Witte vlekken op tegels na aantrillen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeonovA
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-05 06:40
Afgelopen week is bij ons de oprit aangelegd door een bestratingsbedrijf.

Het viel mij op dat na aantrillen van de tegels er witte vlekken op de tegels zaten. Ik dacht dat deze na een goede regenbui en aanvegen van het voegzand wel weer zouden verdwijnen maar niets is minder waar. Zie onderstaande foto na 2x alles te hebben aangeveegd en 2 dagen regen .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SLDhddmVqXErZTuqMoFdx5rjdEg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GpP7eNcTEnpfyQyYf7238o36.jpg?f=fotoalbum_large

Na het opzoeken van de tegel blijkt er bij de aanbieder duidelijk staat aangegeven dat de betontegels niet mogen worden aangetrild en ben bang dat dit niet meer is te herstellen.

Daarom mijn vraag: Is dit gebruikelijk na het aantrillen? En verdwijnen dit soort vlekken vanzelf weer of is het dermate beschadigd dat dit moet worden vervangen?

Type tegel;
https://www.jonksierbestr...-linea-20x30x6-mt-everest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Volgens mij staat het er gewoon bij:
Niet geschikt om af te trillen.

Wat zegt de aanbieder er over?

[ Voor 21% gewijzigd door AUijtdehaag op 04-07-2024 06:41 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Ecodan

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Die hadden getrild moeten worden met rubber mat... als de fabrikant aangeeft dat het niet kan ben ik bang dat het zo blijft.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09:36
Met het aantrillen is de deklaag van de tegels beschadigd. Komt niet meer goed.

[ Voor 4% gewijzigd door Uszka op 04-07-2024 08:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-04 08:09
Dit lijkt me inderdaad beschadigd (hoewel het na verloop nog wel wat zal verweren dus dichter bij originele komt).

Zou hier niet voor betalen (aan de aannemer), en vervolgens genieten van je gratis pad (want ik zou het er ook niet direct uit trekken - vind het nu ook nog wel aan te zisn, zal beter worden denk ik, en eruit trekken kan altijd nog). Wellicht is er via leverancier nog iets van kleurstof te regelen (gaat het niet helemaal oplossen, maar misschien iets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeonovA
AUijtdehaag schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 06:38:

Morgen spreek ik hem weer omdat ze nog wat werk in de achtertuin moeten afmaken, maar mijn vertrouwen in het bedrijf is helaas al helemaal weg vanwege slechte communicatie, planning welke niet wordt nageleefd, opsluitbanden niet recht gelegd, keramische tegels scheef gezaagd en nog wel wat meer kleine zaken waardoor ik op voorhand al wat informatie wil inwinnen.
JDillinger schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 07:23:
Dit lijkt me inderdaad beschadigd (hoewel het na verloop nog wel wat zal verweren dus dichter bij originele komt).

Zou hier niet voor betalen (aan de aannemer), en vervolgens genieten van je gratis pad (want ik zou het er ook niet direct uit trekken - vind het nu ook nog wel aan te zisn, zal beter worden denk ik, en eruit trekken kan altijd nog). Wellicht is er via leverancier nog iets van kleurstof te regelen (gaat het niet helemaal oplossen, maar misschien iets)
Dit zou zeker kunnen, maar persoonlijk vind ik het er nou niet bepaald fraai uitzien. Morgen spreek ik ze weer, maar ben bang dat het een welles nietus discussie gaat worden, al kan ik wel hard maken dat hij nooit had mogen aantrillen (zonder rubber). :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:19

Agent47

I always close my contracts.

NeonovA schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 08:13:
[...]

Morgen spreek ik hem weer omdat ze nog wat werk in de achtertuin moeten afmaken, maar mijn vertrouwen in het bedrijf is helaas al helemaal weg vanwege slechte communicatie, planning welke niet wordt nageleefd, opsluitbanden niet recht gelegd, keramische tegels scheef gezaagd en nog wel wat meer kleine zaken waardoor ik op voorhand al wat informatie wil inwinnen.

[...]

Dit zou zeker kunnen, maar persoonlijk vind ik het er nou niet bepaald fraai uitzien. Morgen spreek ik ze weer, maar ben bang dat het een welles nietus discussie gaat worden, al kan ik wel hard maken dat hij nooit had mogen aantrillen (zonder rubber). :X
Ik zou hier wel een punt van maken. Dit ga je juridisch makkelijk winnen. Geniet van je gratis pad ;)

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:38

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Uszka schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 07:11:
Met het aantrillen is de deklaag van de tegels beschadigd. Komt niet meer goed.
Dit dus. Onherstelbare schade. Verkopende partij hier.

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:39
Heeft hij ook de stenen geleverd?
Of heb jij die besteld en betaald, en komt hij alleen leggen?

Anders ga je nog een uitdaging krijgen om de schade vergoed te krijgen ben ik bang.
Lijkt mij geen meewerkend type.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 09:26
Juridisch staat TS in zijn gelijk.

Zaak is nu wel absoluut om op de juiste wijze te handelen. Stuur een aangetekende brief en email dat ze de tegels incorrect behandeld hebben en dat daardoor schade is ontstaan. Geef ze een redelijke termijn voor herstel.

Dan komen ze bij jou voor een oplossing, die mogelijk gaat resulteren in een gratis pad, maar je kunt formeel alleen herstel afdwingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-05 17:21

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Alles is er al over gezegd, maar het ligt er in ieder geval wel strak in zo te zien.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeonovA
Dank voor alle reacties.

Morgen eerst maar is netjes met de stratenmaker om tafel, mocht dit tot niets leiden kunnen we altijd nog een juridisch traject in.

Ik laat uiteraard even weten hoe dit afloopt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04 23:39
Nu ben ik geen tegelexpert maar ik zie dat die tegels zijn voorzien van een waterafstotende laag. Grote kans dat die nu is beschadigd. Nu lijkt het me dat die laag er niet voor niets op zit. Als ik het zo inschat kan dat dus nog wel problemen geven met vorst.

Het juridische verhaal: Je mag van de aannemer verwachten dat hij de aannemingsovereenkomst deugdelijk nakomt. Volgens artikel 7:759 lid 2 BW is een aannemer die gebrekkig werk aflevert verplicht dit te herstellen. Of de aannemer daadwerkelijk aansprakelijk kan ik uit het verhaal niet opmaken.

De belangrijkste vraag is, wie heeft de tegels geleverd?
Als dit de opdrachtgever is, is de aannemer dan op de hoogte gebracht van het feit dat deze niet geschikt zijn om af te trillen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeonovA
MaD_co schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 09:25:
Heeft hij ook de stenen geleverd?
Of heb jij die besteld en betaald, en komt hij alleen leggen?

Anders ga je nog een uitdaging krijgen om de schade vergoed te krijgen ben ik bang.
Lijkt mij geen meewerkend type.
Chatslet schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 09:46:
De belangrijkste vraag is, wie heeft de tegels geleverd?
Als dit de opdrachtgever is, is de aannemer dan op de hoogte gebracht van het feit dat deze niet geschikt zijn om af te trillen?
Gelukkig heeft de stratenmaker de tegels zelf besteld, wij hebben alleen aangegeven welke tegels hij moest gaan plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chatslet
@NeonovA En kwamen deze tegels uit een catalogus van de aannemer? Of heb je die zelf gevonden en door de aannemer laten bestellen?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Chatslet schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 09:49:
@NeonovA En kwamen deze tegels uit een catalogus van de aannemer? Of heb je die zelf gevonden en door de aannemer laten bestellen?
Is dat relevant dan? Ik zou namelijk aannemen dat de aannemer/ stratenmaker die de stenen besteld ook weet hoe hij ze moet leggen. Daarvoor is hij de expert.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-05 14:34
Eerst even rustig overleggen (indien mondeling/telefonisch: mailtje achteraan: zoals zonet besproken ...), als dat op niets uitdraait in gebreke stellen.
Als je rechtbijstand hebt: schakel ze in, die helpen je om een ingebrekestelling op te stellen (en zo goed als altijd is een ingebrekestlelling voldoende om alles in beweging te krijgen; dat heeft de aannemer vaak ook nodig om zijn verzekering op te starten).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-05 13:00

eagle00789

Est. November 2005

Detmer schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 09:56:
[...]

Is dat relevant dan? Ik zou namelijk aannemen dat de aannemer/ stratenmaker die de stenen besteld ook weet hoe hij ze moet leggen. Daarvoor is hij de expert.
Je zegt hier dus precies waarom dit wel relevant is. Als het stenen zijn uit zijn catalogus, dan had hij dit moeten weten. Als deze stenen door TS geleverd zijn, dan had dit aan aannemer/stratenmaker gecommuniceerd moeten worden door TS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

eagle00789 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 10:08:
[...]

Je zegt hier dus precies waarom dit wel relevant is. Als het stenen zijn uit zijn catalogus, dan had hij dit moeten weten. Als deze stenen door TS geleverd zijn, dan had dit aan aannemer/stratenmaker gecommuniceerd moeten worden door TS
Dat heeft ts al aangegeven:
NeonovA schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 09:47:
[...]

[...]

Gelukkig heeft de stratenmaker de tegels zelf besteld, wij hebben alleen aangegeven welke tegels hij moest gaan plaatsen.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-05 13:00

eagle00789

Est. November 2005

Detmer schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 10:08:
[...]

Dat heeft ts al aangegeven:

[...]
Excuses. dat heb ik dus volledig over het hoofd gezien. Sorry |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeonovA
Chatslet schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 09:49:
eagle00789 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 10:08:
[...]

Om een beetje te verduidelijken:

Op verzoek van de stratenmaker zijn wij wezen kijken bij een bedrijf waar hij vaker zijn bestrating haalt, wij hebben daar gekeken en het soort steen doorgegeven per mail. De stratenmaker heeft de stenen daar ook besteld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:19

Agent47

I always close my contracts.

NeonovA schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 10:19:
[...]

[...]

Op verzoek van de stratenmaker zijn wij wezen kijken bij een bedrijf waar hij vaker zijn bestrating haalt, wij hebben daar gekeken en het soort steen doorgegeven per mail. De stratenmaker heeft de stenen daar ook besteld.
Dan alsnog is hij " de expert". Hoe moet jij nou weten wat er wil en niet aangetrild kan worden?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeonovA
Agent47 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 10:21:
[...]

Dan alsnog is hij " de expert". Hoe moet jij nou weten wat er wil en niet aangetrild kan worden?
Dat is hij zeker, athans, dat zou de bedoeling moeten zijn, maar laten we maar even afwachten wat de beste man morgen te zeggen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 01-05 14:37

Intergalactic

Testlab Coördinator & Moderator Harde Waren

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

wat vooral bijzonder is, de beste vent is gewoon doorgegaan met trillen ondanks de duidelijke schade plekken. je zou dan toch denken dat je direct stopt bij de eerste vierkante meter.

𝙸𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖 | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chatslet
Detmer schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 09:56:
[...]

Dat is zeer zeker relevant. Als de tegels bij hem uit de catalogus komen dan is er geen enkele discussie over dat je van de aannemer mag verwachten dat hij exact weet hoe hij de tegels moet leggen.

Komen de tegels niet bij de aannemer uit de catalogus maar zijn ze op verzoek van TS elders besteld dan is het niet vanzelfsprekend dat je dit van de aannemer mag verwachten. Dan kan bijvoorbeeld artikel 7:754 BW mee gaan spelen. Bijvoorbeeld: de aannemer werk dan op een bepaalde manier, namelijk tegels leggen door af te trillen en omschrijft dit ook in de offerte. De opdrachtgever kiest dan voor tegels die niet afgetrilt mogen worden waardoor het resultaat (mogelijk) niet optimaal gaat worden. De aannemer heeft in dat geval een zorgplicht en dient de opdrachtgever hier voor te waarschuwen. Wilt de opdrachtgever dan alsnog doorgaan met de gekozen tegels dan ligt de verantwoordelijkheid bij de opdrachtgever. Heeft de aannemer niet gewaarschuwd dan ligt de verantwoordelijkheid bij de aannemer. In de praktijk is het allemaal niet zo zwart/wit en zal het e.e.a. uit verklaringen en stukken aannemelijk gemaakt moeten worden. Vaak bepaald de rechter dan dat een deel van de verantwoordelijkheid bij de aannemer en een deel van de verantwoordelijkheid bij de opdrachtgever komt te liggen. Daarmee is het dus niet vanzelfsprekend dat de opdrachtgever 100% schadeloos wordt gesteld.

@NeonovA Zijn er discussies geweest over die tegels? Bijvoorbeeld met welke methode die het beste gelegd zouden worden? En heeft de aannemer gewaarschuwd/benoemd dat de ene methode wellicht een beter resultaat als de andere methode zou kunnen geven? En was er tijdens het werk al te zien dat het af trillen deze vlekken op de tegels maakte? Of lag er bijvoorbeeld veel zand en stof op de tegels waardoor jij en de aannemer dit niet hadden kunnen zien?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• NeonovA
Chatslet schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 11:38:
[...]

@NeonovA Zijn er discussies geweest over die tegels? Bijvoorbeeld met welke methode die het beste gelegd zouden worden? En heeft de aannemer gewaarschuwd/benoemd dat de ene methode wellicht een beter resultaat als de andere methode zou kunnen geven? En was er tijdens het werk al te zien dat het af trillen deze vlekken op de tegels maakte? Of lag er bijvoorbeeld veel zand en stof op de tegels waardoor jij en de aannemer dit niet hadden kunnen zien?
Nee, geen discussies of vragen geweest hoe de oprit wordt aangebracht.
Ik ben er vanuit gegaan dat de beste man weet wat die moet doen en ben er niet bij geweest toen hij ging aantrillen.

Wel heb ik vrij duidelijk op beeld staan dat de tegels na aantrillen beschadigd zijn geraakt:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

NeonovA schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 11:56:
[...]

Nee, geen discussies of vragen geweest hoe de oprit wordt aangebracht.
Ik ben er vanuit gegaan dat de beste man weet wat die moet doen en ben er niet bij geweest toen hij ging aantrillen.

Wel heb ik vrij duidelijk op beeld staan dat de tegels na aantrillen beschadigd zijn geraakt:

***members only***
Zoals eerder al opgemerkt, bizar dat 'ie gewoon door is gegaan na de eerste beschadigde tegels |:( Op de eerste foto is het verschil duidelijk zichtbaar.

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdv98
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 01-05 09:24
Ruzor schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 12:07:
[...]

Zoals eerder al opgemerkt, bizar dat 'ie gewoon door is gegaan na de eerste beschadigde tegels |:( Op de eerste foto is het verschil duidelijk zichtbaar.
Niet alleen op de eerste, de tweede zie je ook duidelijk verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morritz34
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:02
Ruzor schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 12:07:
[...]

Tenzij diegene, net als mij, geen kennis van zaken heeft ;) Ik zou waarschijnlijk hebben gedacht dat dit na een regenbui ook weg zou zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

morritz34 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 12:11:
[...]

Tenzij diegene, net als mij, geen kennis van zaken heeft ;) Ik zou waarschijnlijk hebben gedacht dat dit na een regenbui ook weg zou zijn
Dan mag diegene zijn bestratingsbedrijf wel opdoeken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:13

ViezeVis

Sample Text

morritz34 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 12:11:
[...]

@Ruzor @morritz34

Wat je met straatstenen/klinkers ziet is dat wanneer deze aangetrild worden, de 'schades' wegspoelen. Vaak pas na enkele weken dat het wegtrekt. Dat heeft gewoon met de eigenschappen van de stenen te maken. Dus helemaal vreemd vind ik de gedachtes niet. Alleen zijn dit gekleurde stenen die naar alle waarschijnlijkheid beschadigd zijn.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chatslet
@NeonovA In dat geval heb je een sterke zaak. Probeer er eerst uit te komen met de aannemer. Uitgangspunt zou dan wel moeten zijn dat het jou niets extra's gaat kosten. Jij hebt de schade immers niet veroorzaakt en je bent vooraf ook niet op de hoogte gebracht van eventuele risico's bij af trillen. Sterker nog, er staat notabene bij de tegels in kwesties aangegeven dat aftrillen niet mag. Gaat de aannemer hier niet in mee dan mag je de oplevering weigeren. Je stelt de aannemer dan middels aangetekend schrijven op de hoogte dat je de oplevering weigert omdat je van mening bent dat er gebreken zijn. Dit is ook het moment dat je je rechtsbijstandverzekering op de hoogte stelt. Wilt de aannemer dan nog niet meewerken dan kun je de aannemer in overleg met je rechtsbijstandsverzekering in gebreke stellen. In het uiterste geval kan dan de opdracht deels of geheel worden ontbonden worden wegens wanprestatie. Om de opdracht geheel te ontbinden moet de wanprestatie wel ernstig genoeg zijn. Ik kan niet oordelen of dit ook daadwerkelijk het geval is. Het is namelijk niet zo rechtlijnig als iedereen hier roept. Waarschijnlijk zal jouw rechtsbijstandsverzekering dan een onafhankelijk expert inschakelen om daar over te oordelen. Die zal een rapportage opleveren en aan de hand daar van zal er geschikt worden. Je rechtsbijstandverzekering kan er ook voor kiezen het geschil af te kopen of om een procedure te starten of, de aannemer kan zelf een procedure starten.

Tenslotte: Laat je niet intimideren door incassobureaus of eventuele advocaten/juristen die jou namens de aannemer benaderen. Verwijs ze door naar je rechtsbijstandsverzekering. Betaal ook niets zolang dit niet is opgelost en zolang jouw rechtsbijstandsverzekering jou niet verteld dat je moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

ViezeVis schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 12:22:
[...]

@Ruzor @morritz34

Wat je met straatstenen/klinkers ziet is dat wanneer deze aangetrild worden, de 'schades' wegspoelen. Vaak pas na enkele weken dat het wegtrekt. Dat heeft gewoon met de eigenschappen van de stenen te maken. Dus helemaal vreemd vind ik de gedachtes niet. Alleen zijn dit gekleurde stenen die naar alle waarschijnlijkheid beschadigd zijn.
Als je het zelf bij het bestellen over het hoofd ziet (staat duidelijk op de website), dan is het een kleine moeite om toch nog voor de zekerheid even na te kijken als je de eerste beschadigde tegels ziet lijkt me. Al helemaal als het je vak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Voor zo'n aannemer zou ik woorden overhebben waarvoor ik een permanente ban krijg, man man...

Ik heb enige affiniteit met het 'vak' vanuit mijn beroep, maar ben zeker geen expert. Wel weet ik dat een tegel met coating (zoals de jouwe) absoluut niet mogen worden getrild (en ook niet met de hogedrukspuit worden gereinigd). Trillen mag enkel met een steen/tegel die kleurecht is. Bijvoorbeeld een door en door rode betonklinker, of een 'standaard' grijze trottoirtegel.

Mocht een deel van de oplevering worden goedgekeurd in overleg met de rechtsbijstand, kan ik me voorstellen dat het gaat om:
- evt opbreken oude verharding
- vlakken van de ondergrond
- aanbrengen van het straatzand (incl leveren)

Uitgesloten zijn dan:
- bestrating aanbrengen (incl leveren).

Uitgesloten post is dan het duurst uit de offerte, maar daar heb jij lak aan.

Over de offerte: heb je een gespecificeerde offerte? m.a.w. zijn arbeid en materialen apart gespecificeerd, of heeft de aannemer enkel een totaalprijs opgegeven? In geval van het laatste kan er een leuke discussie ontstaan tussen de rechtsbijstandverzekering en de aannemer; is het wel gespecificeerd is de discussie daarover zo voorbij.

Tot slot: er is altijd het risico dat de aannemer 'zijn' tegels terug eist en ze daadwerkelijk ophaalt. Inclusief straatzand dat hij heeft geleverd. Zal dan enkel uit frustratie zijn, maar het kan.
Het is dan mogelijk dat het even duurt voor er een nieuwe partij aan de gang gaat en je met onkruid in je verse straatzand of aardebaan zit opgescheept. Houd dat bij ;)

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

AUijtdehaag schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 06:38:

En dat ze een gekleurde toplaag hebben.

Heeft het bestratingsbedrijf ook de tegels geregeld? Als dat niet zo is vraag ik me af of ze dat hadden kunnen weten?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:17
Marzman schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 17:27:
[...]

Heeft het bestratingsbedrijf ook de tegels geregeld? Als dat niet zo is vraag ik me af of ze dat hadden kunnen weten?
Is al benoemd:
NeonovA schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 09:47:
[...]

NeonovA schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 10:19:
[...]

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ViezeVis
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:13

ViezeVis

Sample Text

Marzman schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 17:27:
[...]

Ja, want zij hebben de tegels ook besteld bij een door hun bekend bedrijf. Dan had het bestratingsbedrijf dat ook even kunnen checken. Keramieken tegels tril je ook niet na. Als wat @Waterbeesje zegt algemene bekendheid is, zou de bestrater dat dus idd moeten (maar had ook kunnen) weten.

/e
@Hahn is mij voor.

Seat Leon 5F Howto's & Retrofits | Eigen KPN router topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 02-05 17:46
Als profi stratenmaker weet je toch dat sommige soorten tegels wel en sommige soorten tegels niet nagetrild mogen worden? Dan dubbelcheck je dat toch even?

Schlampige Arbeit, zoals we hier zeggen. :p

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-05 14:18
iamerwin schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 17:37:
Als profi stratenmaker weet je toch dat sommige soorten tegels wel en sommige soorten tegels niet nagetrild mogen worden? Dan dubbelcheck je dat toch even?
..,
Wij hadden een beetje 'Sjaakie' hovenier en die wist dat ook. Ik denk dat de man in kwestie altijd/veel publiek straatwerk heeft gedaan, pleinen, stoepen, straten. Ook rond gemeentehuizen, kantoren en ziekenhuizen zie je volgens mij nooit die terrastegeltjes met 'laklaag'.

Mooi dat je alles op foto hebt en bij hem besteld. Maar dan nog! Je zal een kabeltje laten leggen of wat verzakking aan je bestaande straatje willen opknappen.

Misschien knapt hij het op, tegen inkoopprijzen en met zijn arbeid is het misschien wel te overzien voor hem.

Als het zo voor heel weinig blijft liggen kan je het misschien heel mooi laten coaten/verven. Er zijn goede of zelfs 2 componenten lakken in alle kleuren voor betonvloeren en een litertje voor voor een paar tientjes of kleiner proefpotje is snel geprobeerd op een randje uit het zicht. Gewoon met rollertje.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• NeonovA
Goed, vrijdag werd hem niet omdat de stratenmaker door omstandigheden niet kon komen, maar vandaag was hij er weer.

Heb het probleem aangekaart, en hij kon er niet onderuit dat er een fout is gemaakt. Hij wilt het probleem oplossen door het opnieuw te leggen, vraag is alleen nog even wanneer dit gaat lukken. Tot die tijd betalen we alleen voor het werk wat af is.

Iedereen bedankt voor alle antwoorden. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09:36
Opnieuw leggen met nieuwe tegels neem ik aan. Opnieuw leggen met de huidige beschadigde tegels lost niets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeonovA
Uiteraard met nieuwe tegels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chatslet
Netjes opgelost maar wel jammer dat hij daar niet direct vanuit zichzelf mee is gekomen. Maarja, je kunt natuurlijk altijd afwachten en hopen dat de klant er niets van zegt.
Pagina: 1