Toon posts:

Raid + IBM 13,5 gb probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds 3 weken mijn 2 WD 40 gb 7200 tpm schijfen op raid draaien op mijn MSI Turbo-Raid moederbord. Hierbij heb ik een 3e 13,5 gb IBM harde schijf. Als ik deze harde schijf aansluit zegt de computer iedere keer als ik windows op wil starten: "Ongeldige systeemdiskette en druk op een toets" hierna geeft hij het bootmenu van winME en 2000 weer.

Ik had deze schijf op Primary Master staan en heb dit nu gewijzigd naar primary slave, dit hielp helemaal niks. Sterker nog Win ME wil deze schijf nog wel zien maar in Win2000 is deze schijf nu helemaal foetsie.
Ik heb nu geen andere boot dingen aanstaan dan promise raid, geen floppy cdrom of wat dan ook.

Wie weet een oplossing voor dit probleem.

• kEUS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-04-2021

kEUS

eeeeeeeehhhhh 'mmmke

ik had dat zelfde probleem met mijn kt7-raid en een 10,2 G quantum op ide-0. Staat in je bios alles op boot from Raid controller.

Bij mijn is het weggegaan natat ik win 2k weer ff fris installeerde. toen heb ik mijn 10,2 G ff losgekoppeld. want hij wilde daar altijd zijn mbr op kwijt. Daarna die 10,2 g weer aangesloten en had er geen last van. Voor een ghost image moest ik die 10,2 ff fat32 maken (was linux schijf)en nu is hij G:

dus
c: 30 G (2x15 raid-0)
d: zip-100 (ide-1)slave
e: zip-cd (ide-2) Master
f: aopen 48x id(ide-2)slave
g: quantum 10,2 G (ide-1) Master

vaag he

een schoner internet begint bij jezelf

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus niet vanplan om win2k opnieuw te gaan installeren. Dat heb ik juist net gedaan.