Dampfolie op houten vloer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielutr
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 22-04 13:46
Hoi allemaal, ik ben mn huidige vloer aan het vervangen. We wonen in een en oud huis met een houten ondervloer. In de kruipruimte is tussen de balken isolerende wol aangebracht.

Toen ik het oude laminaat weghaalde kwam ik dampfolie over de ondervloer tegen. Mijn vraag is; heeft deze folie nut op een houten ondervloer, of werkt het beschermend voor de isolatie onder de vloer? Ik wil de vloer gelijkmaken door OSB platen op de houten ondervloer vast te schroeven en zal dan door de dampfolie heenboren.

Ik ben benieuwd of jullie tips voor me hebben want ik ben hier redelijk nieuw in. Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/shTh_w4RqI-dqVwZFivs6kceRuU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QV87gJxwMRD4DGDoFA1ebiGI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door michielutr op 04-07-2024 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:16
een dergelijk folie is meestal om vochtige lucht vanuit de kruipruimte tegen te houden. Je kunt prima door die folie heen schroeven. Het hout zal tegen elkaar aan gedrukt worden door de schroef en het gat dichten.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:25
Bovendien, in deze setting zou de folie OP je OSB plaat moeten komen, dus je hoeft er niet eens doorheen te boren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-05 19:19
99ruud99 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 00:49:
Bovendien, in deze setting zou de folie OP je OSB plaat moeten komen, dus je hoeft er niet eens doorheen te boren :)
Gaat er dan geen vocht uit de kruipruimte in het hout zitten?

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:25
Jawel, maar dat zou het nu dan ook doen.
Dit is om hout te laten ademen naar onder, en vocht uit ondervloer te houden.