Beste Tweakers,
Platdak van 13m hoogte, afmetingen 10 m x 4.2m, ik wil het aantal Kwh productie maximiseren.
Obstructies: 3 afvoerpijpen van de WTW en de CV Ketel.
Van mijn huidige berekening, beste is om 20 panelen van 1762 x 1134 een M-vorm maken (half richting Zuid-West, half richting Noord-Oost), maar dan moeten ze op de hoek van 26.6 gelegd worden.
Bedoeling is voor de airco (koelen + verwarmen) en misschien ook infrarood paneel te gebruiken
De vragen zijn/f/image/aZwSg2Rc2MA75s5UAS51kzYU.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/zTGojOhqkPcIRto1y00qc2xj.png?f=fotoalbum_large)
Platdak van 13m hoogte, afmetingen 10 m x 4.2m, ik wil het aantal Kwh productie maximiseren.
Obstructies: 3 afvoerpijpen van de WTW en de CV Ketel.
Van mijn huidige berekening, beste is om 20 panelen van 1762 x 1134 een M-vorm maken (half richting Zuid-West, half richting Noord-Oost), maar dan moeten ze op de hoek van 26.6 gelegd worden.
Bedoeling is voor de airco (koelen + verwarmen) en misschien ook infrarood paneel te gebruiken
De vragen zijn
- 1) Is mijn 20 panelen van M-vorm met 26.6 graden de beste kwa aantal Kwh ondersteuning voor de Airco + Infrarood paneel ?
- 2) Obstructie meten: het is niet makkelijk om op het dak te zijn. Het is beetje aan de grens met de buurman.
- Oplossingen ?
- [list=1]
- (2.a) Optie 1: Kies een goedkoopste manier om op het dak te komen meten. Moet dit een hoogwerker ? Hoeveel koste het minimaal ? Regio Randstad
- (2.b) Optie 2: Hoef geen zorg te maken ! Op de dag van uitvoering (met een lift) kan de monteur iets doen tegen dit obstructie.
- [/list]
/f/image/aZwSg2Rc2MA75s5UAS51kzYU.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/zTGojOhqkPcIRto1y00qc2xj.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/mNf4Ddt1gKLMKZmSir6JJF07.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 14% gewijzigd door noucmen op 03-07-2024 09:32 ]