(
Met een hele lijst aan foutmelding die ik te snel heb weggeklikt (anders had ik ze kunnen opnoemen). Het vreemde is dat ik eerder altijd gewoon onder het branden van alles kon doen, tot aan defragmenteren en spelletjes spelen toe :?
Het is ook maar een hp7200 2speed. Me pc is een amd duron 700 met 512mb ram, 2hd's 30gb 7200tpm en 20gb 7200tpm. aopen cdrom speler 52x en een gigabyte mobootje. Dit alles draait op win2000 SP2. Stabiel en wel...

Wat ik me net eigen bedenk is dat ik er last van heb sinds ik die 20gb seagate 7200 tpm er bij in heb gezet. Nou zijn de schijven/cdrom bij mij als volgt verdeelt over de IDE aansluitingen: prim master: 30gb HD WD, prim slave: aopen cdrom 52x, sec master: hp7200i, sec slave: seagate 7200tpm HD.
dus 1 hd en de brander zitten op dezelfde ide, maar dat moet toch makkelijk kunnen? Of moet ik die hd's bij mekaar doen en die brander en die speler op 1 ide doen? Of kan ik dan niet meer goed 1 op 1 kopieren? Tevens heb ik aanstaan dat me hd's inslapen als ze nix doen, aangezien die 2e hd alleen voor opslag wordt gebruikt hoeft die niet altijd aan te zijn.
mobo is udma 66 en beide schijven ook.

wie helpt mij?

• _Menno_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:36
Je kan de HD's beter bij elkaar zetten. Of dat in dit geval ook de oplossing is weet ik niet. Maar CD-rom spelers kan je het beste niet bij de HD's zetten. Je HD's zullen dan meestal minder snel zijn

• KillerB
het gaat er mij niet zozeer over de snelheid, meer over het feit dat die brander het niet goed doet....

• I_stealth_I
  • Laatst online: 00:56

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

wegflikkeren die HP, ik had deze ook. Ik heb voor 250 piek een LiteOn. Waar ik zeer tevreden over ben. Tenmiste als je het er voor over hebt tenmiste :)

/dev/null

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:58
Dat die de melding geeft dat de CD mislukt terwijl die het wel gewoon doet komt doordat de writer waarschijnlijk wel een TOC (inhoudsopgave) erop heeft geschreven, zodat het lijkt of alle bestanden erop staan. En aangezien hij alleen op het eind een fout heeft gemaakt zal ie het prima doen, hooguit dat je de laatste seconde van je film mist?

Wat ik ook wel eens had met mijn philips CDD3610 ( is hetzelfde als de hp7200) is dat hij hem fout schrijft en vervolgens alleen nog maar te lezen is in de schrijver zelf.

Jouw writer is waarschijnlijk gewoon af. Je hebt geluk als die dingen nog veel langer als anderhalf jaar meegaan. De CDD3610, die dus hetzelfde is, gaat over het algemeen een maand na het verlopen van de garantietermijn kapot. Zo dus ook met de mijne. Het heeft meestal wel zin om hem een keertje open te maken, en schoon te maken, maar waarschijnlijk is hij gewoon oud en versleten.

• KillerB
ik blijf het wel heel toevallig vinden dat het is nadat ik me hd erbij in heb gebouwd. Ik ga eerst wel proberen of het helpt als ik die 2 hd's bij mekaar zet. Deze writer komt namelijk van ahum een toendertijdse klant van mij en die had er max 25cd's mee gebrand. en dat is een half jaar trug, zoveel brand ik ook weer niet....

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 22:01

Xanax959

relax...

Je laserdiode is misschien versleten, dan is je brander dus dood.
Als het een zgn "write append" fout is, dan kan je misschien het leven van je brander een beetje verlengen door de geleidestangen met een geschikt smeermiddel te smeren. Het probleem kan namelijk ook zijn dat de laser niet goed meer gepositioneerd wordt door stroef lopen van geleidestang, wormwiel e.d.

Op de unofficial philips cdd3610 site (zoekmachine, ben de url kwijt) staat tot in detail beschreven hoe dat moet.
Volgens mij staat de url ook op de supported hardware pagina van de nero site, bij de philips branders dus.

Als je wat geld hebt, zou ik gewoon een andere brander kopen.

Atari portfolio Dos 2.11

• KillerB
hmm, shit...
kost me weer geld :(
maar ik ga eerst proberen of dat master/slave prim/sec de oorzaak is.....laat ik nog horen hier...
Pagina: 1