Nas voor data en Plex

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phille023
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-09 19:05
Ik zoek een?
Ik dacht een NAS van Synology te nemen, een 2 bay lijkt me voldoende echter ben ik niet zeker meer welk type nu precies te nemen na verschillende reviews

Wat is je budget?
Ik denk max 300€ voor de NAS zonder de hdd's

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik zou de NAS dus willen gebruiken voor data/foto opslag en als Plex mediacenter. Echter zie ik het bos niet meer door de bomen. Ik heb al teveel tegenstrijdigheden gelezen en gehoord. Ik had de Synology DS223J gezien maar ik had dan verder gelezen dat voor 4K Plex deze toch niet voldoende zou zijn. De DS224+ is net wat te duur vind ik, als ik nog een paar schijven erbij neem dan loop de factuur vrij hoog op vind ik. Of is het mss toch beter om zelf een NAS in mekaar te steken met een ITX board en bv de Jonsbo N1 als case?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:59

nelizmastr

Goed wies kapot

Bij Synology betaal je vooral voor de DSM software, de hardware is echt niet speciaal (en hopeloos verouderd met vrijwel alleen gigabit ethernet).

Dat zeg ik niet omdat ik een hekel heb aan Synology hoor, het zijn voor niet-experts de beste NAS apparaten die er zijn.

Als je Plex wil en rekening houdt met transcoding (let op, voor hardware acceleratie moet je een Plex Pass hebben!) moet je een exemplaar met Intel CPU zoeken, dat is nu helaas alleen de 224+. De Realtek SOC’s trekken dat niet.

Oja, budgetteer ook een harde schijf voor de back-up van je NAS, RAID is immers geen back-up.

[ Voor 8% gewijzigd door nelizmastr op 04-07-2024 21:58 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phille023
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-09 19:05
Ik was terstraks nog op deze gestoten. Heb er net een YT review over bekeken en lijkt me wel een beter maar ook duurder optie als Synology