[Thunderbird] Standaardmail (Nieuw Bericht) aanpassen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:36
[Thunderbird] (sorry 'k wilde het net in de titel bijzetten maar dit lukt me niet)

(dus niet bedoeld: aanmaken van een template)

Als ik op Nieuw Bericht klik wil ik bv telkens een achtergrond meegeven - kan het
en zo ja: hoe doe je het?

[ Voor 21% gewijzigd door passer op 03-07-2024 10:19 . Reden: poging tot verbeteren van de titel ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Kan je aangeven waar je vastloopt? Handtekening gebruiken voldeed niet?

zoeken bij google naar 'Thunderbird default template' geeft me https://support.mozilla.org/en-US/questions/1176999 en natuurlijk is er https://kb.mozillazine.or..._:_FAQs_:_Using_Templates

offtopic:
Achtergrond gebruiken: check wel even hoe het in andere mail clients te zien is. Ik zou het als ontvanger onwenselijk vinden.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
F_J_K schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 10:32:
Kan je aangeven waar je vastloopt? Handtekening gebruiken voldeed niet?
voor zover ik weet kan je met een handtekening geen achtergrond aan je bericht geven? (of zit ik fout, want ik het TB nog maar een week)
en 'vastlopen' doe ik alleen maar doordat ik bij het rondstruinen op het net (ja, deed ik al wel wat..) niet de goede oplossing kon vinden
Je tweede link doet me twijfelen (zo'n linken had ik ook al wel gevonden) gezien hij al 7 jaar oud is (en TB ondertussen wel wat veranderd is - ik vind dan bv niet de 'goede weg' in mijn huidige versie -
en je derde gaat specifiek over templates aanmaken - en dà's geen probleem, dat deed ik dus al.
F_J_K schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 10:32:
Achtergrond gebruiken: check wel even hoe het in andere mail clients te zien is. Ik zou het als ontvanger onwenselijk vinden.
'k heb mijn ouwe getrouwe Outlook nog (2013) en daar deed hij het prima in bij een testje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
Niemand anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als je templates maakt dan kun je daar je eventuele standaard tekst, handtekening etc in kwijt maar ook een achtergrond wanneer je die standaard toevoegt.

Wat ik in ieder geval zou proberen te voorkomen is dat je een achtergrond gebruikt wat een afbeelding is waarbij je de afbeelding ook meestuurt. Zo krijgt iedere mail een bijlage, wat het weer lastig maakt om te zoeken op een mail met bijlage die wél relevant is.

In dat geval kun je beter kijken naar een HTML-indeling voor je mail. Je afbeelding zet je dan ergens online, op je eigen domein bijvoorbeeld.

Houd er wel rekening mee dat het best eens zo kan zijn dat jouw e-mail bij de ontvanger anders weergegeven wordt dan hoe jij het verstuurt. De ontvanger kan namelijk instellingen maken in z'n mailprogramma over hoe het een en ander weergegeven moet worden, of afbeeldingen standaard geladen moeten worden etc. E-mail kan zelfs in de Terminal bekeken worden wanneer iemand dat wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
Met templates werk ik al, maar 'k had liever standaard een (egale) achtergrond(kleur) meegegeven. Al besef ik ook wel dat het eigenlijk om een akkefietje van mij gaat.
Maar goed, blijkbaar kan je dus de standaardmail op zich niet gaan aanpassen. 'k Leer er wel mee leven.

En die aankrijgen als bijlage naast (een) andere bijlage(n): klopt ook weer.
Je laatste opm klopt ook - al denk ik niet dat er veel (van mijn bestemmelingen) gaan werken met het bepalen over hoe 'een en ander' moet getoond worden. (er zitten niet veel Tweakers tussen :) )

Dank voor je meedenken Sypie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Heh, nee een plugin die niet is bijgewerkt sinds 2018 wil j e waarschijnlijk links laten liggen. Misschien zijn er andere / wel onderhouden alternatieven.

Als je een egale kleur wilt, wil je dat overigens vast liever in HTML doen dan middels een plaatje. Al weet ik niet of je met de HTML in de sig de hele mail kan beïnvloeden. Zo wel ben je er al.
passer schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 11:06:
[...]
'k heb mijn ouwe getrouwe Outlook nog (2013) en daar deed hij het prima in bij een testje
offtopic:
Die is sinds vorig jaar niet meer ondersteund / geüpdatet, beveiligingsproblemen worden niet meer opgelost. Ik hoop dat je die niet meer actief gebruikt en nu alleen Thunderbird gebruikt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
F_J_K schreef op maandag 8 juli 2024 @ 12:27:
Heh, nee een plugin die niet is bijgewerkt sinds 2018 wil j e waarschijnlijk links laten liggen.

offtopic:
Die is sinds vorig jaar niet meer ondersteund / geüpdatet, beveiligingsproblemen worden niet meer opgelost. Ik hoop dat je die niet meer actief gebruikt en nu alleen Thunderbird gebruikt.
Dat eerste klopt,

dat van het niet-meer-ondersteund worden: daar wist ik gewoon niks van ... ?? (heb ik gewoon nèrgens iets van gelezen - mistte ik dan zòveel ???)
Maar goed: 'k ben dus op het goede moment overgeschakeld want ik merk dat de laatste update idd van september vorig jaar was. En nee: ik gebruik Outlook niet meer- al maar goed...
(goed dus dat je 't even vermeldde)
Pagina: 1