Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wat zijn mijn rechten / plichten m.b.t. onderstaande?

Voor een klein bijbaantje op festivals (naast mijn 40u job) waar ik af en toe diensten draai wil de werkgever dat we binnen 24 uur de gewerkte uren en eventuele declaraties (reiskosten) doorgeven. Na 24 uur kun je niets meer kunnen doorgeven en is het gesloten.

Nu waren ze daar eerst niet zo strikt mee met die deadline van 24 uur. Nu recentelijk wel kwam ik achter.

Afgelopen dinsdag werkte ik de administratie bij voor mijn gewerkte diensten voor vr-zo, 13.5 uur iedere dienst. In het systeem kon ik niks meer aanpassen en ook na navragen zeggen ze nu dat je 'pech' hebt en gewoon binnen 24u alles moet doorgeven. Maja, als ik 3 diensten draai van vr-zo van 13.5 uur dan ben ik de rest van de tijd niet echt bezig om de administratie bij te werken, maar ben ik gewoon aan het slapen en eten, so to speak.

Mag een werkgever eisen dat je alles binnen 24u afgehandeld? Is hier überhaupt een wettelijke basis voor?

Kan helaas niet zo snel hier iets over vinden. Ik snap natuurlijk dat de werkgever alles moet doorkrijgen en het liefst ASAP, ook voor eind facturen richting klanten en het salaris richting het personeel, alleen 24u lijkt mij niet redelijk?

[ Voor 14% gewijzigd door Chip. op 04-07-2024 11:25 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
komend weekend lekker die uren schrijven en als ze die ook niet accepteren dan werk van maken.
Dit kan/mag nooit zo zijn.
(ook diensten van 13,5 uur trouwens niet :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
ybos schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 11:26:
komend weekend lekker die uren schrijven en als ze die ook niet accepteren dan werk van maken.
Dit kan/mag nooit zo zijn.
(ook diensten van 13,5 uur trouwens niet :P )
Ja in dit geval gaat het vooral om de reiskosten, de uren kloppen, want die vullen ze zelf in. Reiskosten moet je zelf invullen. En dat gaat natuurlijk lastig voor een volgende dienst (de volgende is ook pas weer eind augustes voor mij), want die is op een ander festival andere locatie. En als ik dan dubbele km's ga boeken dan klopt 't ook niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16:09
Chip. schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 11:28:
[...]

Ja in dit geval gaat het vooral om de reiskosten, de uren kloppen, want die vullen ze zelf in. Reiskosten moet je zelf invullen. En dat gaat natuurlijk lastig voor een volgende dienst (de volgende is ook pas weer eind augustes voor mij), want die is op een ander festival andere locatie. En als ik dan dubbele km's ga boeken dan klopt 't ook niet meer.
Kun je geen opmerkingen plaatsen bij de administratie? Ik kan zo'n beetje overal waar ik kom wel opmerkingen erbij zetten. Maar uiteindelijk.. loon mogen ze niet inhouden, de rechtelijke basis hiervoor is zeer beperkt en daar voldoet deze situatie zeker niet aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Je kan dit toch gewoon standaard de laatste 5 minuten van je werktijd invoeren? Ik zou dat niet achteraf thuis gaan doen, je weet van tevoren toch al je reis kilometers naar huis?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ze kunnen aangeven dat ze doorgegeven uren buiten die 24 uur niet meer binnen dezelfde cyclus kunnen verwerken, maar uitbetalen zullen ze toch moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Chip. schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 11:28:
[...]

Maar dan is de titel van het topic wel heel misleidend.
Je hebt dus alleen een issue met het binnen 24u invoeren van je reiskosten?
(uren invullen gaat schijnbaar al automatisch)

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 04-07-2024 11:52 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
President schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 11:48:
Je kan dit toch gewoon standaard de laatste 5 minuten van je werktijd invoeren? Ik zou dat niet achteraf thuis gaan doen, je weet van tevoren toch al je reis kilometers naar huis?
In de regel doe ik dit ook wel, soms schiet het er natuurlijk tussen.
YakuzA schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 11:52:
[...]

Maar dan is de titel van het topic wel heel misleidend.
Je hebt dus alleen een issue met het binnen 24u invoeren van je reiskosten?
(uren invullen gaat schijnbaar al automatisch)
Ook hier, in de regel staan de uren goed, soms ook niet. Dus soms moet je ze wel aanpassen. In dit geval ging het enkel om de reiskosten.
grasmanek94 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 11:45:
[...]

Kun je geen opmerkingen plaatsen bij de administratie? Ik kan zo'n beetje overal waar ik kom wel opmerkingen erbij zetten. Maar uiteindelijk.. loon mogen ze niet inhouden, de rechtelijke basis hiervoor is zeer beperkt en daar voldoet deze situatie zeker niet aan.
Dat ging dus ook niet meer, alles is dan dicht en je kan niks meer bewerken. Enigste wat je dan kan doen is appen/bellen, in dit geval ge-appt en toen te horen gekregen dat je 'pech' hebt.

[ Voor 63% gewijzigd door Chip. op 04-07-2024 12:06 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
Niet iedereen werkt achter een laptop / heeft altijd de laptop bij zich he...

Als je een dienst van 13,5 uur draait in een frietkraam, waar het op een evenement over het algemeen keihard werken is, hoe vul je dan de gegevens in tijdens je dienst :?

Je gaat nu de eis van de werkgever terugleggen bij de werknemer. Die 24 uurs eis is gewoon niet terecht :N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:01

MJV

Chip. schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 11:23:
Wat zijn mijn rechten / plichten m.b.t. onderstaande?

Mag een werkgever eisen dat je alles binnen 24u afgehandeld? Is hier überhaupt een wettelijke basis voor?
Ik zou het vreemd vinden als hier een wettelijke basis voor is. Sterker nog: de termijn is dermate kort dat er waarschijnlijk een wettelijke basis tegen is ;).

Zoals ook in de praktijk blijkt is het zeer onpraktisch (en soms misschien zelfs daadwerkelijk niet haalbaar) om altijd binnen 24u te declareren.

Je zou het er nog wel op kunnen gooien dat je dit soort declaraties onder werktijd zou mogen uitvoeren, en dat je niet altijd binnen 24u weer in dienst bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:26
Je kunt het toch gewoon af en toe vergeten? Dus dan maar geen salaris? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:01
Chip. schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 12:03:
[...]

Dat ging dus ook niet meer, alles is dan dicht en je kan niks meer bewerken. Enigste wat je dan kan doen is appen/bellen, in dit geval ge-appt en toen te horen gekregen dat je 'pech' hebt.
Wat is dit voor werkgever? Stap direct naar de OR. Heb je deze niet heb je te maken met MKB welke ook n nog eens dit gedrag vertoont, dan moet je helemaal wegwezen. 14 uur op 1 dag werken en vervolgens zo doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 29-09 14:11
ybos schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 12:17:
[...]

Niet iedereen werkt achter een laptop / heeft altijd de laptop bij zich he...

Als je een dienst van 13,5 uur draait in een frietkraam, waar het op een evenement over het algemeen keihard werken is, hoe vul je dan de gegevens in tijdens je dienst :?

Je gaat nu de eis van de werkgever terugleggen bij de werknemer. Die 24 uurs eis is gewoon niet terecht :N
Buiten dat sommige werkgevers willen geen kilometers weten maar bewijs van de werkelijke gemaakten kosten, zoals bijvoorbeeld een uitdraai van de reishistorie, dan moet je eerst de reis maken.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:51
Tenzij anders vastgelegd (bv in CAO of medewerkers handoek) mag je een reiskostendeclaratie tot 5 jaar na dato nog indienen, voorbehoudens er wel een officiele reiskosten regeling is. Het is dan namelijk een arbeidsvoorwaarde.
Als er wel een termijn is vastgelegd moet deze wel haalbaar zijn. 24h is wel erg aan de korte kant naar mijn mening.
Als je te laat bent voor de salarisronde is het pech voor jou, maar kan (moet) het gewoon mee met de volgende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Uren vooraf vast invullen, vooral wat ruim.

Als je het dan vergeet te corrigeren heb je niet jezelf ermee.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
ZeRoC00L schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 14:56:
Uren vooraf vast invullen, vooral wat ruim.

Als je het dan vergeet te corrigeren heb je niet jezelf ermee.
Dat kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Nu online

Agent47

I always close my contracts.

Enige wat ik me kan bedenken is tijdens toilet bezoek ff snel in vullen of een wekker zetten met een memo: UREN! voor als je thuis aankomt.

Gezond is het niet in ieder geval.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
pennywiser schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 13:53:
[...]

Wat is dit voor werkgever? Stap direct naar de OR. Heb je deze niet heb je te maken met MKB welke ook n nog eens dit gedrag vertoont, dan moet je helemaal wegwezen. 14 uur op 1 dag werken en vervolgens zo doen?
OR hebben ze overigens niet. Heb ik ze al een keer op gewezen, nog niets mee gedaan echter.

[ Voor 3% gewijzigd door Chip. op 04-07-2024 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:01
Chip. schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 17:05:
[...]

OR hebben ze overigens niet. Heb ik ze al een keer op gewezen, nog niets mee gedaan echter.
Wel boven het aantal medewerkers (50) welke een OR verplicht stelt? Er zitten geen sancties op, maar zegt ook wel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:48

Speedmaster

Make my day...

Is er een CAO waar je onder valt en wat staat daarin over onkostenvergoeding en declaraties
Pagina: 1