Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen en internet browsen, Wat het soort spellen betreft speel ik World of Warcraft, Baldur's Gate 3, Destiny 2, Monster Hunter Rise, MTG Arena, Elden Ring: Shadow of the Erdtree, etc. Ik will alles op Ultra (de hoogste setting) kunnen spelen met minstens 60 fps. Ik kijk ook vaak Twitch en Youtube streams en heb veel tabbladen openstaan. Ik ben niet van plan om nu een 4090 te kopen (vind het te duur voor de geringe prestatiewinst), maar zal waarschijnlijk op termijn de GPU upgraden naar een GTX 5000.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum 2.500 €, liefst minder.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidig scherm, een LG 34GN850-B. (2K). Ik ben van plan om die in oktober te vervangen door een AW3225QF (4K).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst een zo stil mogelijke PC met goede prestaties die enkele jaren mee kan gaan.
Ga je overklokken?
Niet onmiddellijk. Misschien na enkele jaren om op dat ogenblik het maximum er nog uit te kunnen halen.
Bijkomende vraag over de fans!
Er zitten twee 120 fans in deze case. Heb ik meer fans of betere fans (vb be quiet light wings) nodig? En wat is de beste opstelling van de fans?
Wat verwacht je van ons?
Ik ken er niet zoveel van en sta open voor jullie feedback of suggesties!
Voornamelijk gamen en internet browsen, Wat het soort spellen betreft speel ik World of Warcraft, Baldur's Gate 3, Destiny 2, Monster Hunter Rise, MTG Arena, Elden Ring: Shadow of the Erdtree, etc. Ik will alles op Ultra (de hoogste setting) kunnen spelen met minstens 60 fps. Ik kijk ook vaak Twitch en Youtube streams en heb veel tabbladen openstaan. Ik ben niet van plan om nu een 4090 te kopen (vind het te duur voor de geringe prestatiewinst), maar zal waarschijnlijk op termijn de GPU upgraden naar een GTX 5000.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximum 2.500 €, liefst minder.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidig scherm, een LG 34GN850-B. (2K). Ik ben van plan om die in oktober te vervangen door een AW3225QF (4K).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 365,95 | € 365,95 |
1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B650E-F GAMING WIFI | € 250,90 | € 250,90 |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 4080 SUPER 16G GAMING X TRIO | € 1.159,- | € 1.159,- |
1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 84,90 | € 84,90 |
1 | Processorkoeling | Thermalright Peerless Assassin 120 SE | € 39,31 | € 39,31 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws S5 F5-6400J3239F24GX2-RS5K | € 190,90 | € 190,90 |
1 | Voedingen | LC-Power LC1000P V3.0 | € 146,37 | € 146,37 |
1 | SSD's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 4TB | € 239,- | € 239,- |
Totaal | € 2.476,33 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst een zo stil mogelijke PC met goede prestaties die enkele jaren mee kan gaan.
Ga je overklokken?
Niet onmiddellijk. Misschien na enkele jaren om op dat ogenblik het maximum er nog uit te kunnen halen.
Bijkomende vraag over de fans!
Er zitten twee 120 fans in deze case. Heb ik meer fans of betere fans (vb be quiet light wings) nodig? En wat is de beste opstelling van de fans?
Wat verwacht je van ons?
Ik ken er niet zoveel van en sta open voor jullie feedback of suggesties!