Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-08 01:12
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.

Ik twijfel tussen de LG G3 65" of de LG G4 55".

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Max 2000 euro.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?

Ik wil de televisie voor fims/series en gaming gebruiken. Op dit moment heb ik een LG OLED 55" die zo'n 8 jaar oud is. Ik begin wat last te krijgen van burn-in en het is tijd voor wat nieuws. De televisie komt in mijn woonkamer te staan met flink wat zonlicht. De televisie staat niet zelf direct in de zon.

Vanwege de kijkafstand wil ik eigenlijk wel een slagje groter. Ik vraag mij echter af of het niet handiger is om toch voor de G4 te gaan i.v.m. de upgrade van MLA, directe chromecast functionaliteit en de goede anti-spiegeling. Ik weet dat de directe chromecast functionaliteit ook naar de G3 komt. Dat kan echter nog wel even duren. Zijn er nog belangrijke verschillen die ik over het hoofd zie en wat zou voor jullie de beweegredenen zijn om voor één van deze twee te kiezen?

No guts, no glory!

Beste antwoord (via KillGhost op 09-07-2024 13:55)

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-09 10:47

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik zou ook de G3 kiezen, maar de discussie is dit jaar toch wel een andere dan eerdere jaren. Je hebt de hogere helderheid, verbeterde beeldverwerking, nieuwe processor, 144Hz, dus het gat met de voorganger is dit jaar groter dan sedert lange tijd. Reden waarom ik toch voor de G3 zou kiezen is dat er toch een forse meerprijs is, en een hele hoop van dit soort dingetjes als je het 8-uurjournaal loopt te kijken helemaal niet boeien. Je kunt inderdaad een 65" G3 voor de prijs van een 55" G4 kopen en als formaat je ding voor je is, kan dat een groter verschil maken dan de functionaliteit.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:49
De 65G3 is zonder twijfel de logischere keuze.

Maakt ook gebruik van de MLA techniek waarbij het verschil in reflectie handling erg klein is (zowel de G3 als de G4 scoren op dit onderdeel veel beter dan de reguliere glossy WOLED TV’s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
Freshouttheoven schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 14:29:
De 65G3 is zonder twijfel de logischere keuze.

Maakt ook gebruik van de MLA techniek waarbij het verschil in reflectie handling erg klein is (zowel de G3 als de G4 scoren op dit onderdeel veel beter dan de reguliere glossy WOLED TV’s).
Het klopt inderdaad dat de G3 ook de MLA techniek gebruikt. Deze is wel, voor zover ik begrijp, fors verbeterd in de G4. Helaas heb ik de G3 nog niet in het echt kunnen bekijken. Hopelijk kan ik dat vanmiddag nog even doen. Bedankt voor je feedback in ieder geval!

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:49
KillGhost schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 14:36:
[...]
Het klopt inderdaad dat de G3 ook de MLA techniek gebruikt. Deze is wel, voor zover ik begrijp, fors verbeterd in de G4. Helaas heb ik de G3 nog niet in het echt kunnen bekijken. Hopelijk kan ik dat vanmiddag nog even doen. Bedankt voor je feedback in ieder geval!
Graag gedaan!

Tweede generatie MLA heeft inderdaad een aantal verbeteringen ten opzichten van de eerste generatie echter voegt de 40% grotere beeldoppervlakte van een 65” OLED TV veel meer toe aan de beleving dan de -in de marge- verbeterde HDR impact en betere beeldprocessor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:17
Als je eigenlijk al een slagje groter wilde, dan is 65" de betere keus. Sowieso ga je aan het grotere scherm meer plezier hebben dan 1 generatie nieuwere techniek (waarbij de G3 ook al flink wat nieuwer is dan wat je nu hebt).

The devil is in the details.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-09 10:47

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik zou ook de G3 kiezen, maar de discussie is dit jaar toch wel een andere dan eerdere jaren. Je hebt de hogere helderheid, verbeterde beeldverwerking, nieuwe processor, 144Hz, dus het gat met de voorganger is dit jaar groter dan sedert lange tijd. Reden waarom ik toch voor de G3 zou kiezen is dat er toch een forse meerprijs is, en een hele hoop van dit soort dingetjes als je het 8-uurjournaal loopt te kijken helemaal niet boeien. Je kunt inderdaad een 65" G3 voor de prijs van een 55" G4 kopen en als formaat je ding voor je is, kan dat een groter verschil maken dan de functionaliteit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KillGhost
Het is uiteindelijk de G3 geworden. Morgen komt ie. Thanks allemaal voor de feedback!

No guts, no glory!

Pagina: 1