Bij de overgang van het schuine dak links naar de bakstenen muur rechts is een vochtprobleem:
:strip_exif()/f/image/8UPasdeyuuBXApkD2ZOF88Wo.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb een paar dakpannen opgetild langs die rand maar daaronder is het droog. Er is wel deze scheur in de stenen band boven de muur:
:strip_exif()/f/image/403wj6rFiH6Oe3sxdwzv65ZM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ez6xAAtBU7SItAsTu6FHHuv4.jpg?f=fotoalbum_large)
De positie van die scheur komt aardig overeen met de bovenkant van de vochtplekken, dus misschien loopt er water door die scheur de muur in. Het is trouwens een steensmuur zonder spouw, oud huis
. Ik zou kunnen proberen om de scheur dicht te maken, daarna de muur goed drogen van binnenuit met behulp van een elektrisch kacheltje, en dan afwachten of het droog blijft.
Mijn vragen:
:strip_exif()/f/image/8UPasdeyuuBXApkD2ZOF88Wo.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb een paar dakpannen opgetild langs die rand maar daaronder is het droog. Er is wel deze scheur in de stenen band boven de muur:
:strip_exif()/f/image/403wj6rFiH6Oe3sxdwzv65ZM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ez6xAAtBU7SItAsTu6FHHuv4.jpg?f=fotoalbum_large)
De positie van die scheur komt aardig overeen met de bovenkant van de vochtplekken, dus misschien loopt er water door die scheur de muur in. Het is trouwens een steensmuur zonder spouw, oud huis
Mijn vragen:
- Zou die scheur inderdaad het probleem zijn, of moet ik eerst verder onderzoek doen?
- Waarmee kan ik de scheur het beste opvullen?