Reparatie LG C7 OLED moederbord, waar?

Pagina: 1
Acties:
  • 911 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julianvvz
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:18
Mijn vraag is of iemand hier een partij of individu kent die een LG C7 OLED moederbord kan repareren/vervangen?

De zaak waar ik het gekocht heb stuurt mij door naar een partij die aangeeft dat deze reparatie niet uitgevoerd wordt vanwege de kosten. Ik heb zelf het vermoeden dat het niet zo’n dure reparatie hoeft te zijn. Wellicht heeft iemand een werkende versie waarvan bv het scherm kapot is, en dat ze gecombineerd kunnen worden?

Wat ik al geprobeerd heb is zoeken op het internet, maar deze specifieke reparatie staat niet aangeboden. Dus voordat ik random zaken ga mailen, hoop ik op iemand die hier ervaring mee heeft en mij verder kan helpen!

[ Voor 16% gewijzigd door Julianvvz op 05-07-2024 09:07 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snarf1986
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-05 08:00
Weet niet of het zo mag. Ik heb door dit bedrijf me tv een keer laten repareren. Supper service tv werkt nog steeds. Misschien kunnen ze ook jouw helpen. https://tvreparatieservice.nl/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:17
Je kunt zelf gemakkelijk de achterkant eraf schroeven door de TV plat op een vlakke ondergrond en een kleedje te leggen.

Daarnaast is het maar de vraag of het daadwerkelijk om een defecte moederbord gaat. Zou bijv ook de power supply kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-05 20:42

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik zou kijken of je op Ebay goedkoop een bordje kunt krijgen en dan inderdaad gewoon met de schroevendraaier aan de slag gaan. Als je zo'n moederbord wilt repareren moet je eerst weten wat er defect is. Het solderen zou me wel lukken, maar ik zou geen idee hebben hoe ik diagnose moet uitvoeren om uit te vinden wat er stuk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
Wellicht dat er bij jouw locatie in de buurt van die kleine toko's zijn die dit kunnen regelen voor je. Ik woon in een grote stad waar genoeg van die mannetjes zitten die het er als hobby en voor een klein inkomen doen. Dat soort winkeltjes staat vaak vol met allerlei elektronica. Ben wat pessimistisch als je dit soort dingen uitbesteed aan landelijke reparateurs of fabrikanten. Voor de prijs die je dan moet betalen kan je dan beter een nieuwe tv kopen. En de C7 is in de elekronica wereld al op een respectabele leeftijd gekomen waarbij je je moet afvragen op reparatie -en zeker een duur uitvallende reparatie- economisch verantwoord is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander1981
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:38
Wat js het type nummer en het mankement
Doet hij niets meer knippert er een standby lampje geen beeld wel geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimT1958
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10-05 14:09
RCBL weet u toevallig zo'n zaak in de buurt van Breda of Tilburg? Bij mij is het HDMI gedeelte kapot na een blikseminslag. Betret een LG OLED 55C9PLA. Willem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@WimT1958 Je reageert nu op een topic waar al een tijd geen activiteit meer in is. Doorgaans moet je voor een eigen probleem een eigen topic aanmaken - tenzij het een algemeen topic met een veelvuldig voorkomende klacht is die bij ieder hetzelfde is. Dat is in dit geval niet aan de orde, dus een eigen topic is nodig.

Wanneer je RCBL of eender welke andere Tweaker wilt laten weten dat je iets geschreven hebt, kun je de "@" gebruiken, zoals op deze manier @WimT1958 In dit geval is het maar de vraag of deze user je kan verder helpen als je niet weet waar hij/zij woont. Door een eigen topic te maken en daarin je probleem uitgebreid te beschrijven en wat je wilt proberen, geef je in elk geval jezelf een betere kans om goede tips te krijgen.

Advies: maak dus een eigen topic in dit subforum Televisies, projectors & mediaspelers waar je nu ook bent, beschrijf wat er aan de hand is en wat je eventueel wilt met de reparatie. Mocht blijken dat een reparatie niet kan, niet rendabel is of toch niet gewenst is, dan kun je bijv ook nog een aankoopadviestopic starten in Beeld en geluid koopadvies

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.