Hoe weet ik of deze webshop legitiem is

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knollie
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 29-09 19:33
Ik heb een cadeaubon van parfumerieshop.nl
Als ik een bestelling probeer af te ronden krijg is de melding:
Deze winkel is nog niet ingesteld om bestellingen te ontvangen.
Neem rechtstreeks contact op met de winkel voor hulp.

Er is een telefoonnummer, maar daar wordt niet opgenomen. Laatste post op FB is van 2020. Er zijn reviews op Bol.com, laatste uit 2022. Aangesloten bij webwinkelkeur, laatste review uit december 2023.

Alles riekt dus naar een niet meer bestaande webwinkel, maar de website is nog in de lucht. Ik zou deze winkel normaal gesproken overslaan maar wil het een poging geven ivm de cadeaubon.

Kan iemand zien wat de status is van deze webwinkel?

Beste antwoord (via Knollie op 03-07-2024 21:50)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Knollie schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 21:26:
@President De cadeaubon is mmm wat zal ik zeggen. Het is een geprinte a4, een print screen vanaf de webshop ( de url staat in de footer van de print). De print bevat naast de mededeling ‘dit is uw cadeaubon!’ de waarde van de cadeaubon en de vermelding van de naam van de shop, een QR code.

De QR code brengt je niet naar de webshop, maar naar Google, met hits van shopify-giftcard, de in de QR code gecodeerde kortingscode bestaat kennelijk niet. Shopify lijkt een platform te zijn om webwinkels in te richten. Kortom, nog een aanwijzing dat de code of nooit bestaan heeft of dat deze aangeschaft is op parfumerie.nl op een wijze die onjuist geïmplementeerd was oid?

Terug naar de gever van de bon wil ik niet, betreft een 80+ jarige dame die waarschijnlijk de allerbeste bedoelingen had, en zeer waarschijnlijk betaald heeft voor een bon die van generlei waarde is.
Cadeabon verkregen middels een 'oplichter by proxy', dus :(

Hulde voor je nuchtere manier van reageren _/-\o_

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Er staat geen KVKnummer op de site, da's sowieso al dubieus.

Als ze niet meer opnemen, niet reageren en de bestellingen werken niet dan zou ik er geen moeite meer in steken, zeker als je ziet dat de copyright datum op de site op 2021 staat, is dit een allang vergeten projectje dat waarschijnlijk nooit offline is gehaald, omdat niemand weet dat het erg nog draait.

KVK nummer is wel open en bloot te vinden op het internet 01113122, maar enige wat ik daar zo zie is dat er een actieve inschrijving is.

[ Voor 16% gewijzigd door TERW_DAN op 03-07-2024 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:09
KvK nummer staat er wel en bestaat ook bij de kvk website. Ook zijn de reviews legitiem.

Het is wel duidelijk iemand die het alleen doet en waarschijnlijk naast een reguliere baan.

Betaalpagina lijkt uitgeschakeld te zijn. Zou kunnen omdat de website gehackt is en ze daarom de betaalpagina uit hebben geschakeld of omdat ze voornemens zijn om ermee te stoppen bijvoorbeeld.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
TERW_DAN schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 19:23:
Er staat geen KVKnummer op de site, da's sowieso al dubieus.

Als ze niet meer opnemen, niet reageren en de bestellingen werken niet dan zou ik er geen moeite meer in steken, zeker als je ziet dat de copyright datum op de site op 2021 staat, is dit een allang vergeten projectje dat waarschijnlijk nooit offline is gehaald, omdat niemand weet dat het erg nog draait.

KVK nummer is wel open en bloot te vinden op het internet 01113122, maar enige wat ik daar zo zie is dat er een actieve inschrijving is.
KvK nr staat wel gewoon op hun site..beetje verstopt in de algemene voorwaarden pdf.

Maar goed, zou er idd niet meer bestellen zolang je geen contact met ze gehad hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:47
Is de verstrekker van de cadeaubon legitiem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knollie
@President De cadeaubon is mmm wat zal ik zeggen. Het is een geprinte a4, een print screen vanaf de webshop ( de url staat in de footer van de print). De print bevat naast de mededeling ‘dit is uw cadeaubon!’ de waarde van de cadeaubon en de vermelding van de naam van de shop, een QR code.

De QR code brengt je niet naar de webshop, maar naar Google, met hits van shopify-giftcard, de in de QR code gecodeerde kortingscode bestaat kennelijk niet. Shopify lijkt een platform te zijn om webwinkels in te richten. Kortom, nog een aanwijzing dat de code of nooit bestaan heeft of dat deze aangeschaft is op parfumerie.nl op een wijze die onjuist geïmplementeerd was oid?

Terug naar de gever van de bon wil ik niet, betreft een 80+ jarige dame die waarschijnlijk de allerbeste bedoelingen had, en zeer waarschijnlijk betaald heeft voor een bon die van generlei waarde is.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Knollie schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 21:26:

Cadeabon verkregen middels een 'oplichter by proxy', dus :(

Hulde voor je nuchtere manier van reageren _/-\o_

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Wat is precies je idee achter dit topic? Je kunt er niet bestellen, dat gaan we hier niet voor je oplossen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knollie
eLScha schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 21:43:
Wat is precies je idee achter dit topic? Je kunt er niet bestellen, dat gaan we hier niet voor je oplossen…
Dat was me aan het begin van het topic niet 100% duidelijk, er zijn hier slimme tweakers met goede inputs die me met de juiste argumenten overtuigen, en die reacties helpen me en geven voor mij dus waarde aan dit topic; dat is natuurlijk niet voor iedere meelezer zo en dat hoeft ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Het adres is een eengezinswoning in St Annaparochie, is misschien wat vreemd, er zitten ook andere bedrijven op dat adres: https://www.oozo.nl/adres/postcode/9076KB/33

Als je dan toch wil bestellen, betaal dan op een manier dat je makkelijk je geld terug kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knollie
Mmm, ieder jaar een ander bedrijfje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knollie
Kleine update, ik heb een mail geschreven naar het e-mail adres dat op de site vermeld stond, nadat ik eerst verschillende keren tevergeefs de voicemail had ingesproken. Zowaar bericht terug per e-mail met de vraag wat de code is van de bon. Verder geen inhoudelijke reaktie. Ben benieuwd..

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Knollie
Final update. Via de e-mail prettig en vlot contact gekregen. Er werd aangegeven dat er ‘technische’ problemen waren en er werd me gevraagd naar de code van de cadeaubon. Per mail aangegeven wat ik wilde bestellen middels een screenshot/link en de dag erna het product in huis, met een klein bedrag ter nabetaling. Product zat niet in een originele verpakking maar verder OK. Aparte wow maar blij dat de cadeaubon nog gebruikt kon worden.
Pagina: 1