Iets kopen met Kopersbescherming op Marktplaats

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanOskam97
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20-05 13:21
Goedemorgen allemaal,

Ik zag op Marktplaats een mooie aanbieding voor een bepaald product.
Echter woont deze persoon echt ver weg.

Het is een gebruiker met 31 positieve ervaringen die 6 jaar actief is. Dus het lijkt mij wel betrouwbaar. Maar ik vind het altijd nog eng bij dit soort producten.

Hoe goed dekt kopersbescherming mij. Stel ik krijg een stel baksteken of helemaal niets. Ben ik dan echt goed beschermd of kan ik nog steeds opgelicht worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Als je zoekt op kopersbescherming in dit forum dan zie je denk ik wel genoeg. Er is al best veel over geschreven hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Het helpt je weinig tot niets. Als je zekerheid wil hebben moet je het gaan ophalen. Aan de andere kant, opsturen gaat in 99,9% van de gevallen goed. Risico is bij sommige type producten wel hoger.

Ik beoordeel zelf altijd op de manier van communiceren. Accounts worden gehacked of kunnen worden gekocht dus die ratings zeggen niet zoveel.

[ Voor 26% gewijzigd door Sethro op 05-07-2024 08:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:28
Voordeel van kopersbescherming is dan wel weer dat je (neem ik aan) je geld terug krijgt als het pakket kwijtraakt of het inderdaad om een oplichter gaat.

Overigens moet je wel enige actie ondernemen, na 7 dagen na aankomst pakket wordt automatisch uitbetaald (heb ik namelijk als verkoper ondervonden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:46
@Dagion helaas klopt dat niet altijd, als verkoper doos met ongeveer correct gewicht aan papier opstuurt krijgt die uitbetaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
99ruud99 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 08:54:
@Dagion helaas klopt dat niet altijd, als verkoper doos met ongeveer correct gewicht aan papier opstuurt krijgt die uitbetaald.
Ja en daarmee, als je met voorbedachte rade oplicht is dit systeem makkelijk te omzeilen.

Het biedt vooral zekerheid voor gedoe met vervoerder.

[ Voor 8% gewijzigd door Sethro op 05-07-2024 09:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 454358

ArjanOskam97 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 08:19:
Maar ik vind het altijd nog eng bij dit soort producten.
Wat voor product? Een iPhone of MacBook die veel goedkoper is dan bij iemand anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Gewoon niet aan beginnen, als iets aardig wat kost zelf de moeite nemen om het uit te proberen/op te halen kost wat tijd en geld maar dan heb je de meeste zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanOskam97
Anoniem: 454358 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 09:51:
[...]

Wat voor product? Een iPhone of MacBook die veel goedkoper is dan bij iemand anders?
Gaat om TP-Link Deco units die relatief gunstig geprijsd zijn. Niets extreems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanOskam97
ramrodwillem schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 09:56:
Gewoon niet aan beginnen, als iets aardig wat kost zelf de moeite nemen om het uit te proberen/op te halen kost wat tijd en geld maar dan heb je de meeste zekerheid.
300km rijden ofwel 4 uur heen en terug. Is iets te gek haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Dan niet ,maar kopersbescherming is geen garantie, de verkoper krijgt het geld zodra jij het pakket ontvangt, je heb niet de tijd om het te controleren. Ook fraude gevoelig dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:39
ramrodwillem schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 10:47:
Dan niet ,maar kopersbescherming is geen garantie, de verkoper krijgt het geld zodra jij het pakket ontvangt, je heb niet de tijd om het te controleren. Ook fraude gevoelig dus.
Nee dat is gelijk oversteken. Met koperbescherming heb je langer de tijd. 7 dagen na betaling moet je een claim indienen. Dus dag 1 betalen. Dag 2 verzenden. Dag 3 / 4 ontvangen. Dag 5/6 testen Dag 7 claim indienen. Of direct na ontvangst zeggen dat het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:28
loki504 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 17:35:
[...]

Nee dat is gelijk oversteken. Met koperbescherming heb je langer de tijd. 7 dagen na betaling moet je een claim indienen. Dus dag 1 betalen. Dag 2 verzenden. Dag 3 / 4 ontvangen. Dag 5/6 testen Dag 7 claim indienen. Of direct na ontvangst zeggen dat het goed is.
Dagen beginnen pas te lopen als de melding via Marktplaats is geweest dat het pakket bezorgd is. Tenminste, dat maak ik eruit op. Logisch ook natuurlijk, anders verzend je met wat smoesjes op de 6e/7e dag en kassa.
99ruud99 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 08:54:
Dat was ook met gelijk oversteken toch, denk dat dat nu niet meer gaat. Tenminste, je kunt eerst een claim indienen, of dat dan uiteindelijk iets oplevert is de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:39
Dagion schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 22:40:
[...]

Dagen beginnen pas te lopen als de melding via Marktplaats is geweest dat het pakket bezorgd is. Tenminste, dat maak ik eruit op. Logisch ook natuurlijk, anders verzend je met wat smoesjes op de 6e/7e dag en kassa.
[...]

Dat was ook met gelijk oversteken toch, denk dat dat nu niet meer gaat. Tenminste, je kunt eerst een claim indienen, of dat dan uiteindelijk iets oplevert is de vraag.
Dat zou je denken ja. Maar overal lees ik binnen 7 dagen na betaling.

https://help.marktplaats....den-bij-kopersbescherming

https://help.marktplaats....vangen%20en%20goedgekeurd.
Pagina: 1