Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoef
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 19-03 22:51
Ik wil een tablet bij mijn stereo met daarop muziek streaming apps en radio stations. Dan ben ik niet meer afhankelijk van derden (streamers met bijbehorende apps) en ik heb een display erbij zodat ik snel kan zien wat er gestreamd wordt. En dan usb uit naar mijn usb dac.
Maar de uitvoering: De stap waar ik nu mee bezig ben is een USB hub zodat ik de tablet kan laden en kan streamen tegelijk. En ook nog met ethernet aansluiting. Ze bestaan. Ik had er een gekocht maar die werkt niet. Ik dacht dat het iets universeels was maar deze blijkt maar voor een beperkt aantal devices te werken.
Welke usb hub werkt universeel voor android? Zijn er ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18-07 23:01
Oi, die is lastig. Ondanks dat de poort usb-c is, zijn er verschillen in versies en ondersteuning.
Wikipedia: USB-C
Dus welk type/model tablet spreek je over?
En merk en model dac?

Ook moet de usb hub genoeg stroom kunnen leveren voor zowel tablet als randapparatuur via het juiste protocol. Bijvoorbeeld een Xiaomi Pad ondersteunt Power Delivery, een OnePlus Pad ondersteunt SuperVooc.

Zelf heb ik de beste ervaring met een los dockingstation die met zijn eigen stroomvoorziening komt en bedoeld is om zowel een laptop/tablet als randapparatuur aan te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
snapt je tablet al een USB-HUB ?

zelf heb ik zo iets Ali
deze werkt perfect op m'n Galaxy S20 / S23 smartphones..
op mijn Galaxy A7 tablet kan ik er niks mee.. tablet wil niet eens laden als deze er tussen zit.. :/ ook eventuele usb devices doen het niet op de tablet...

nou kan het zijn dat LineageOS steekjes laat vallen met betrekking USB hubs... gezien de tablet daarmee geflasht is..

[ Voor 4% gewijzigd door SMSfreakie op 04-07-2024 18:40 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoef
Dank voor de reacties. Het is dus verre van universeel zo'n usb hub. Ik heb het ook met een verloopje usb-a naar usb-c en een gewone printerkabel geprobeerd maar dat werkte ook niet. (zou aan het verloopje kunnen liggen)
Er bestaan speciale mini dacs voor koptelefoon via usb-c op gsm. Of moet je dan ook speciale app downloaden?
Ik heb nog geen tablet gekocht voor dit doel omdat ik eerst wilde kijken of z'n hub werkte. Maar dat is dus afhankelijk van het device. Ik had de hub geprobeerd met mijn oppo telefoon maar dat levert niets op.
De dac is een audiolab m-dac+.
Met laptops werkt een usb kabel plug&play, met ubuntu, windows, chrome.
Omdat het dus niet universeel is moet ik dus eigenlijk eerst devices vinden die dit met elkaar kunnen. Windows tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:05

DukeBox

loves wheat smoothies

Als een USB-C hub/device werkt en je dus ook kan laden via USB-C, dan zou een USB-C hub met power pass-through moeten werken.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoef
DukeBox schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 21:40:
Als een USB-C hub/device werkt en je dus ook kan laden via USB-C, dan zou een USB-C hub met power pass-through moeten werken.
geprobeerd: laden ging goed maar tegelijkertijd muziek streamen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

snoef schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 21:42:
geprobeerd: laden ging goed maar tegelijkertijd muziek streamen niet.
Dan is het dus geen OTG poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoef
DukeBox schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 21:55:
[...]

Dan is het dus geen OTG poort.
Volgens de app 'usb otg checker' wel. Het ligt aan de hub. Bij navraag bleek er maar een beperkt aantal devices geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

@snoef welke hub heb je?
Ik zelf gebruik een Dell DA305 voor dat soort dingen, werkt vooralsnog op alle OTG capable devices.

[ Voor 14% gewijzigd door DukeBox op 04-07-2024 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoef
DukeBox schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 22:21:
@snoef welke hub heb je?
Ik zelf gebruik een Dell DA305 voor dat soort dingen, werkt vooralsnog op alle OTG capable devices.
https://www.bol.com/nl/nl...js/9300000174718229/?s2a=
Andere categorie die Dell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Volgens de specs dus alleen USB-C 3.1 met PD, lager is er geen PD ondersteuning. De meeste tablets hebben maar tot 3.0 of zelfs alleen maar USB2 met een USB-C connector.

[ Voor 14% gewijzigd door DukeBox op 05-07-2024 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoef
Kijk, ik ben te oud voor dit🥴.
PD, OTG, ik moet het allemaal eerst opzoeken. En ik dacht een simpele oplossing te hebben bedacht....
Pagina: 1