Goedemiddag,
In augustus 2018 heb ik voor het laatst een upgrade uitgevoerd aan mijn PC die ik eind 2016 gebouwd heb (moederbord&processor). Ik heb toen de GPU niet geupgrade.
Anno 2024 gebruik ik de PC eigenlijk zeer weinig, omdat hij nagenoeg geen enkele game die ik speel aankan op hogere framerates dan 40 i.c.m. 1440p.
Ik game nu vanaf mijn laptop, maar begin me steeds meer te frustreren aan het feit dat deze zijn warmte niet goed kwijtkan, en ook qua specificaties niet meer actueel is.
Momenteel twijfel ik om de BBG 4K PC aan te gaan schaffen, maar wellicht is de GPU hierbij een overkill voor de games waar ik de PC voor wil gebruiken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, denk aan Cities Skylines 2, Contractville, Farming Simulator 22 (en Farming Simulator 25 als deze uitkomt), Euro Truck Simulator 2. Voornamelijk simulatiegames.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik ga de computer zelf assembleren, en zat te denken aan een maximum van 2000/2100 euro. Minder is altijd mooi meegenomen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De monitor, Iiyama G-Master GB2760QSU. Deze staat op de nominatie om vervangen te worden aankomend jaar.
Ik verwacht niet dat ik andere onderdelen meeneem uit mijn huidige systeem;
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb verder geen voorkeuren, behalve dat ik het merk Gigabyte liever links laat liggen vanwege slechte ervaringen in het verleden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een nieuw systeem waarmee ik in ieder geval de komende 5 jaar (of langer) zonder problemen vooruit kan, en op ultra graphics weer met veel plezier kan gaan gamen!
Ga je overklokken?
In eerste instantie niet.
Wat verwacht je van ons?
Is deze 4K build geschikt voor de games die ik wil spelen, of raden jullie een andere CPU/GPU aan?
Daarnaast zie ik vaak de Thermalright Assassin langskomen in verschillende topics, is dit ook een optie voor de huidige samenstelling?
Alvast bedankt voor de reacties!
In augustus 2018 heb ik voor het laatst een upgrade uitgevoerd aan mijn PC die ik eind 2016 gebouwd heb (moederbord&processor). Ik heb toen de GPU niet geupgrade.
Anno 2024 gebruik ik de PC eigenlijk zeer weinig, omdat hij nagenoeg geen enkele game die ik speel aankan op hogere framerates dan 40 i.c.m. 1440p.
Ik game nu vanaf mijn laptop, maar begin me steeds meer te frustreren aan het feit dat deze zijn warmte niet goed kwijtkan, en ook qua specificaties niet meer actueel is.
Momenteel twijfel ik om de BBG 4K PC aan te gaan schaffen, maar wellicht is de GPU hierbij een overkill voor de games waar ik de PC voor wil gebruiken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, denk aan Cities Skylines 2, Contractville, Farming Simulator 22 (en Farming Simulator 25 als deze uitkomt), Euro Truck Simulator 2. Voornamelijk simulatiegames.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik ga de computer zelf assembleren, en zat te denken aan een maximum van 2000/2100 euro. Minder is altijd mooi meegenomen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De monitor, Iiyama G-Master GB2760QSU. Deze staat op de nominatie om vervangen te worden aankomend jaar.
Ik verwacht niet dat ik andere onderdelen meeneem uit mijn huidige systeem;
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | Intel Core i5-8600K Boxed | € 189,- | € 189,- |
1 | Moederborden | MSI Z370 Gaming Pro Carbon | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C - Dark TG | € 99,- | € 99,- |
1 | Monitors | Iiyama G-Master GB2760QSU-B1 Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Casemodding | Corsair Lighting Node PRO (RGB Lighting Controller + 4 LED strips) | € 56,90 | € 56,90 |
1 | Processorkoeling | Cryorig H7 Quad Lumi RGB | € 47,42 | € 47,42 |
1 | Toetsenborden | Corsair Gaming K55 RGB (Qwerty US) | € 0,- | € 0,- |
1 | Muizen | Steelseries Rival 300 Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Muismatten | Steelseries QcK XXL | € 34,99 | € 34,99 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 46,90 | € 46,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM550x Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | SSD's | Crucial MX300 2,5" 750GB | € 0,- | € 0,- |
1 | SSD's | Samsung 860 EVO 1TB | € 176,99 | € 176,99 |
1 | SSD's | Samsung 960 EVO 250GB | € 94,90 | € 94,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 746,10 |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 349,90 | € 349,90 |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 173,68 | € 173,68 |
1 | Videokaarten | PNY GeForce RTX 4080 SUPER 16GB OC LED TF VERTO | € 1.049,- | € 1.049,- |
1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 89,- | € 89,- |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 6 | € 49,90 | € 49,90 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB CMH32GX5M2B6000Z30K | € 122,90 | € 122,90 |
1 | Voedingen | Cooler Master GX III Gold 850W | € 127,47 | € 127,47 |
1 | SSD's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB | € 122,85 | € 122,85 |
Totaal | € 2.084,70 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb verder geen voorkeuren, behalve dat ik het merk Gigabyte liever links laat liggen vanwege slechte ervaringen in het verleden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een nieuw systeem waarmee ik in ieder geval de komende 5 jaar (of langer) zonder problemen vooruit kan, en op ultra graphics weer met veel plezier kan gaan gamen!
Ga je overklokken?
In eerste instantie niet.
Wat verwacht je van ons?
Is deze 4K build geschikt voor de games die ik wil spelen, of raden jullie een andere CPU/GPU aan?
Daarnaast zie ik vaak de Thermalright Assassin langskomen in verschillende topics, is dit ook een optie voor de huidige samenstelling?
Alvast bedankt voor de reacties!