Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jourikonings
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 03-07-2024
Hallo, ik heb deze Philips TV zo'n 4 jaar geleden aangeschaft.
58PUS7304/12
Nu lijkt de backlight niet meer te werken.
Ik zag eerst totaal geen beeld, maar als ik uit een hele vlakke hoek kijk, dan zie ik de letters wel, maar geen licht.

Is het gemakkelijk om zelf het defecte onderdeel aan te schaffen en te vervangen?
Ik hoor een prijs van rond de 300 Euro voorbij komen om te laten repareren.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Dat hangt er enorm vanaf wat er echt kapot is. Ik heb op Tweakers voorbeelden gezien waarbij er simpelweg een gesmolten capacitor vervangen moest worden. Dan heb je het dus over over een paar cent een middag je priegelen. Kan ook zijn dat je hele controller kapot is of de volledige backlight, dan is het een ander verhaal.

Zoek op YouTube maar eens wat video's op dan zie je een beetje wat het proces is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
als het inderdaad de verlichting is, (bij mijn philips tv) dan is het een klusje om alles netjes uit elkaar te halen, maar de ledstrips vervangen is dan fluitje van een cent. ik heb zelf bij het terug in elkaar zetten niet helemaal goed opgelet en heb nu wat last van clouding. dat kan ik oplossen door alles weer te demonteren maar daar ben ik nog niet aan toegekomen.

de verlichting opzich zou je zelfs voor weinig geld via chinese webwinkels kunnen kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 15:40
Je zou ook eens een offerte kunnen opvragen bij tv-reparatie.nl de reparatie kosten liggen waarschijnlijk ergens tussen de 100,- en 225,- euro.

Er zijn natuurlijk ook 10 tallen video's op youtube hoe je het zelf kan doen.

Maar weet uit ervaring dat je zo een hele middag bezig bent, in plaats van de 10min die sommige video's aangeven.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'