Gehoorapparaat - ervaringen en vraag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-05 19:01

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Ik draag nu dik 5 jaar gehoorapparaten en in basis ben ik er erg blij mee. Ik heb net nieuwe gekregen, en ben erg blij met de nieuwe functies. Maar... ik heb er nu 2 uitgeprobeerd, maar beiden hebben functies waar ik echt niet tegen kan.

Pro:
- ik kan nu via m'n gehoorapparaten bellen en geluid van m'n telefoon en pc streamen.

Con:
- de oplaadbare zijn vaak binnen een dag leeg
- de niet-oplaadbare kun je alleen via je telefoon bedienen (bijv. het opnemen van een telefoongesprek of het streamen pauzeren)
- beide modellen hebben een onmogelijke vorm van geluidsondersdrukking die soms wel 3 keer per minuut inschakelt en uitschakelt
- je kan met 2 Bluetooth-devices tegelijk connecten, maar dat verloopt niet goed: hij schakelt onverwacht over naar het verkeerde device.

Vooral het overschakelen van en naar geluidsonderdrukking (en het ontbreken van bediening via het hoortoestel zelf) vind ik heel ergerlijk. Ik heb nogal een luid toetsenbord, en als ik daarop aan het werk ben, blijven m'n apparaten overschakelen en weer terug. Ik heb vanmiddag een afspraak met de audicien, maar zij lijkt hier geen ervaring mee te hebben, dit is m'n 3e afspraak en de vorige keren heb ik dit ook al aangegeven. Het is echter helemaal niet verbeterd, ondanks dat ik zag dat ze bepaalde instellingen die dit zouden moeten voorkomen heeft veranderd.

Ik wil dus graag weten of dit standaard is of dat er modellen zijn die dit niet hebben, maar waar je wel mee kan bellen en streamen.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWKterry
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-05 19:19

TWKterry

Master Mariner

Draag zelf twee AHO Bernafon toestellen maar heb ook Oticon gehad.
Veel hoortoestellen hebben een afstandsbediening zodat je niet je telefoon telkens nodig hebt.
Je noemt geen merk maar als je nu tevreden bent met het geluid zou ik in eerste instantie naar hetzelfde merk kijken. Een mechanisch toetsenbord is luidruchtig, als dat in dezelfde frequentie range van spraak ligt zul je moeten kiezen, beter spraak of minder toetsenbord.
Als je oplaadbare kunt gebruiken is je hoor toestel van middelmatige sterkte, bij meer gehoor verlies kan oplaadbaar niet. Je kunt dus zelf kiezen welke je wilt, batterijen is vaak minstens een week, oplaadbaar kan toch gewoon tijdens slapen opladen.

Elke fabrikant heeft zijn eigen software en prijsklassen, dus meer soorten proberen kan helpen. Goede audicien is ook een pre, dus vaak geen hand anders of zo. Geef eens wat meer info over sterkte, merken en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Een losse afstandbediening zou voor mij een echte no-go zijn, die raak ik alleen maar kwijt. Deze en m'n vorige toestellen hadden een app op m'n telefoon en dat is prima. Maar een telefoontje op kunnen nemen met een tik op m'n oor, of streamen van muziek kunnen pauzeren met een tik op m'n oor is wel fijn.

Ik vind het geluid van het toetsenbord niet storend, wat ik storend vind is dat m'n gehoortoestellen dit (samen met andere geluiden) automatisch onderdrukken en weer doorlaten, meerdere keren per minuut. Wissel naar wel horen - wissel naar onderdrukken - wissel naar wel horen - wissel naar onderdrukken. Meerdere keren per minuut dus. Die automatische wissel word ik een beetje gek van. Kies er 1 en blijf daar de komende 10 minuten bij.

Ik heb iets meer dan 35 db gehoorverlies maar het is al meerdere keren gebeurd dat m'n oplaadbare toestel ergens begin van de avond al leeg was, terwijl hij dus wel de hele nacht in de oplader had gezeten. (Tevens ben ik het niet eens met het oplaadsysteem, € 160 voor een oplader vind ik idioot. Ook heb ik er meerdere nodig, tenzij ik 'm steeds mee sleep (ik lat) en tijdens kamperen of evenementen zonder stroom bij je slaapplek heb je al helemaal een probleem. Ik gebruik nu die bruine knoopcellen, daar doe ik ~4 dagen mee.

Ik heb nu de Advance 71 R of RT geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09-05 11:13
Al die functies zijn leuk, maar niet heus..

Ik hebzelf de Bernafon Zerena 5, die beschikt ook over veel opties maar het komt vaak net te kort om er goed gebruik van te kunnen maken..

Ik heb ze wel via BT geconnecteerd aan mijn telefoon, verder niet aan de laptop etc..
Ik vind het wel fijn om ook de ringtone via je hoortoestellen te horen, ook al staat de telefoon op stil.
En verder hou ik hem gewoon aan mijn oor of leg ik hem voor mij op tafel om handsfree te kunnen bellen. Maar je moet de microfoon wel in de buurt hebben anders hoort de ander je weer niet..
Zou fijn zijn als dat ook via je hoortoestellen zou kunnen..

Verder al die programma's en onderdrukkingen, of microfoon die op de verkeerde dingen afstemt.. -O-

Ik heb er vaak meer hinder van dan profijt, zeker in drukkere ruimtes, dan wordt ik vaak helemaal gek en kan ik soms een gesprek met iemand lastig volgen omdat het geluid van iets anders overstemt wordt..

Het is een kwestie van "leren mee omgaan" denk ik.
Maar bottomline ben ik er wel mee gebaat en zou ik niet meer zonder willen.
Maar zodra ze uit kunnen dan doe ik dat ook zeker, dan moet mijn vrouw/kinderen er maar wat meer rekening mee houden.. :+
Ik draag ze dus ook hooguit 10-12 uur per dag.

Volg mijn voorbereidingen op The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Heb ze al 45 jaar... helaas. Kort verhaal lang, heb net weer nieuwe gekocht dus zit er weer een beetje in.

Afhankelijk van het merk kunnen toestellen een grotere accu hebben. Mijn vorige (tot begin dit jaar) hielden het ± 12 uur uit, die ik nu heb krijg ik niet leeg op een dag. Daar heb ik dan ook specifiek naar gevraagd. Mijn gehoorverlies is vrij groot (max 30-35% hoor ik nog maar in het spraakdeel mis ik vooral veel) maar dat kan prima met accu. Ik had 6 jaar geleden eerst nieuwe met batterijen, die waren binnen 2 dagen leeg. Beetje zonde van het geld en het milieu dus toen naar accu gegaan. Maar het is ook afhankelijk van hoe hard de toestellen moeten werken hoe snel iets leeg is.

Wat betreft geluidsonderdrukking is mijn ervaring dat het heel erg afhangt van de omgeving. Op mijn werk heb ik veel afzuiging en apparatuur welke lawaai maakt, daarvoor heb ik een statisch programma laten maken die ik dan gebruik in plaats van de toestellen automatisch het beste te laten kiezen. Als dat in jouw geval ook kan zou ik dat zeker proberen. Automatisch werkt soms prima, maar lang niet in alle omstandigheden zoals je merkt. Ook bij verjaardagen of zo stel ik ze vaak handmatig in, dan kan ik prima gesprekken volgen.

Niet alles gaat altijd automatisch goed, deels ook omdat jouw hersenen het niet bij kunnen benen naast dat de toestellen soms ongewenst schakelen. Dus focus niet op dat alles automatisch goed moet komen met de automatische selectie door de toestellen maar kies eventueel voor aanvullende programma's voor specifieke situaties. Bij mijn toestellen kan ook de focus van de microfoontjes geregeld worden. Van min of meer recht voor mij (dat is voor spraak waar je naar kijkt fijn) tot ruimtelijker (in de groep fijner, maar meer 'ruis'). Maar het valt en staat ook wel wat met het goed instellen door de audicien.

Als je niet tevreden bent over de audicien, hebben ze geen andere beschikbaar bij waar je komt? Heb ik ook wel gedaan jaren geleden. Ik ben nu overgestapt naar een zaak zonder contract met zorgverzekeraars omdat ik niet meer tevreden was met de mensen bij het filiaal van een groot concern. Mijn gehoorverlies wijkt teveel af van de standaard en van wat ze leren en dan is het lastig instellen. Mijn nieuwe heeft daar iets meer kaas van gegeten en daar ben ik wel tevreden over. Als je ze niet krijgt zoals je wil, verder kijken. Het is zonde dat je er voor >5 jaar aan vast zit en niet tevreden bent.

Probeer wel, indien mogelijk, storende dingen te verminderen/vermijden. Een heleboel geluid zit ook in het spraak spectrum en dan kunnen de toestellen natuurlijk niet heel veel enkel spraak versterken. Ja onderdrukken kan maar dan ga je ook spraak missen. Vroeger ervaarde je dat mogelijk minder (toen je nog goed/beter hoorde) omdat je hersenen daar wat mee konden, nu doen die dit ook wel maar anders en ze moeten wennen (en dat duurt maanden). Ik heb nooit normaal gehoord en weet dus niet wat ik mis t.o.v. mensen die wel goed horen. Dat maakt voor mij de ervaring en overlast anders dan mogelijk voor jou.

Hoe snel bijvoorbeeld NC werkt is in te stellen. Dat kan tussen heel snel of langzaam ingesteld worden doorgaans. Als geldt wel hoe duurder de toestellen hoe meer er kan worden ingesteld door de audicien. Als jouw toestellen daar niet zoveel mogelijkheden in hebben zijn er twee opties: duurdere die het wel kunnen of de omstandigheden aanpassen.

Ik heb bewust de keuze gemaakt om geen toestellen uit het assortiment van de verzekeraars te kiezen maar het zelf te betalen en bij de de belasting de vergoeding te krijgen (deels). Omdat ik dan voor mij betere toestellen krijg waar ik meer mee kan. Maar dat is een keuze, niet altijd even goedkoop. Vooraf had ik een lijst gemaakt met belangrijk-minder belangrijk-etc en zodoende wist de audicien ook wat ik wilde. Maar die kwam op dezelfde toestellen uit als ik via internet had gekozen dus dat was mooi. Voor mij is er eigenlijk ook maar 1 merk geschikt (Phonak) m.b.t. het gehoorverlies, de andere vier grote merken heb ik niet zoveel aan..

De oplader die ik heb (en de vorige ook) kon ik met een powerbank wel gebruiken, waren USB aansluitingen.

Fancy dingen als op de toestellen tikken heb ik uitgeschakeld, erg irritant als je eens aan je oor zit of de bril goed zet. Maar dat is persoonlijk.

Thuis (woon alleen) heb ik ze vaak niet in dus de huiselijke geluiden heb ik niet zoveel last van. Immers de TV kan wel iets harder en op een gegeven moment beginnen ze te irriteren. Dus ik gebruik ze vooral buitenshuis.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Ik gebruik m'n hoortoestellen net als m'n bril: eerste wat ik 's ochtends op zet / in doe, laatste wat ik afzet / uit doe 's avonds.

Ik wil juist NIET dat de toestellen automatisch overschakelen, heb geen last van de geluiden van bijv. m'n toetsenbord. Maar het lijkt erop dat het niet naar handmatig te zetten is. Ik heb wel meerdere handmatige programma's en hij schakelt ook niet meer automatisch tussen die programma's maar alsnog dempt hij automatisch bij bepaalde geluiden (zoals m'n toetsenbord).

Bellen via m'n gehoor toestellen gaat prima: geluid is goed, en de ander hoort me prima, ook in de auto. Maar als ik opneem, moet dat via de telefoon en moet ik daarna overschakelen naar m'n gehoorapparaten. Met het vorige model kon ik opnemen met m'n gehoorapparaten en ging al het geluid ook direct via de gehoorapparaten.

Ik heb trouwens al zo lang ik me kan herinneren verminderd gehoor (ik woonde ook altijd heerlijk rustig, zelfs als ik naast een drukke weg woonde). Ik heb dan ook over de hele linie vrijwel hetzelfde gehoorverlies, hoge tonen, midden tonen, lage tonen, het maakt bijna niet uit.

Geld om buiten de zorgverzekering om te kijken heb ik niey. Tevens vind ik het ook heel lastig om toestellen te vergelijken, ik heb wel eens wat gezocht, maar eigenlijk weinig gevonden. Weet niet goed waar ik moet beginnen met zoeken ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ardana schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 11:20:
Ik wil juist NIET dat de toestellen automatisch overschakelen, heb geen last van de geluiden van bijv. m'n toetsenbord. Maar het lijkt erop dat het niet naar handmatig te zetten is. Ik heb wel meerdere handmatige programma's en hij schakelt ook niet meer automatisch tussen die programma's maar alsnog dempt hij automatisch bij bepaalde geluiden (zoals m'n toetsenbord).
Als ik google dan lijkt dit het huismerk van Specsavers maar zijn het eigenlijk toestellen van Phonak, althans als ik zo kijk naar de eigenschappen. Zoals gezegd is het afhankelijk van het toestel wat instelbaar is of niet. Hoe goedkoper hoe minder er kan. Wat er wel kan kan ik zo niet vinden dus dat zul je met de audicien moeten bespreken. Als het toestel niet kan wat jij wil, vraag dan naar alternatieven. Als ze die niet kunnen bieden, ga dan naar een andere audicien keten. Ze hebben allemaal huismerken (vaak toestellen van de grote jongens als Phonak, Signia, Oticon etc.) maar wel verschillende. Je hebt de toestellen neem ik aan op proef, maak daar dan ook gebruik van.

Je zult een bepaalde classificatie hebben m.b.t. je gehoorverlies en wat je dus vanuit de zorgverzekering mag. Daar zit via dit soort ketens doorgaans geen ruimte in, zij hebben (wurg)afspraken met de zorgverzekeraars en hebben niet heel veel zelfstandigheid. Tevens niet voor het aantal afspraken, ze mogen wel meer plannen met jou maar ze krijgen dat niet vergoed.
Bellen via m'n gehoor toestellen gaat prima: geluid is goed, en de ander hoort me prima, ook in de auto. Maar als ik opneem, moet dat via de telefoon en moet ik daarna overschakelen naar m'n gehoorapparaten. Met het vorige model kon ik opnemen met m'n gehoorapparaten en ging al het geluid ook direct via de gehoorapparaten.
Zie hierboven, zal toestelafhankelijk zijn. Maar mogelijk dat er iets niet goed ingesteld staat?
Geld om buiten de zorgverzekering om te kijken heb ik niey. Tevens vind ik het ook heel lastig om toestellen te vergelijken, ik heb wel eens wat gezocht, maar eigenlijk weinig gevonden. Weet niet goed waar ik moet beginnen met zoeken ook.
Online is het niet te doen om te vergelijken. Zeker niet omdat iedere keten een eigen huismerk heeft waarvan niet altijd te zien is wie de fabrikant is. En die huismerken worden meestal verkocht.

Zoals in mijn vorige bericht ook al gezegd: maak voor jezelf een lijst met wat jij belangrijk vindt (die staat al in je 1e post maar mogelijk is er nog meer) en neem dat als vertrekpunt. Dus niet nu verder gaan met wat niet kan, maar geef aan wat jij wil. De kans is dan aanwezig dat je (zoals ik) geen vergoeding krijgt of minder, dat is dan een keuze die je moet maken: meer geld of minder functionaliteit. Of mogelijk is er wel een optie beschikbaar. En durf verder te kijken dan waar je nu zit, je hebt niet voor niets meestal een proefperiode van een paar maanden. Het is vermoeiend en het kost tijd, maar zoals je zelf merkt is dat bij voor jou niet goed functionerende toestellen ook zo.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:14
Meldt zich ook hier. Flink gehoorverlies en na een check bij audiologisch centrum en een bezoek bij de KNO een receptuur voor een cat5 hoortoestel, beide kanten. Vooral verlies in het hogetonen-spectrum dus in-ear is geen optie. Lage tonen versta ik nog prima.

Vandaag bij Schoonenberg binnengelopen en daar hanteren ze een goud (Phonak sphere), zilver (Phonak Lumity90-R) en brons (Phonak Paradise90-R) model voor de vrije markt en dan de vergoedde variant: Audionova?

Eerlijk gezegd: ik kom er geen wijs uit en ben niet van plan 5Keur kapot te slaan op een setje hoortoestellen. De variant vergoed door de zorgverzekeraar zit op 895€ en ik vind het verschil wel heel groot. Zie ik wat over het hoofd of is een eerste hoortoestel bij hem gewoon prima?

[ Voor 4% gewijzigd door dnhelle op 09-09-2024 20:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Ik had vandaag, na 3 weken moeten wachten, een afspraak bij Beter Horen. Na 3 kwartier bleek dat mijn verzekeraar geen contract heeft met hen en kon ik huiswaarts. Vond het behoorlijk slecht dat ze dit niet even controleren voordat de afspraak gemaakt wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• insante
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:17
@dnhelle Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat er een wereld van verschil is tussen de cat 5 toestellen en de vrije markt/buitencategorie. Ik ben van de Cat 5 (Resound) overgestapt naar de Phonak Marvell en vervolgens naar de Phonak Lumity, en nu hoor ik bepaalde geluiden voor het eerst in mijn leven. Voor mij is dat de EUR 5K meer dan waard.
Je kan ook via een audioloog (ziekenhuis) een test laten uitvoeren en afhankelijk van je hoorverlies zal je verzekering toch de vrijemarkt versie vergoeden (elke verzekeraar is anders daarin). Kost je wel een stuk eigenrisico voor het audioloog, en uitzoekwerk/verwijzingen.
Ook kan je de kosten volledig aftrekken van je belasting mits je inkommen niet te hoog is (drempelbedrag) en mits je alles zelf betaald (geen vergoeding van de zorgverzekering).

@Ardana Beter Horen heeft helaas nooit tijd lijkt het (ze hebben een flinke personeels tekort), ik raad je aan om een onafhankelijke audicien te vinden mits die een contract heeft met je zorgverzekering. Je krijgt dan, in mijn mening, betere service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
insante schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 10:45:
@Ardana Beter Horen heeft helaas nooit tijd lijkt het (ze hebben een flinke personeels tekort), ik raad je aan om een onafhankelijke audicien te vinden mits die een contract heeft met je zorgverzekering. Je krijgt dan, in mijn mening, betere service.
Mijn verzekeraar heeft welgeteld met 2 organisaties een contract, te weten Specsavers en OogvoorOren.nl. En bij beiden worden maar 2 toestellen vergoed.

Ik ga nu bij OogvoorOren zo'n toestel proberen, werkt dat niet, dan ga ik in januari overstappen zodat ik een ruimere keuze heb. Ik heb geen ruimte om vrijemarkttoestellen te kunnen aanschaffen, zelfs het moeten overstappen naar een duurdere verzekeraar zodat ik eindelijk toestellen heb die wél goed zijn is al pijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Uiteindelijk begrijp ik na een avondje Googlen dat mijn zorgverzekeraar VGZ Bewuzt bij Beter Horen, Van Boxtel en Specsavers vergoedingen tot cat5 verzorgd. Beter Horen heeft nu vrijdagochtend al een plekje voor me en de doorverwijzing/recept met de categoriebepaling is onderweg.

Een ding is me nu wel duidelijk: de vergoeding voor een basistoestel van Schoonenberg viel hoger uit omdat daar maar 60% vergoed wordt.

Ik ga parallel toch eens de zorgverzekeraar bellen of zij nog aanvullend vergoeden boven cat5 indien dat nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Vandaag een setje Ampli-energy R 4 TH R meegekregen voor een week proef. Zou vergelijkbaar moeten zijn met Starkey Evolv AI 2000 RIC R - Oplaadbaar. Ingeschaald op een cat5 niveau.

Ervaring na 1 dagdeel: wow. Eyeopener! Zal ervaringen hier verder delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

.

[ Voor 99% gewijzigd door evilution op 09-01-2025 07:52 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadwo
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 08-04 16:05
@dnhelle En heb je nog aanvullend vergoeding gekregen boven cat5? Zit zelf ook bij VGZ.

Ik heb ook het advies bij Schoonenberg gekregen om voor hun beste toestel te gaan om 100% goed te kunnen verstaan, omdat de woordjestest flink lager uitviel dan de pieptest. Dan komt het al uit rond €7k wat ik te hoog vind om uit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Nee ik ben weg gelopen bij Schoonenberg. Naast de service ook geen passende hooroplossing.

Daarnaast doet VGZ meer/betere zaken met Eyewish en Beter Horen. Uiteindelijk ben ik met een cat5 oplossing voorzien en daar echt heel blij mee.
Amplifon ampli-energy R4. Naast de vergoeding van vgz was ik uiteindelijk nog iets van 950€ extra kwijt.

Meer info? Vraag maar raak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altern8
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-04 10:42
Hee wat leuk, een topic over hoortoestellen. Zelf heb ik hoortoestellen vanaf mijn 5e (ben nu 48) Ik heb re inmiddels heel wat versleten. Altijd achter het oor gedragen. En ik mag in februari nieuwe uitzoeken.

Zelf ga ik niet meer naar Beter horen of Schoonenberg; zij bieden maar 1 merk en wat ik merk is dat ze direct CAT5 of hoger aanbieden. Daarbij luisteren niet naar wat ik te zeggen heb, maar wat zij vinden wat goed voor je is. (dure toestelleen aanbieden) Daar hou ik niet van en dus ben ik op zoek gegaan naar een onafhankelijke specialist die zo goed als alle merken nog kan aanbieden. En die bevalt mij uitstekend.

Na heel wat passen en meten ben ik uitgekomen op Widex. Dit omdat ik heel graag naar muziek en films luister en ik vond destijds Widex het mooiste klinken. Ze zijn volledig vergoed door de verzekering.

Waarschijnlijk ga ik in februari wederom een test doen met Widex en ik laat me graag voorlichten naar wat er allemaal verandert is in 5 jaar aan de toestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Zijn er trouwens ook fietsers hier met Achter-het-oor hoortoestellen? Hoe gaan jullie om met lekker racefiets ritten of gravel rondjes met stof, vocht, zweet of onverwachte regenbuien?

Ik heb geen zin om zonder te fietsen maar zoek wel enige vorm van bescherming. Iemand tips of ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-05 16:00
Ardana schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 08:45:

Pro:
- ik kan nu via m'n gehoorapparaten bellen en geluid van m'n telefoon en pc streamen.

Con:
- de oplaadbare zijn vaak binnen een dag leeg
- de niet-oplaadbare kun je alleen via je telefoon bedienen (bijv. het opnemen van een telefoongesprek of het streamen pauzeren)
- beide modellen hebben een onmogelijke vorm van geluidsondersdrukking die soms wel 3 keer per minuut inschakelt en uitschakelt
- je kan met 2 Bluetooth-devices tegelijk connecten, maar dat verloopt niet goed: hij schakelt onverwacht over naar het verkeerde device.
Ik heb Oticon hoortoestellen. Die zijn oplaadbaar en houden het lachend een dag uit. Op een gegeven moment na 2 jaar van het een op het andere moment nog maar 10 uur. Opgestuurd naar Oticon, batterijen vervangen en nu doen ze het alweer een hele tijd prima. Ik pak ze 's ochtends uit de lader en zet er er 's nachts weer in.

De noice-cancelling eigenschappen die jij beschrijft herken ik niet. Doen mijn gehoortoestellen niet.

Qua bluetooth connecten ze prima met mijn telefoon, maar ik kan ze niet verbinden met mijn PC. Daarnaast kan ik ook niet opnemen/pauzeren via de hoortoestellen.
dnhelle schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 21:53:
Zijn er trouwens ook fietsers hier met Achter-het-oor hoortoestellen? Hoe gaan jullie om met lekker racefiets ritten of gravel rondjes met stof, vocht, zweet of onverwachte regenbuien?

Ik heb geen zin om zonder te fietsen maar zoek wel enige vorm van bescherming. Iemand tips of ideeën?
Ja hoor, gewoon niet te veel zorgen over maken! Ik heb zelfs met mijn hoortoestellen gezwommen (per ongeluk dan wel). Ik heb er ooit een keer eentje ECHT kapot gemaakt door er mee in zee te gaan duiken. Toen raakte hij in paniek en ging hij stuk. Maar ook pas na 10 minuten. Opgestuurd en gerepareerd weer terug gekregen. Zonder kosten. Het andere toestel doet het nog steeds. Ze zijn tegenwoordig echt goed waterdicht.

Er zijn apparaatjes om je hoortoestellen mee te drogen. Als je echt veilig wilt zijn kun je zo'n ding kopen en als ze vochtig zijn geweest, ze daar onder leggen.

https://www.bol.com/nl/nl...oExbB7sGIG58aAhZREALw_wcB
dnhelle schreef op maandag 9 september 2024 @ 20:45:
Eerlijk gezegd: ik kom er geen wijs uit en ben niet van plan 5Keur kapot te slaan op een setje hoortoestellen. De variant vergoed door de zorgverzekeraar zit op 895€ en ik vind het verschil wel heel groot. Zie ik wat over het hoofd of is een eerste hoortoestel bij hem gewoon prima?
Heeft je verzekeraar ook afspraken met andere bedrijven? Dan ook eens bij die bedrijven een afspraak maken. Er zit echt een groot verschil in wat sommige bedrijven aanbieden als CAT5 toestellen.

[ Voor 43% gewijzigd door FragDaddy op 29-01-2025 09:50 ]

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhelle
Ik heb de Amplifon hoortoestellen nu 6 maand en zou niet meer zonder kunnen. Totaal gewend, @FragDaddy .

Fijn om te lezen dat ze redelijk waterdicht zijn. Ik wil er zuinig op zijn en zag bijvoorbeeld deze bescherming wat ik eigenlijk wel zou willen uitproberen:
https://www.hearplanet.nl/sport/hoortoestel-bescherming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
dnhelle schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 21:56:
Ik heb de Amplifon hoortoestellen nu 6 maand en zou niet meer zonder kunnen. Totaal gewend, @FragDaddy .

Fijn om te lezen dat ze redelijk waterdicht zijn. Ik wil er zuinig op zijn en zag bijvoorbeeld deze bescherming wat ik eigenlijk wel zou willen uitproberen:
https://www.hearplanet.nl/sport/hoortoestel-bescherming
Ik heb nu 6 jaar gehoorapparaten, en er is echt nog nooit iets mee geweest. En ik ben er niet extreem voorzichtig mee (ben ik met niks, m'n bril moet jaarlijks wel even naar de opticien omdat 'ie 'n beetje verbogen is bijv.).

Ik doe ze uit bij zwemmen, maar voor de rest doe ik er eigenlijk alles mee. Ik zie geen nut in zulke hoesjes eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsJ1
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 13-02 16:19
Ik heb twee toestellen uitgeprobeerd bij Oorwerk ivm acute 1-origheid(rechts 100% doof) 1e toestel uit categorie 5 (vergoed door verzekeraar) voldeed niet. 2e toestel uit zelfde categorie niet uitgeprobeerd zo ontevreden was ik. Hierna buitencategorie toestel van Signia Pure&Go wat al een stuk beter was. Minder windgeruis en betere verstaanbaarheid. Niets wordt vergoed door VGZ, omdat ik niet wilde wachten op 2e toestel en een afspraak met audioloog pas had na de aanschaf van het toestel. Ik wilde nog beetje functioneren (werk, sociaal, kerk) en baal dat VGZ geen euro vergoed. Ik werk zelf in de zorg, maar het motto van hun onderverzekering (IZZ) Zorg voor de Zorg, kan beter zijn: Zorg voor Jezelf😤
Pagina: 1