Toon posts:

Programma starten met bepaalde actieve directory

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het gelukkige bezig van Redhat7.1. Voor het opstarten van mijn Audiogalaxy Satellite maak ik gebruik van het bestandje /etc/rc.d/rc.local.

AGSatellite start ik dus op via
/AGSatellite05230/AGSatellite-static &
(de & is omdat het op de achtergrond zou draaien)

Vervolgens zoekt dit programma 2 bestandjes shares.txt en account.txt IN DE ACTUELE DIRECTORY

Aangezien /AGSatellite05230 tijdens het booten NIET de actieve directory is, vindt hij deze niet.

Wanneer ik handmatig naar /AGSatellite05230 ga en daar AGSatellite-static start is er dus geen probleem

Vraag: Hoe kan ik in mijn opdracht formuleren (in rc.local) zodat hij de directory /AGSatellite05230 als actieve directory voor het programma AGSattelite-static aanziet?

Alvast bedankt voor jullie hulp

Verwijderd

cd /AGSatellite05230; /AGSatellite05230/AGSatellite-static&

Zou moeten werken.
Maar ik gok, dat je aan het uitvoerbare bestand zelf mee kan geven welke dir hij moet gebruiken.
Gebruik de eventuele man-page eens of start het progje met de optie " --help" erachter.

Verwijderd

Topicstarter
'k heb in mijn scriptje hetvolgende gezet

cd /AGSatellite0520
./AGSatellite-static &

'k was die ./ vergeten op de 2e lijn

wanneer ik dat gelijk vanop welke locatie start, werkt het!

(als ik terug in de prompt kom staat mijn actuele directory nog steeds waar ie stond vóór het uitvoeren van dit scriptje)

ik veronderstel dat dit de goede manier is om zoiets te verwezenlijken

bedankt...

Verwijderd

Topicstarter
Iets te vroeg geroepen :( ...

Wanneer ik het scriptje vanop een andere plaats start vindt hij blijkbaar wel het filetje shares.txt, maar toch krijgt hij geen verbinding.

Als ik naar de directory ZELF ga en daar opstart werkt het onmiddellijk.

Dus hoe kan ik vanop een andere locatie dat programmaatje opstarten ALSOF IK HET VANUIT DIE DIRECOTORY ZELF zou opstarten?

tnx already

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:10
Dat is precies wat je met cd /AGSatellitexxx doet, dus als het dan nog niet werkt weet ik het ook niet.

Overigens, als je nog een derde regel toevoegt met 'cd -' dan ga je terug naar de directory waar je hiervoor was (kun je ook op bij de bash-prompt altijd doen, soms best handig!)

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt

het zal waarschijnlijk zijn omdat dien f*cking audiogalaxy zo overbelast is dat ik den helft van den tijd geen verbinding krijg ofzo
Pagina: 1