Stekker van wasmachine te kort.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonRoger
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-06 23:24
Hallo, gisteren is mijn wasmachine (2300w) binnengekomen, helemaal fijn natuurlijk. Tot dat ik er achter kwam dat de stekker veel te kort is!

Ik heb gelezen dat het niet slim is om een verlengkabel of stekkerdoos te gebruiken voor zware apparaten, maar ik weet op het moment geen beter alternatief. Hebben jullie nog ideeën?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0_TZzPe_YAM82YJ9nrCQWJrZ-6k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OyTluWrSRgZgJun2ud6XRafY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sahinasappelsap
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:56
DonRoger schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 10:11:
Hallo, gisteren is mijn wasmachine (2300w) binnengekomen, helemaal fijn natuurlijk. Tot dat ik er achter kwam dat de stekker veel te kort is!

Ik heb gelezen dat het niet slim is om een verlengkabel of stekkerdoos te gebruiken voor zware apparaten, maar ik weet op het moment geen beter alternatief. Hebben jullie nog ideeën?

[Afbeelding]
Je kan prima een verlengsnoer gebruiken. Dat is zelfs een vereiste als je niet wil dat de garantie vervalt. Als je de kabel doorknipt en verlengt, of vervangt dan ben je die dus kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:58

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

En koop niet een action verlengdoos, maar gewoon een goede van een paar tientjes.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06:53

MJV

Wat @NeFoRcE zegt. En dan zou ik een 1-op-1 verlengsnoer kopen, een stekkerdoos geeft misschien wat extra kans op stof als ie een hele tijd ergens achter zo'n wasmachine ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:34

Detmer

Professioneel prutser

Met een degelijke stekkerdoos gaat dat zeker lukken. Wij hebben zelf deze https://www.praxis.nl/ger...-5m-h05vv-f-3g1-5/5380370 (omdat de Praxis om de hoek zit en we het snel nodig hadden). Daar zit de wasmachine en de droger samen op en dat gaat uitstekend.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

NeFoRcE schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 10:16:
En koop niet een action verlengdoos, maar gewoon een goede van een paar tientjes.
👆 Koop er een bij een bouwmarkt en zorg ervoor dat er minimaal 2500W op die kabel staat.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001

Cheezus

Luiaard

[Afbeelding]
Een stekkerdoos of verlengsnoer kan prima, je moet alleen wel rekening houden met de maximale belasting. Zeker de goedkoopste stekkerdoosjes zijn vaak niet geschikt voor langdurig hoge belasting en je hebt bovendien kans dat iemand er extra apparaten op aansluit wat het probleem nog erger maakt. Een heel lang dun verlengsnoer is ook niet ideaal.

Het beste pak je dus een degelijk verlengsnoer, het liefst zo kort mogelijk. Bijvoorbeeld: https://www.allekabels.nl...IgiAONPJ13gBoCjp0QAvD_BwE

Dat werkt prima :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Cheezus schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 10:19:
[...]

Een stekkerdoos of verlengsnoer kan prima, je moet alleen wel rekening houden met de maximale belasting. Zeker de goedkoopste stekkerdoosjes zijn vaak niet geschikt voor langdurig hoge belasting en je hebt bovendien kans dat iemand er extra apparaten op aansluit wat het probleem nog erger maakt. Een heel lang dun verlengsnoer is ook niet ideaal.

Het beste pak je dus een degelijk verlengsnoer, het liefst zo kort mogelijk. Bijvoorbeeld: https://www.allekabels.nl...IgiAONPJ13gBoCjp0QAvD_BwE

Goed gegoogled! Dit is inderdaad een prima kabel om te gebruiken.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:00

Agent47

I always close my contracts.

Cheezus schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 10:19:
[...]

Dat dus. Mijn vader zijn droger deed het niet meer omdat hij er een verlengkabel aan had. Die was doorgebrand :+

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Stekker is niet te kort, je WCD zit te hoog 😉

En haal die Y splitsing van je afvoer er af, die is niet handig.
Bij plaatsen droger moet die veel lager.

[ Voor 52% gewijzigd door DJMaze op 04-07-2024 19:00 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

DJMaze schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 18:58:
Of wasmachine staat te laag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonRoger

En haal die Y splitsing van je afvoer er af, die is niet handig.
Bij plaatsen droger moet die veel lager.
Huurhuis hè, die vinden het wel prima denk ik 😛

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als je dan toch op die toer gaat: de kabel is te kort.

Maar @DonRoger Een 1-op-1 verlengkabel met voldoende aderdikte moet dit kunnen oplossen. Dus niet 3*0,75 pakken maar 3*1,5 of 3*2,5 als die er is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik zie geen probleem. Ik heb hier een kast met een wasmachine en droger die regelmatig tegelijk draaien. Er is maar 1 stopcontact dus er zit een stekkerdoos tussen. Heeft in 18 jaar tijd nooit problemen gegeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001

Cheezus

Luiaard

downtime schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 19:55:
[...]

Ik zie geen probleem. Ik heb hier een kast met een wasmachine en droger die regelmatig tegelijk draaien. Er is maar 1 stopcontact dus er zit een stekkerdoos tussen. Heeft in 18 jaar tijd nooit problemen gegeven.
Het hóeft ook geen probleem te zijn, het kàn alleen wel een probleem zijn. Afhankelijk van het gezamelijke vermogen, type stekkerdoos etc. Voor een leek lastig te bepalen of het een risico is of niet en daarom wordt het in zijn algemeen afgeraden. Het is dus gevaarlijk te adviseren dat het 'gewoon kan' omdat het bij jou toevallig wel goed gaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:22

MsG

Forumzwerver

downtime schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 19:55:
[...]

Welkom op Tweakers, waarschijnlijk adviseert men hier een bouwkundige keuring voor de stekkerdoos.

Koop gewoon een kwaliteitsstekkerdoos die 16 Ampere aankan. Bijvoorbeeld IKEA oid, en je kan weer perfect wassen. Geen 5 airfryers en 3 boilers en 2 stofzuigers er op aansluiten en aanzetten, maar dat zou m'n moeder ook snappen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
vind de flexibele slangetjes richting de ketel ook wel byzonder bedacht... :')

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:09
Koop gewoon een stevig verlengsnoer gewoon met een aansluiting aan het einde. (een op een inderdaad) Voor de zekerheid dan kan er geen vocht en stof in de overige aansluiting gaan zitten. Zo'n verlengsnoer werkte hier 10/15 jaar prima.

[ Voor 41% gewijzigd door Roderiktweaker op 04-07-2024 20:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Ik vind de wasmachine verhoger wel een goed idee.
Scheeld een hoop bukken.
En je snoer is ineens lang genoeg.😋

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonRoger
Aha, een verlengsnoer of doos kan dus geen kwaad. Action meuk gaat het inderdaad niet worden (opladers of andere kabels vertrouw ik sowieso nooit bij de action), de ideeën in dit topic waren inderdaad goed! Ik heb deze maar besteld; https://www.allekabels.nl...IgiAONPJ13gBoCjp0QAvD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonRoger
SMSfreakie schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 20:12:
vind de flexibele slangetjes richting de ketel ook wel byzonder bedacht... :')
Daar heb ik helaas geen invloed op gehad😛 noch de plaatsing van het materiaal rondom mijn wasmachine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
DonRoger schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 20:37:
[...]

Daar heb ik helaas geen invloed op gehad😛 noch de plaatsing van het materiaal rondom mijn wasmachine.
Dat begrijp ik, alleen hoe ze het hebben kunnen verzinnen om je WCDs zo hoog te plaatsen, en de rest van de grapjes die ze gedaan hebben..

ze zullen er geheid een kneiter goede reden voor gehad hebben... :P

404 Signature not found

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

DonRoger schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 20:35:
Aha, een verlengsnoer of doos kan dus geen kwaad. Action meuk gaat het inderdaad niet worden (opladers of andere kabels vertrouw ik sowieso nooit bij de action),
Niet alleen de Action verkoopt meuk hoor. Het gaat er om dat je een verlengsnoer koopt met de juiste specificaties!

Dus eentje die geschikt is voor de stroomsterktes van je wasmachine. En dat gedurende langere tijd.

BTW: de Action verkoopt prima USB kabeltjes en opladers. Maar ook hier geldt; het juiste product voor het juiste doeleinde.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonRoger
SMSfreakie schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 08:21:
[...]

Dat begrijp ik, alleen hoe ze het hebben kunnen verzinnen om je WCDs zo hoog te plaatsen, en de rest van de grapjes die ze gedaan hebben..

ze zullen er geheid een kneiter goede reden voor gehad hebben... :P
Ik ben benieuwd wat de redenen daar dan voor zijn geweest, maar ik heb er ook de ballen verstand van hoor :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
waarschijnlijk "hoort" hier wasmachine + droogtrommel, vandaar ook die dubbele waterafvoer.
Stopcontact zit dan op de hoogte dat die precies boven droogtrommel uit komt.

Voor rest: koop gewoon een stekkerdoos / verlengsnoer voor 3500W, dan zit je ruim :)
https://www.hornbach.nl/p...wart-snoer-1-5-m/3147975/ deze voldoet al.

https://www.hornbach.nl/p...x1-5-mm-zwart-2m/5116142/ als je het extra netjes wilt.

als je meer dan 2m nodig hebt: https://www.hornbach.nl/p...daarde-snoer-5-m/6588912/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonRoger
ehtweak schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 11:04:
[...]

Niet alleen de Action verkoopt meuk hoor. Het gaat er om dat je een verlengsnoer koopt met de juiste specificaties!

Dus eentje die geschikt is voor de stroomsterktes van je wasmachine. En dat gedurende langere tijd.

BTW: de Action verkoopt prima USB kabeltjes en opladers. Maar ook hier geldt; het juiste product voor het juiste doeleinde.
Dat is zeker zo, maar kabels of opladers koop ik toch liever van Apple of bijvoorbeeld Anker (ook al heeft Action wel prima spul). Maar dat is weer een ander onderwerp, haha.
Pagina: 1